تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 10:12
کد خبر: 239377

غلامی در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

نقض قانون در اجرای مصوبه جدید سنوات در دانشگاه سمنان

دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: باوجود اعتراضات دانشجویان و نامه نگاری‌های انجام شده، شاهد نقض قانون سنوات در دانشگاه سمنان هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: باوجود اعتراضات دانشجویان و نامه نگاری‌های انجام شده، شاهد نقض قانون سنوات در دانشگاه سمنان هستیم.

محمد غلامی، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: بنا بر گفته‌های وزیر علوم، مبنی بر عدم اجرای آیین نامه جدید سنوات، در مورد دانشجویان ورودی قبل از سال 93 که در آیین نامه آموزشی سال 93 ابلاغ شده بود؛ اخذ هزینه‌های سنوات، نباید عطف به ماسبق شود، همچنین در نامه ارسال شده به روسای تمامی دانشگاه‌ها از طرف معاون آموزشی وزارت علوم، ذکر شده است، آئین‌نامه جدید سنوات در مورد دانشجویان ورودی قبل از سال 93، از مصادیق ایجاد خلل در تحصیل ایشان محسوب می‌شود و طبق بند سی و سوم همین آیین نامه "تمام آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مغایر با آن لغو و بلااثر اعلام می‌شود."

وی افزود: متاسفانه شاهد این امر هستیم که دانشگاه‌های منطقه البرز جنوبی در جلسه هیات امناء، سنوات مجاز تحصیلی برای تمامی دانشجویان دانشگاه را 9 ترم مصوب کرده‌اند و هم اکنون دانشجویان ورودی مهر 91 که در حال گذراندن ترم 10 تحصیلی خود هستند مشمول هزینه‌های ثابت و متغیر تحصیل در دانشگاه شده‌اند؛ این در حالی است که طبق استعلام رسمی از وزارت علوم این عمل منع شده و این قانون نباید عطف به ماسبق شود.

دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان تصریح کرد: هم اکنون شاهد این امر هستیم که با وجود اعتراضات دانشجویان و همچنین مکاتبات انجام شده از طرف انجمن اسلامی دانشجویان و شورای صنفی رفاهی این دانشگاه با رئیس دانشگاه، مسئولان همچنان اقدامی در جهت رفع انتقادات صحیح دانشجویان انجام نداده‌اند و استعلام‌های ارسالی از وزارت علوم هیچ ارزشی برایشان ندارد و به گفته ایشان تمامی مسائل مربوط به دانشگاه باید در جلسه هیئت امناء دانشگاه‌های البرز جنوبی که 14 مردادماه تشکیل می‌شود، مصوب گردد.

غلامی ادامه داد: وقتی در ابتدای تحصیل سنوات مجاز دانشجویان 10 ترم اعلام شده است و طبیعتاً بر اساس آن قانون آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند. با این حساب دیگر صحبت از گرفتن پول و مجددا بازگرداندن پول‌های گرفته شده به دانشجویان کاملا بی‌معنا خواهد بود؛ این در حالی است که اگر مشکلات این دانشجویان مرتفع نشود همان طور که هم اکنون برای اخذ واحد در ترم تابستان فقط تا 10 تیرماه دانشجویان فرصت پرداخت هزینه سنوات را دارند، در آینده ای نزدیک باید شاهد پرداخت هزینه سنوات ترم 11 آنها باشیم. یعنی اگر دانشجویی قادر به پرداخت هزینه سنوات ترم 10 خود نباشد و نتواند ترم تابستانی اخذ کند، حتی اگر به قول مسئولین این هزینه پس از پرداخت باز گردانده شود، آن فرد ناچار به پرداخت هزینه سنوات در ترم 11 خواهد بود.

وی در پایان گفت: امیدواریم در دانشگاه سمنان، مانند برخی دانشگاه‌های دیگر کشور منتظر حل شدن این قبیل مشکلات دانشجویی با التهابات و تجمعات اعتراضی دانشجویان نباشیم. در قانون جدید مصوب شده توسط هیئت امنا، سنوات مجاز برای دانشجویان کارشناسی 9 ترم است، در حالی که میانگین تعداد ترم های گذرانده توسط دانشجویان کارشناسی 9.3 ترم است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top