تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/03 - 11:59
کد خبر: 239034

از شهریه سال ۹۶ تا نقل و انتقال و هزینه انصراف؛

۴ نکته اساسی درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در این گزارش به نکات و مطالبی اشاره خواهیم کرد که برخی از آنها مربوط به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است و برخی از نکات ممکن است در دفترچه ذکر نشده باشد و در عین حال داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد باید قبل از انتخاب رشته از آن مطلع باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه آزاد تا دهم تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از دو روز قبل(پنجشنبه)، مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 96، ویژه داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و این مهلت تا دهم تیرماه ادامه خواهد داشت. کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال 96 سازمان سنجش آموزش کشور که مطابق کارنامه صادره آن سازمان در رشته/ گرایش‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند امکان ثبت انتخاب رشته خود در سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را خواهند داشت.

زمان‌بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه آزاد

*** 4 نکته مهم درباره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
در ادامه این گزارش به نکات و مطالبی اشاره خواهیم کرد که برخی از آنها مربوط به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است و برخی از نکات ممکن است در دفترچه ذکر نشده باشد و در عین حال داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد باید قبل از انتخاب رشته از آن مطلع باشند.

* ظرفیت مبهم رشته‌های دانشگاه آزاد
برخلاف سالیان گذشته که ظرفیت اختصاص یافته به رشته/ گرایش‌های دانشگاه آزاد مقابل آن درج شده بود، امسال نیز چنین موضوعی رخ نداده است و داوطلبان پذیرش در این دانشگاه باید با حدس و گمان اقدام به انتخاب رشته نمایند. به نظر می‌رسد در این شرایط داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هنگام انتخاب رشته دچار سردرگمی شوند و سوالات و ابهامات زیادی برای آنها بوجود آید، اما این داوطلبان با توجه به رتبه و نمره‌ی خود(که در کارنامه اولیه آنها درج شده است) و همچنین مقداری مشاوره و کسب اطلاع از دوستان می‌توانند انتخاب رشته موفقی را انجام دهند.

ظرفیت مبهم رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

* جزئیات افزایش شهریه دانشگاه آزاد
در جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد که در اسفندماه سال 95 تشکیل شد، اهم سیاست‌های بودجه‌ای این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد از مهرماه 96، شهریه ثابت دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی ورودی سال 1395 به ماقبل بدون تغییر و شهریه متغیر آنها نسبت به سال قبل(سال 95)، 10 درصد افزایش یابد.

همچنین شهریه ثابت و متغیر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی که از مهر 96 وارد دانشگاه می‌شوند، نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یابد.

جزئیات شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 97 - 96

* امتیاز جالب دانشگاه آزاد به داوطلبان
برخلاف دانشگاه‌های دولتی که هرگونه نقل و انتقال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد ممنوع است، اما طبق آنچه در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد آمده است، جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. هرچند خوب است داوطلبان پذیرش در دانشگاه آزاد قبل از انتخاب رشته و یا واحدهای دانشگاهی درباره آنها اطلاعات کافی را بدست آورده و با اطمینان نسبی اقدام به انتخاب رشته نمایند تا در ادامه راه با مشکل مواجه نشوند و دوره تحصیلی آنها دچار حاشیه نشود.

* تذکر: با توجه به مقررات دانشگاه آزاد جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویانی که به صورت «بدون آزمون» در دانشگاه پذیرفته شده باشند، مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.

* هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد
مطابق قوانین دانشگاه آزاد، دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت‌نام و اخذ واحد(اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای «انصراف از تحصیل» داشته باشند، طبق ضوابط و مقررات دانشگاه مشمول پرداخت هزینه انصراف می‌شوند. بر این اساس، دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی بابت انصراف از تحصیل، بایستی معادل  1/5 برابر شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی طبق تعرفه روز پرداخت نمایند.

* تذکر: دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد که از طریق آزمون در همان واحد یا واحد دیگر پذیرفته شوند از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند..

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شب نوزدهم ماه رمضان شب اصلاح روندها و برطرف کردن نقایص/ تغییر و تحول تدریجی نیست
گزارش تصویری| دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب: کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نشان میدهد که این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت نیست
کاهش برنامه‌های «خانواده و زنان» در کنداکتور صداوسیما
ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
فرهنگ و سبک زندگی‌ مهمترین مولفه در جوانی جمعیت است
زنان بیش از مردان از ورزش کردن سود می برند
چگونه می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد؟
جناب سفیر کاش با پروتکل‌‌های دیپلماتیک آشنا بودید
خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است
پاسخ فرزند آیت‌الله علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ گردشگری
زن افغان و نوروز/ نوروز به‌مثابه‌ «اتاقی از آن خود»
راهی جز اصلاحات نداریم!
بی‌بی‌سی: یتیم شدن ۲۰ هزار کودک فلسطینی با حملات اسرائیل +فیلم
زنان بیش از مردان در معرض اختلالات خودایمنی هستند
اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
کاهش احتمال کمردرد زنان با مصرف بیشتر آنتی اکسیدان
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس
نهیب بانوی فلسطینی به کشورهای اسلامی و عربی +فیلم
کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
تهدید گزارشگر سازمان ملل توسط اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top