تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/01 - 03:52
کد خبر: 238854

وزیرکشور: بیکاری نقطه ضعف کشور است

رحمانی فضلی تشکیل جلسات شورای توسعه کردستان را با رویکرد جهش در توسعە استان تفسیر کرد و گفت: برنامەریزان و مدیران نباید مناطق محروم را همچون مناطقی عادی نگاە کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر کشور، استان کردستان را نیازمند توجە ویژە و نگاە توسعە‌محور با برنامەریزی‌های متوازن و منطقەای دانست.

بە گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسە شورای توسعه استان کردستان با بیان اینکە نظام برنامەریزی ما باید هدف‌دار باشد، گفت: وضعیت حال حاضر کشور حاصل برنامە‌های متمرکز و عدم توجە بە شرایط منطقەای بودە است.

وی افزود: اگر توسعه متوازن منطقەای در نظر گرفتە نشود بجز شکاف طبقاتی و فقر چیزی حاصل نخواهد شد.

رحمانی فضلی بیکاری را پاشنە آشیل و نقطه ضعف کشور ارزیابی کرد و گفت: مطمئنم با مدل‌های تکراری و نگاەهای کلی گرهی از مشکلات کشور گشودە نخواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکە کردستان و استان‌های عقب‌ماندە دیگر نیازمند جهش و توجە خاص و ویژە هستند، اضافە کرد: اگر با نظام فعلی برنامەریزی و اعتبارات قطرە‌چکانی پیش برویم تغییر محسوسی در توسعە کردستان روی نمی‌دهد.

رحمانی فضلی تشکیل جلسات شورای توسعه کردستان را با رویکرد جهش در توسعە استان تفسیر کرد و گفت: برنامەریزان و مدیران نباید مناطق محروم را همچون مناطقی عادی نگاە کنند.

وی با بیان اینکە در حال حاضر اقتصاد و تمامی کارها در کشور را دولت ادارە می‌کند، گفت: در استان کردستان زیرساخت‌های مربوط بە دولت ضعیف است و وقتی زیر ساخت مناسبی ایجاد نشدە باشد بخش خصوصی تمایل بە سرمایە‌گذاری نخواهد داشت.

وزیر کشور با بیان اینکە مدیران در مسیر توسعە نباید هیچ بن‌بستی را بپذیرند، ادامە داد: مدیران دستگاەهای اجرایی همە توان خود را برای رفع محرومیت‌ها و تلاش برای جذب منابع بیشتر بکار بگیرند.

وی همچنین بە گزارش مثبت همە مدیران در بخش‌های گوناگون اشارە کرد و افزود: تمامی نشانه‌ها دلالت بر این دارد کە کار دارد انجام می‌شود.

رحمانی فضلی در ادامە سخنان خود از استاندار کردستان و دیگر میران خواست شرایط و امتیازات ویژەای برای بخش خصوصی لحاظ کنند.

وی با بیان اینکە جذب سرمایەگذار بخش خصوصی در کردستان دشوار است بر همین مبنا باید تلاش شود هلدینگ‌های سرمایە‌گذاری بە کردستان بیایند.

وزیر کشور تصریح کرد: من آمادەام با مدیران عامل همە هلدینگ‌ها جلسەای برگزار کنم و مدیران باید با طرح‌های مشخص در جلسە حضور پیدا کنند.

رحمانی فضلی در پایان رای و مشارکت بالای مردم در انتخابات گذشتە را بسیار معنادار توصیف کرد و افزود: این مشارکت گستردە و تجلی ارادە ملت در قالب انتخابات دین دولت بە کردستان را چند برابر می‌کند.

در این جلسە کە بیش از سە ساعت و نیم بە طول انجامید مهمترین نیازهای استان در بخش‌های عمرانی، آب، کشاورزی، صعنی و سرمایەگذاری با حضور معاونان وزارتخانەهای مرتبط، مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top