تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 11:57
کد خبر: 239363

عاقبت حذف رشته‌های دانشگاه آزاد

مدیرکل منابع انسانی دانشگاه آزاد گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه موجب عدم جذب پنج هزار عضو هیات علمی جدید در حال جذب ‌می‌شود بلکه تعدادی از 67 هزار استاد پاره‌وقت و تمام‌وقت و 40 هزار کارمند این دانشگاه را نیز بیکار می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرکل منابع انسانی دانشگاه آزاد گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه موجب عدم جذب پنج هزار عضو هیات علمی جدید در حال جذب ‌می‌شود بلکه تعدادی از 67 هزار استاد پاره‌وقت و تمام‌وقت و 40 هزار کارمند این دانشگاه را نیز بیکار می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سعید علیزاده مدیرکل منابع انسانی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حذف 2800 رشته این دانشگاه از سوی وزارت علوم اقدامی غیرکارشناسی و چالش برانگیز است تاکید کرد: این عمل مغایر صریح سیاست‌های نظام و موجب احساس ناامنی شغلی اعضای هیات علمی، کارکنان و نگرانی خانواده‌های آنها شده است.

وی با بیان اینکه حذف این رشته‌ها مغایر با قانون مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: این عمل مغایر صریح سیاست‌های علمی فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری است که در آن به صراحت افزایش ورود دانشجویان به دوره‌های تحصیلات تکمیلی ذکر شده است.

مدیرکل منابع انسانی و رفاهی دانشگاه آزاد عنوان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در حکم ولایتی به نقش ارزنده دانشگاه آزاد در نظام آموزش عالی تأکید فرموده‌اند بنابراین انتظار می‌رود وزارت علوم نیز این نقش را جدی گرفته و برای افزایش کیفیت نظام آموزش عالی با دانشگاه آزاد همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حذف این تعداد رشته‌ها عملا دانشگاه آزاد را دچار چالش می‌کند، تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است صلاح نیست اقدامی صورت بگیرد تا تعداد زیادی از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد احساس ناامنی شغلی کنند.

علیزاده افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی 35 هزار کارمند، 35 هزار عضو هیات علمی رسمی و 35 هزار عضو هیات علمی حق‌التدریس دارد که با اقدام وزارت علوم در حذف رشته‌های دوره کارشناسی ارشد عملا بخشی زیادی از این نیروها بیکار خواهند شد.

علیزاده با بیان اینکه متاسفانه در حذف این رشته‌ها، سیاست یک بام و دو هوا اتخاذ شده است، تاکید کرد: دانشگاه آزاد با اعضای هیات علمی مجرب و امکاناتی با کیفیت و استانداردهای مناسب از خروج تعداد زیادی از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل از کشور جلوگیری کرده است تا در دانشگاه‌های بی کیفیت برخی از کشورهای منطقه وقت و سرمایه خود را هدر ندهند.

مدیرکل منابع انسانی و رفاهی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در حال حاضر برخی از موسسات انتفاعی و دانشگاه پیام نور که دارای کمترین امکانات و استانداردهای لازم نیستند مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: متاسفانه بدون رعایت حداقل کیفیت در این موسسات مجوز دوره‌های کارشناسی ارشد اعطا می‌شود ولی در برخورد با دانشگاه آزاد رویکرد متفاوتی اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه مجموعه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد گام بزرگی را در پیشرفت علمی کشور برداشته‌اند، تصریح کرد: اگر کارکنان و استادان نجیب و کم توقع دانشگاه آزاد با دستمزد و حقوق پایین‌تر از دانشگاه‌های دولتی و همچنین قناعت و صرفه جویی مدیریت در هزینه‌های جاری دانشگاه با ارائه کیفیت مناسب نبود امروز به بسیاری از دستاوردهای کشور در ابعاد مختلف پژوهشی، آموزشی و عمرانی دست نمی‌یافتیم.

وی با بیان اینکه امروز که دانشگاه آزاد اسلامی توانست بدون استفاده از درآمدهای نفتی و بودجه عمومی دولت با کیفیت مناسب پاسخگوی نیاز مشتاقان ادامه تحصیل در سطوح تحصیلات تکمیلی باشد باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: حذف رشته‌ها علاوه بر اینکه ممکن است موجب عدم جذب پنج هزار نفر اعضای هیات علمی جدید در حال جذب ‌شود بلکه تعدادی از 67 هزار استاد پاره‌وقت و تمام‌وقت و 40 هزار کارمند این دانشگاه را نیز بیکار می‌کند.

علیزاده در پایان ابراز امیدواری کرد که بخش عمده‌ای از رشته‌های حذف شده در روزهای آینده به دفترچه انتخاب رشته داوطلبان بازگردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top