تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/04/04 - 10:06
کد خبر: 239131

به بهانه پایان ماه مهمانی خدا؛

۷ فعالیت قابل تقدیر داوطلبانه جهادی دانشجویان در ماه رمضان

۷ فعالیت قابل تقدیر داوطلبانه جهادی دانشجویان در ماه رمضان

این کمک‌ها علاوه‌بر وجوه نقدی، شامل انواع مایحتاج خوراکی و سایر اقلام ضروری بود که در این ایام می‌تواند برای خانواده‌های محروم مورد استفاده قرار بگیرد. فعالیت این دانشجویان هم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست. در این روزها و شب‌های مقدس و پربرکت دانشجویان، استادان و به‌طور کلی جامعه دانشگاهی کشور آستین بالا می‌زنند و به اقدامات خیر اهتمام می‌کنند. این اقدامات نوع‌دوستانه به همت دانشجویان و دانشگاهیانی صورت می‌گیرد که بی‌مزد و منت و برای خشنودی خدا و خلق، دست به این کار می‌زنند. حال گرمای شدید هوا و ساعات طولانی روزه‌داری را هم که به زمان انجام این اقدامات اضافه کنیم، کار به‌حدی دشوار می‌شود که انجام آن از عهده خیلی‌ها خارج خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  هر سال که ماه رمضان فرامی‌رسد نه‌تنها از حجم این کارهای خداپسندانه دانشجویی کاسته نمی‌شود، بلکه بر میزان مشارکت‌کنندگان در این فعالیت‌ها افزوده و حتی اقدامات متنوعی هم به آن اضافه می‌شود. البته در کنار فعالیت‌های دانشگاه‌های دولتی، اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هم در این امور مشارکت دارند و اقدامات چشمگیری را در این عرصه به‌منصه ظهور می‌رسانند. روزنامه فرهیختگان در گزارشی به این فعالیت ها پرداخته است:

دانشجویان تبریزی خون دادند
تبریز یکی از شهرهایی است که دانشجویان فعالی دارد؛ پس از انتشار دعوت به اهدای خون در ماه مبارک رمضان توسط کانون چتر سبز دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایگاه‌های انتقال خون این شهر، جمعی از دانشجویان این دانشگاه با حضور در این پایگاه‌ها خون اهدا کردند. حس انسان‌دوستی و نورانیت شب‌های پرفضیلت قدر‌ انگیزه اصلی این دانشگاهیان برای اهدای خون بود. محمود فیضی، مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دراین‌باره می‌گوید: «دانشجویان زیادی برای اهدای خون در این شب‌های عزیز پس هماهنگی با دفتر کانون چتر سبز در ساختمان مدیریت تعالی دانشگاه، موفق شدند با حضور در پایگاه‌های انتقال خون، ضمن اهدای خون در این اقدام خیرخواهانه سهیم شوند.»

وقتی 2 بیمار سرطانی به آرزوی خود می‌رسند
کانون مهر دانشگاه زنجان مدت‌هاست برای امور خیریه و کمک به بیماران سرطانی قدم برداشته و چندسالی است که در این دانشگاه برنامه‌های متعدد خیریه توسط مسئولان این کانون که از میان دانشجویان این دانشگاه انتخاب می‌شوند، برگزار می‌شود. اما امسال دانشجویان این کانون تصمیم جالب و مهمی گرفتند و با برپایی ایستگاه سلامت و بازی در دانشگاه و با استفاده از عواید این کار، دو بیمار سرطانی مشتاق زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) را راهی مشهدالرضا کردند. مهران قزلباش، مسئول کانون مهر این دانشگاه دراین‌باره می‌گوید: «در این ایستگاه اقلامی که برای فروش آماده شده بود با توجه به سیاست مهرانه در جهت تغذیه سالم و پیشگیری از سرطان به قیمت حداقلی به فروش رفت و هرکس به میزان تمایل خود کمک می‌کرد که خوشبختانه همین کمک‌ها باعث شد بتوانیم به هدفی که از برپایی این ایستگاه داشتیم، برسیم.»

