تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/04/04 - 13:41
کد خبر: 239168

سرمایه گذاری آمریکا روی کدام جریان؟

رهبر انقلاب، اخیرا به مسؤولان هشدار داده‌اند که نباید به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنند که دو صدای متفاوت از ایران شنیده شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: رهبر انقلاب، اخیرا به مسؤولان هشدار داده‌اند که نباید به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنند که دو صدای متفاوت از ایران شنیده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، ایالات متحده آمریکا که در سال‌های گذشته به‌ویژه پس از امضای برجام، پروژه نفوذ در کشورمان را با جدیت دنبال می‌کند، در هفته گذشته به‌صراحت، از طرح خود برای براندازی در کشورمان رونمایی کرد.

در دولت قبلی ایالات متحده، دولتمردان با احتیاط بیشتری مواضع خود را بیان می‌کردند، ولی در این دولت، مقامات مسؤول بدون هرگونه پرده‌پوشی، نیات واقعی‌شان را بر زبان می‌رانند که تأییدکننده پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره کلیدخوردن پروژه نفوذ، پس از امضای توافق هسته‌ای است.

در هفته گذشته، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفته بود: «سیاست ما در قبال ایران، حمایت از عناصری در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت‌آمیز رژیم‌شان منجر می‌شود. » او که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان سخن می‌گفت، به‌خوبی مراد خود از تغییر مسالمت‌آمیز رژیم را بیان کرده و مدعی شده است: «سیاست در قبال ایران در دست تدوین است و هنوز به رئیس جمهور ارائه نشده است اما می‌توانم به شما بگویم که ما قطعاً به حضور ادامه‌دار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، پرداخت‌هایش به جنگجویان خارجی، صدور نیروهای شبه‌نظامی به عراق، سوریه و یمن، حمایتشان از حزب‌الله واقف هستیم و در پاسخ به هژمونی ایران، اقدام می‌کنیم. تحریم‌هایی علیه افراد و دیگران وضع شده است... ما دائماً امتیازات و پیامدهای دیپلماتیک و بین‌المللی تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران ایران را بررسی می‌کنیم... سیاست ما در قبال ایران، پس زدن این هژمونی، مهار کردن توانایی‌شان برای ساخت سلاح هسته‌ای و تلاش برای حمایت از عناصری در داخل ایران است که به تغییر مسالمت‌آمیز رژیم‌شان منجر می‌شود. »

با نگاهی گذرا به اظهارات این مقام آمریکایی، روشن است که هدف از یارگیری‌های داخلی واشنگتن چیست؟ درواقع آن‌ها می‌خواهند در ایران از جریانی حمایت کنند که مدعی مذاکرات منطقه‌ای، بده بستان سیاسی با رژیم‌های مرتجع و نیز امتیازدهی در جریان تحولات غرب آسیا هستند. تیلرسون در این اظهارنظر خود، به‌صراحت از سپاه پاسداران و مواضع جریان مقاومت در منطقه انتقاد کرده و از جریانی در داخل کشورمان حمایت کرده که خود را در برابر این‌دست نهادهای انقلابی تعریف می‌کند.

این‌که وزیر امور خارجه ایالات متحده پس از رسوایی جنایت‌کارانه رئیس جمهور این کشور در سفر به منطقه و حمایت از رژیم‌های کودک‌کش، به خود اجازه می‌دهد که با صراحت از حمایت از برخی جریانات داخلی در کشورمان سخن گفته و حتی سیاستی در پنهان‌سازی مواضع اصلی کاخ سفید به خرج ندهد، حکایت از آن دارد که دستگاه دیپلماسی کشورمان در قریب به شش ماه گذشته از روی کار آمدن دونالد ترامپ، قاطعیت کافی را در برخورد با مواضع و عهدشکنی‌های واشنگتن نداشته است.

