تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/01 - 10:02
کد خبر: 238862

دفاع از فلسطین در صدر مسائل جهان اسلام

نگاه جمهوری اسلامی ایران به مساله فلسطین به عنوان نقطه مرکزی و مساله اصلی، همواره مورد توجه و اهتمام بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مساله فلسطین به عنوان نقطه مرکزی و مساله اصلی، همواره مورد توجه و اهتمام بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، قدس، قبله اول مسلمانان و فلسطین، همواره یک جزء غیرقابل انفکاک از جهان اسلام در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب و برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مسائل اساسی شمرده شد و مورد توجه قرار گرفت.

تردیدی نیست که یکی از شعارهای اصلی و اولیه نهضت امام خمینی (ره)، مساله دفاع از مظلومان بود که مساله فلسطین و حمایت از فلسطینیان و دشمنی با رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن در صدر این هدف قرار داشته است.

حضرت امام(ره) و ملت ایران، نسبت به مساله قدس و جنایات و تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر غربی نگاه ویژه‌ای داشتند.

امام خمینی(ره) و همچنین علمای دیگر از جمله آیت‌الله کاشانی، نواب صفوی و دیگران همواره در سخنرانی‌هایشان به فلسطین به عنوان مساله اساسی جهان اسلام و ضرورت مقابله با اسرائیل توجه می‌کردند و با وقوع انقلاب اسلامی در همان روزهای نخست، سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین تبدیل شد و پرچم اسرئیل از خاک مقدس ایران برچیده شد و به جای آن پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد.

حضرت امام در آن مقطع که دشمنان تلاش می‌کردند مساله فلسطین را به یک موضوع عربی یا فلسطینی محدود کنند، تلاش کردند آن را به عنوان مساله بین‌المللی و اسلامی مطرح کنند و به دنبال آن با اعلام روز جهانی قدس، مساله قدس را به مساله جهانی اسلامی تبدیل کردند و به این ترتیب توانستند نقشه شوم آمریکا و انگلیس را در منطقه تغییر دهند.

بر همین اساس مساله فلسطین در ایران و در حکومت اسلامی به عنوان مساله اساسی و محوری قرار گرفت.

در طول دوران حکومت اسلامی از همان ابتدای انقلاب تا امروز در هر دولت، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌ای که بر سر کار آمده است، مساله فلسطین به عنوان موضوع اصلی در سیاست خارجی مطرح بوده است و همیشه وزرای خارجی و سیاستگذاران امور خارجه ایران در گفت‌وگوهای چندجانبه، دوجانبه و بین‌المللی به فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام نگاه می‌کردند، لذا ملت ایران هرساله در روز قدس، حمایت آشکار خودرا از گروه‌های مبارز فلسطینی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

ایده حمایت و پشتیبانی از گروه‌های فلسطینی و مقاومت، همواره از سوی ایران مطرح بوده است و از زمانی که حماس و جهاد اسلامی شکل گرفت، این گروه‌ها همواره تا امروز مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است. حمایت ایران از ملت فلسطین با تکیه بر ماهیت جعلی رژیم صهیونیستی است، زیرا این رژیم ماهیت منطقه‌ای و بومی ندارد و ساختگی بودن، پوشالی و غاصب بودن آن، ما را به مخالفت با آن وا می‌دارد

منبع: جام جم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top