گلریزان 200 میلیون تومانی  به‌نفع زندانیان غیرعمد
به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا، جشن گلریزان رمضان برای ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد با حضور خیرین، مسئولان دانشگاه و شهرستان برگزار شد. این جلسه با همکاری زندان و فرمانداری شهرستان و با حضور ۳۵ تن از خیرین و مدیر ستاد دیه استان اصفهان، امام‌جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر شهرضا و کارکنان و استادان این دانشگاه برگزار شد. علی‌اکبر دباغ، معاون فرهنگی این دانشگاه با اشاره به جمع‌شدن ۲۰۰ میلیون تومان در این جشن می‌گوید: «در جشن گلریزان پارسال ۹۸/۵ میلیون تومان توسط خیرین شهرستان به زندانیان کمک شد و امسال هم ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد داریم که امیدواریم با یاری بیشتر خیرین به‌زودی از زندان آزاد شوند.»

برپایی سفره افطار و اطعام برای۴۰۰ نفر
اعضای جمعیت خیریه دانشجویی امام‌حسن(ع) دانشگاه سمنان هم آستین بالا زده و با برپایی سفره افطار از 400 نفر از روزه‌داران محروم این شهر پذیرایی کردند. مصطفی محقق، مسئول معاونت علم و اقتصاد بسیج دانشجویی استان سمنان دراین‌باره می‌گوید: «این برنامه در قالب طرح سفره‌داران و با کمک‌های مردمی اجرا شد که تمام تلاش‌مان این بود تا قبل از به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان با کمک‌های خیرین شهرستان بازهم این برنامه را اجرا کنیم.» او در ادامه اضافه کرد: «جمعیت خیریه امام‌حسن(ع) از دانشجویان و اعضای گروه‌های جهادی دانشجویی تشکیل شده و قصد دارد در همه ایام سال در کارهای خیریه و عام‌المنفعه پیشرو باشد. در حال حاضر هم اعضای جمعیت در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه سبد غذایی و پخش آن بین مردم نیازمند شهرستان هستند که با توکل بر خدا و همچنین کمک‌های مردم خیر شهرستان سمنان، این عمل خداپسندانه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.»

خوابگاه دانشجویی محلی برای کار خیر
دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی جهرم هم امسال بیکار ننشستند و از خانم‌های دانشجو که در خوابگاه‌ها سکونت دارند، جهت کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت کمک‌های نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری کردند. این کمک‌ها علاوه‌بر وجوه نقدی، شامل انواع مایحتاج خوراکی و سایر اقلام ضروری بود که در این ایام می‌تواند برای خانواده‌های محروم مورد استفاده قرار بگیرد. فعالیت این دانشجویان هم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

پزشکان و دانشجویان جهادگر  
گروه جهادی شهیدهدایت در قالب اردوی سه‌روزه ۱۴،۱۳ و 15 خردادماه 96 خدمات دندانپزشکی، پزشکی و فرهنگی  ارائه کردند. اعضای این اردو متشکل از 26 نفربود که به تفکیک، 14 نفر برادر و 12 نفر خواهر، شامل هشت دانشجوی فارغ‌التحصیل، دو دانشجوی رزیدنت دندانپزشکی، دو استاد از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران و یک پزشک حضوری فعال داشتند که اقدام به درمان کودکان 6 تا 15 سال کردند. ویزیت پزشکی همراه با غربالگری و تحویل داروی رایگان در محل،  ویزیت دندانپزشکی و مشاوره جهت ترمیم، ارتودنسی، ارجاع به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، آموزش بهداشت به همراه هدیه مسواک و خمیردندان،  درمان ریشه دندان‌های دائمی به صورت اورژانسی، ویزیت پزشکی همراه با تجویز داروی رایگان و... ازجمله این اقدامات بود.

اطعام ایتام نیازمند در کرمانشاه
یکی از سنت‌های حسنه که در ماه رمضان در ایران رواج دارد، آیین معنوی افطاری دادن به‌خصوص به ایتام نیازمند است که موجب انس و الفت، انفاق و ترویج خوبی‌ها و ایجاد شادی و طراوت روزه‌داران هنگام افطار می‌شود. دانشجویان دانشگاه کرمانشاه با اقدامی نیکوکارانه و با هدف رسیدگی به محرومان جامعه و دستگیری از فقرا و نیازمندان، طرح اطعام به نیازمندان استان را اجرا کردند. توسعه فرهنگ خیر و احسان و تحقق برنامه‌هایی از قبیل اطعام و افطار نیازمندان و مشارکت در تهیه ارزاق مورد نیاز محرومان ازجمله طرح‌های این گروه جهادی است که با ایجاد روحیه همکاری و تعاون، مشارکت و همراهی مردم خیر و نیکوکار استان را به‌منظور رفع مشکلات معیشتی مردم محروم فراهم می‌آورد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top