از دیگر سو، اظهارنظرهای برخی جریانات داخلی درباره نحوه مواجهه با تحولات منطقه‌ای و به‌ویژه اظهارنظر در تضعیف عملکرد مدافعان حرم، آمریکا را به وسوسه انداخته تا از گزاره حمایت از جریانات داخلی ضد جمهوری اسلامی در کشورمان دفاع کند. روشن است که وقتی برخی سیاستمداران به‌وضوح از برجام منطقه‌ای سخن گفته و دم از کاهش سطح تنش با آمریکا و امتیازدهی به غرب می‌زنند، کاخ سفید به این فکر می‌افتد که از طریق نفوذ در این جریان، سعی در یارگیری داخلی در کشورمان کند. در همین راستاست که رهبر انقلاب، اخیرا به مسؤولان هشدار داده‌اند که نباید به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنند که دو صدای متفاوت از ایران شنیده شود. یکی صدای مقاومت که صدای اصلی مردم ایران است و دیگری صدای سازش که هزینه‌های بسیاری را به کشورمان تحمیل کرده و می‌کند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در نشست استماع سنای این کشور تأکید کرد که آمریکا از عناصر داخلی ایران برای تغییر نظام سیاسی ایران حمایت می‌کند. او که این سخنان را برای توجیه طرح تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و توان موشکی ایران مطرح می‌کرد، ریشه نگرانی آمریکا را توسعه و گسترش هژمون ایران در منطقه دانست و تأکید کرد: «سیاست ما در قبال ایران مقابله با این هژمون و حمایت از عناصری در داخل ایران است، به‌نحوی که به تغییر صلح‌آمیز آن نظام سیاسی منجر شود که می‌دانیم چنین عناصری در داخل ایران هستند. »

اظهارات تیلرسون را باید مکمل خبری دانست که هفته قبل از آن، روزنامه نیویورک‌تایمز مبتنی بر اقدام سازمان سیا برای انتخاب یکی از نیروهای با سابقه این سازمان برای «دفتر امور ایران» گزارش کرده بود. بر مبنای این گزارش و اعلام برخی مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید، مأموریت این دفتر، پیشبرد سیاست آمریکا برای تغییر نظام ایران است.

این جماعت داخلی که با آمریکایی‌ها در تغییر رژیم جمهوری اسلامی همگرایی دارند، چه کسانی هستند؟ این سؤال را باید وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند. در این‌که آمریکایی‌ها تغییر رژیم را یک‌بار در فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و ۱۰ سال بعد در فتنه ۸۸ تست کردند، شکی نیست، لذا حرف تیلرسون شوخی نیست. اما این‌که چرا باید آن‌را یک شوخی ‌بی‌مزه تلقی کرد، برای این‌که از آمریکا و عناصر خودفروخته داخلی آن‌ها کاری ساخته نیست. آن‌ها ۴۰سال است از این حرف‌ها می‌زنند! آمریکایی‌ها باید بدانند با یک انقلاب نمی‌توان جنگید به‌ویژه آن‌که آن انقلاب، پسوند اسلامی دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت کشور فرمودند: «سردمداران آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب در تلاش برای سرنگونی نظام بودند اما این آرزو را به گور خواهند برد. » تجربه حیات پر ثمره و شکوهمند نزدیک به ۴ دهه انقلاب اسلامی نشان داده است خواب «تغییر» نظام، «تعبیر» نمی‌شود. به‌ویژه امروز که جمهوری اسلامی پاسخ وزش بادهایی از این قبیل را با توفان می‌دهد.

با نگاهی گذرا به اظهارات این مقام آمریکایی روشن است که هدف از یارگیری‌های داخلی واشنگتن چیست. در واقع آن‌ها می‌خواهند در ایران از جریانی حمایت کنند که مدعی مذاکرات منطقه‌ای، بده بستان سیاسی با رژیم‌های مرتجع و نیز امتیازدهی در جریان تحولات غرب آسیا هستند. تیلرسون در این اظهارنظر خود، به‌صراحت از سپاه پاسداران و مواضع جریان مقاومت در منطقه انتقاد کرده و از جریانی در داخل کشورمان حمایت کرده که خود را در برابر این‌دست نهادهای انقلابی تعریف می‌کنند.

می‌شود شیوه آمریکا برای مقابله با نظام و تغییر در جمهوری اسلامی و حیطه پروسه و پروژه براندازی را رصد کرد و فهمید چه کسانی در این مسیر گام برمی‌دارند و صدور بیانیه در این مورد البته لازم اما کافی نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top