تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/10 - 10:55
کد خبر: 239564

چگونه از پایان نامه خود دفاع کنیم؟

فراموش نکنید جلسه دفاع است، جلسه تدریس شما نیست. بایستی از کاری که کرده اید با توضیحات دقیق و مفصل دفاع کنید. این موضوع را خیلی از دانشجو های تحصیلات تکمیلی که همزمان تدریس هم می کنند، توجه نمی کنند!

خبرنامه دانشجویان ایران: همیبشه بعد از انجام پایان نامه، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری نوبت به دفاع از پایان نامه می باشد. پایان نامه خود را تکمیل کرده‌اید و تمام مراحل پایان نامه نویسی را به درستی انجام داده‌اید و اکنون زمان دفاع از پایان نامه فرا رسیده است. آمارها نشان می‌دهند که پایان نامه‌های بسیاری که مضامین قوی داشته‌اند، تنها به دلیل ارائه نامناسب، تأیید نشده‌اند و این هشداری جدی است که بدانیم اتمام نوشتن پایان نامه آخر کار نیست.

برخی از دانشجویان سعی می کنند در جلسه دفاع خود سکان دار همه مسائل باشند. یعنی از اتصال کابل کامپیوتر تا پذیرایی را انجام می دهند و به همین خاطر استرس زیادی به خودشان وارد می کنند. توصیه اکید این است که از قبل با یکی از دوستان تان هماهنگی لازم جهت انجام این گونه کارها انجام دهید و خود را درگیر نکنید. شما باید بر روی ارائه تمرکز داشته باشید. در صورتی که فردی پیدا نکردید از فرد خدماتی که در دانشگاه تان هست خواهش کنید که پذیرایی را انجام دهد البته می توانید به او انعامی هم بدهید.

درجلسه دفاع از پایان نامه زمانی را به جواب دادن به سؤالات حاضرین اختصاص دهید. نیازی نیست خود را درگیر استرس کنید. به یاد داشته باشید که به موضوع تسلط کافی دارید و می‌توانید به هر سوالی پاسخ دهید. طولانی کردن زمان صحبت کردن نمی‌تواند مانع از پرسیدن سؤالات حاضرین شود. در مواقعی که با پرسش مواجه می‌شوید از دانش خود و لپ تاپ کمک بگیرید هرگز در صفحه پروژکتوربه دنبال جواب نباشید. این کار تمرکز را از شما خواهد گرفت و موجب سر در گمی بیشتری خواهد شد.

مراحل دفاع پایان نامه :
1.    پس از نگارش پایان نامه بر طبق متد نگارش پایان نامه موجود در کتابخانه و مطالعه و تایید آن توسط اساتید راهنما، پیش نویس پایان نامه همراه با نامه درخواست تعیین استاد داور از طرف اساتید راهنما به معاونت پژوهشی تحویل گردد.

2.    نامه درخواست اساتید داور از طرف معاون پژوهشی در شورای پژوهشی دانشکده مطرح و حداقل 2 نفر استاد داور جهت داوری پایان نامه با توجه به موضوع پایان نامه انتخاب خواهد شد.

3.    پس از تعیین استاد داور مکاتبات لازم از طرف معاونت پژوهشی انجام شده و نامه های مربوطه به همراه پیش نویس پایان نامه به اساتید داور به صورت محرمانه ارجاع می گردد.

4.    فرصت در نظر گرفته شده جهت داوری پایان نامه 3 هفته می باشد.

5.    پس از کامل شدن روند داوری، موارد مطرح شده از طرف اساتید داور که به معاون پژوهشی ارسال گردیده و یا به خود دانشجو تذکر داده می شود می بایست توسط دانشجو و با راهنمایی اساتید راهنما بررسی و تصحیح شود و چنانچه نیاز به پاسخگویی باشد از طریق معاونت پژوهشی مکاتبات لازم انجام پذیرد.

6.    پس از تکمیل و تصحیح پایان نامه و جلب رضایت اساتید داور از ایشان مجوز دفاع اخذ می گردد.

7.    جهت برگزاری جلسه دفاع گذراندن تمام واحد های تئوری و عملی و سپری شدن زمان یک سال ازتاریخ تصویب پایان نامه و یا با تائید اساتید راهنما 10ماه ضروری می باشد.

8.    به منظور تحصیل اطمینان، معاونت پژوهشی نامه کنترل واحد دانشجو را به معاونت آموزشی ارسال نموده و پس از دریافت پاسخ، دانشجو می تواند اقدام به تعیین جلسه دفاع نماید.

9.    پس از مشخص شدن زمان دفاع دعوت نامه مربوطه از طرف معاونت پژوهشی به اساتید راهنما  و اساتید داور ارسال می گردد.

10.    دعوت عمومی جهت شرکت درجلسه دفاع توسط دانشجو در تابلوهای اعلانات  و وب سایت دانشکده انجام می شود.

فراموش نکنید جلسه دفاع است، جلسه تدریس شما نیست. بایستی از کاری که کرده اید با توضیحات دقیق و مفصل دفاع کنید. این موضوع را خیلی از دانشجو های تحصیلات تکمیلی که همزمان تدریس هم می کنند، توجه نمی کنند! برخی اوقات آنقدر رفتار دانشجو زننده می شود و اگر احیانا مقالاتش در یک ژورنال خیلی مهم چاپ شده باشد دچار غرور می شود که استاد داور محترم چنین تصور می کند که آمده تا درس یاد بگیرد!

دفاع پایان نامه عمران :
انجام پایان نامه عمران خاک و پی‌، به اندرکنش خاک و سازه ارتباط دارد. عمده مباحث مطرح شده در این گرایش مربوط به نشست خاک ناشی از وزن سازه، تونل زنی، فرایند تحکیم خاک مانند نیلینگ، انکراژ، استفاده از ژئوگرید و ژئوتکستایل، بررسی پارامترهای خاک مانند زاویه اصطکاک، چسبندگی و ...، بررسی مدل‌های رفتاری خاک مانند مورکولمب، دراکر-پراگر، بررسی اثرات روانگرایی و تراوش می‌باشد که هم‌اکنون اکثر پایان‌نامه‌های دانشگاهی در گرایش خاک و پی در این زمینه‌ها تعریف می‌شوند.  پایان نامه عمران سازه‌های آبی نیز به اندرکنش آب و سازه ارتباط دارد. حوزه‌هایی از قبیل آب‌شستگی، تعیین میزان رسوب، میزان آب‌دهی، سازه‌های دریایی مانند دایک و موج‌شکن سکوهای دریایی از موضوعات مهم در تعریف پایان‌نامه‌های عمران سازه‌های آبی هستند.  پایان نامه‌های عمران در گرایش راه و ترابری همانطور که از نام آن پیداست به مسائل مربوط به حوزه راه مربوط هستند. در این گرایش که معمولا با گرایش مدیریت ساخت نیز تلفیق می‌گردد، موضوعاتی مانند بهره‌وری شبکه حمل و نقل، طراحی انواع تقاطعات به منظور کاهش زمان تاخیر و کاهش حجم ترافیک و ... مطرح می‌شود.

حال اگر شما در انجام سمینار خود مشکل دارید میتوانید با موسسه نوین تز تماس بگیرید تا اساتید مجرب و حرفه ایی کار شما رو انجام دهند. انجام پروپوزال و انجام پروژه مکانیک و دیگر رشته ها و انجام سمینار تمامی رشته ها تخصص ماست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همچنین برای دریافت هزینه انجام سمینار و انجام سمینار فوری با تماس بگیرید.

منبع : چگونه از پایان نامه خود دفاع کنیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top