تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/03 - 13:49
کد خبر: 239050

واکنش اساتید دانشگاه آزاد به حذف رشته‌های این دانشگاه

کانون استادان دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به روحانی تاکید کرد: کج رفتاری برخی مدیران‌ میانی وزارت علوم‌ در حذف رشته‌‌های دانشگاه آزاد، فضایی ناامیدکننده برای اساتید فراهم کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: کانون استادان دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به روحانی تاکید کرد: کج رفتاری برخی مدیران‌ میانی وزارت علوم‌ در حذف رشته‌‌های دانشگاه آزاد، فضایی ناامیدکننده برای اساتید فراهم کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، کانون استادان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از 107 هزار نفر از کارکنان این دانشگاه طی نامه‌ای به حجت الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، نکاتی را درباره حذف برخی رشته‌ محل‌های این دانشگاه مطرح کردند.

در بخشی از این نامه، با سلام‌ و احترام و با عرض تبریک فرا رسیدن عید فطر عیدالله الاکبر خطاب به رئیس‌جمهور، آمده است: به استحضار می‌رساند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی غیرمنتظره و خلاف اصول بدیهی و مسلم رایج در امر آموزش عالی به حذف بیش از سی درصد از رشته محل‌های ظرفیت دوره های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اقدام کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: این اقدام به زبان ساده یعنی اینکه در آغاز سال تحصیلی آینده درصدی زیاد از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجالی برای تدریس نخواهند داشت و دانشگاه نیز بر اثر کمتر پذیرش کردن دانشجو به دلیل حذف بسیاری از رشته‌ها توان پرداخت حقوق و مزایای استادان و کارکنان خود را از دست خواهد داد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: نکته تاسف‌بار و شگفت‌انگیز ماجرا آنجاست‌که رشته‌هایی را از دانشگاه آزاد حذف کرده‌اند که بعضا چند استادیار تمام‌ وقت در آنها سالهاست به نام هیئت علمی تمام وقت فعالیت دارند و متاسفانه همین رشته‌ها را به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور و .... سپرده‌اند که حتی یک نفر هیئت علمی در آن رشته‌ها یافت نمی‌شود.

اساتید دانشگاه آزاد خطاب به رئیس‌جمهور در نامه خود یادآور شدند: با کمال تاسف به نظر می‌رسد علیرغم تاکیدات مستمر جنابعالی  آنچه در حال رخ دادن است از مدار خارج کردن توان و ظرفیت این دانشگاه برآمده از درون‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و نهایتا سرگردان شدن ده‌ها هزار نیروی مفید و پرتوان و کوشا و محقق است که با اندکی سهل‌انگاری می‌تواند استاد دانشگاه را عملا بیکار و سرگردان سازد که طبعا نظام اسلامی نخواهد توانست در برابر این مسئله و معضل کنار بنشیند و آن را لاینحل بگذارد.

این نامه می‌افزاید: حضرتعالی به نیکی استحضار دارید که دانشگاه آزاد اسلامی به رغم بر دوش کشیدن پنجاه درصد بار سنگین آموزش عالی و پژوهش دانشگاهی با تحمل بسیاری از تبعیض‌های ناروا مانند اختلاف فاحش حقوق بین دریافتی خود و همکاران دولتی و محروم ماندن از امتیازات قانونی که وزارت علوم می‌تواند در اختیار بگذارد و استنکاف کرده است دم برنیاورده‌اند و نجیبانه و فروتنانه در خدمت نظام اسلامی و پشتیبان دولت کریمه بوده‌اند و هستند، اما مع‌الاسف اکنون و به ویژه پس از پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست‌جمهوری و در آستانه تشکیل دولت دوازدهم احتمالا با‌ کج رفتاری و بدسلیقگی برخی مدیران‌ میانی وزارت علوم‌ که با دریغ بسیار برخی از آنان سهامدار دانشگاه‌های غیرانتفاعی هستند فضایی سراسر ناامیدی و دلهره برای قشر فرهیخته دانشگاهی فراهم شده است که به هیچ روی متناسب به اصول اسلامی و اهداف آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: آنچه بیشتر مایه تحیر و تاسف برادران و دوستداران شما در این دانشگاه است نادیده گرفته شدن توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت دانشجو و ارجاع دانشجوی جوان به موسساتی است که بعضا کمترین شباهت را با دانشگاه ندارند. پیشنهاد می‌کنیم وزارت‌ علوم شاخص‌ها و‌ ملاک‌های برتری یک موسسه گمنام غیرانتفاعی را با هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد مقایسه و اعلام کند تا روشن شود که براساس کدام مصلحت‌سنجی و کم لطفی و احیانا تسویه حساب سیاسی ظرفیت چند ساله ارشد یک واحد دانشگاه آزاد را حذف و به موسسات غیرانتفاعی سپرده‌اند.

این اساتید تاکید کردند: همه نگرانی ما علاوه بر در معرض تهدید بودن معیشت‌مان، افزایش هزینه‌ای است که از این بابت به واسطه نگرانی‌ها و اعتراضات و... به نظام اسلامی تحمیل می‌شود که انتظار داریم حضرتعالی با درایت و تدبیر خویش  به ماجرا ورود کنید و اجازه ندهید با چنین شگردهای مرموزانه و یاس‌آفرین و با خالی ماندن ظرفیت‌های اصیل آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی بار بیشتری از هزینه‌های جاری و ستادی بر دوش دولت در اوضاع خطیر کنونی قرار گیرد.

در پایان این نامه آمده است: امید است چون همیشه با تدبیر آگاهانه و دلسوزانه مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی ایران این معضل بالقوه بحران‌ساز و اثرگذار که معیشت و زندگی صدها هزار نفر اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را تهدید می‌کند به زودی حل و فصل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top