تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/03 - 12:23
کد خبر: 239040

کاهش کیفیت مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس از کیفیت می‌افتد،گفت: جدا کردن دانش‌آموزان باعث خالی شدن مدارس دولتی از تنوع استعدادها می‌شود و این جداسازی به نفع دانش‌آموزانی که جدا می‌شوند نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس از کیفیت می‌افتد،گفت: جدا کردن دانش‌آموزان باعث خالی شدن مدارس دولتی از تنوع استعدادها می‌شود و این جداسازی به نفع دانش‌آموزانی که جدا می‌شوند نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با بیان اینکه باید بین نوع مدرسه و روش مدرسه‌داری تفاوت قائل شویم، اظهار داشت: سند تحول بنیادین اصل را بر عدالت تربیتی قرار داده و پرهیز از جداسازی و تفکیک در این سند تصریح شده است و  که باید به حداقل برسد.

وی افزود: در آموزش و پرورش رویکرد فعلی ما به جای جداسازی، فراگیری است زیرا دانش‌آموزان قرار است در جامعه در کنار هم زندگی کنند و این مسئله را باید از مدرسه یاد بگیرند، بنابراین تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان روش درستی نیست.

زرافشان تصریح کرد: البته تفکیک‌هایی که در انواع مدارس بیان می‌شود گاهی به روش مدرسه‌داری باز می‌گردد و ربطی به تنوع مدرسه ندارد و مدارس روستامرکزی و بزرگسالان که به عنوان تنوع نام برده می‌شوند در واقع برای دسترسی آموزشی تعریف شدند که شرط عدالت آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مدارس قرآنی اکنون دیگر تقریباً فعال نیستند و به جای آن فعالیت قرآنی در مدارس وجود دارد و دارالقرآن‌ها برای پرورش استعدادهای قرآنی در جوار مدارس فعال هستند.

وی یکی از روش‌های تربیت استعدادها را در خارج مدرسه، غنی‌سازی برنامه عنوان کرد و گفت: ایجاد مراکزی در خارج مدرسه و شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها از راه‌های پرورش استعدادها در خارج مدرسه است و می‌تواند جایگزین تفکیک مدارس شود.

زرافشان با بیان اینکه مدارس دولتی با تفکیک و تنوع مدارس از کیفیت می‌افتد، خاطرنشان کرد: جدا کردن دانش‌آموزان باعث خالی شدن مدارس دولتی از تنوع استعدادها می‌شود، این جداسازی به نفع دانش‌آموزانی که جدا می‌شوند نیست و توانایی تعامل سازگار با جامعه در آنها کاهش می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top