تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/07 - 19:25
کد خبر: 239402

انتقاد یک نماینده مجلس از وزارت علوم

نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برخی رشته‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سلیقه‌ای و غیر کارشناسی بوده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برخی رشته‌ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سلیقه‌ای و غیر کارشناسی بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به تماس های مکرر کارکنان، اساتید و دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر انتقاد نسبت به حذف برخی رشته ها در واحدهای این دانشگاه افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سرتاسر کشور از جمله در استان لرستان از امکانات و شرایط لازم برای فعالیت های آموزشی برخوردارند و حذف برخی رشته ها از جمله رشته هایی که چندین سال در یک واحد دانشگاهی دایر بوده،  منطقی نیست.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عدم نظارت بر برخی موسسات و مراکز دانشگاهی از جمله موسسات غیر انتفاعی افزود: چنین به نظر می رسد که نظارت ها و سختگیری ها صرفا متوجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و گرنه شواهد نشان می دهد  بسیاری از مراکز دانشگاهی تحت نظارت وزارت علوم از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند.

کیان پور حذف برخی رشته ها در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را سلیقه ای و غیر کارشناسی شده خواند و افزود: این کار لطمه بزرگی به نظام آموزش عالی کشور وارد می کند و به همین دلیل نیز وزارت علوم باید در تصمیم  خود بازنگری کند.

وی با اشاره به سوابق درخشان مدیریتی آقای دکتر ولایتی و دکتر نوریان بیان داشت: قطعا و یقینا مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی که از توانمندی بالایی نیز در مباحث مدیریتی برخوردار هستند و نسبت به شناسایی و رفع نارسایی ها و کاستی های احتمالی اقدام خواهند کرد اما وزارت علوم نباید اجازه دهد ادامه حیات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که علاوه بر کمک به توسعه آموزش عالی، نقش غیر قابل انکاری در توسعه اقتصادی کشور و اشتغالزایی دارند به مخاطره بیافتد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top