تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/04/11 - 19:53
کد خبر: 239728

در جلسه امروز مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در کمیسیون آموزش چه گذشت؟

تکلیف دانشجویان دانشگاه آزاد همچنان در ابهام

تکلیف دانشجویان دانشگاه آزاد همچنان در ابهام

تعداد رشته های نهایی دانشگاه آزاد تثبیت نشده و از سوی دیگر تنها تحت شرایط فوق یعنی داشتن دکترای تخصصی آن رشته و داشتن فارغ التحصیل ارشد می‌توانند نسبت به ابقای کد رشته های محذوف در دفترچه امیدوار باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: ازسویی تعداد رشته های نهایی دانشگاه آزاد تثبیت نگردیده و از سوی دیگر تنها تحت شرایط فوق یعنی داشتن دکترای تخصصی آن رشته و داشتن فارغ التحصیل ارشد می توانند نسبت به ابقای کد رشته های محذوف در دفترچه امیدوار باشند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف 2900 کدرشته دانشگاه آزاد و ایجاد التهاب برای دانشجویان و مسئولین این مجموعه، امروز نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بر همین اساس از حاضرین این جلسه، خبرهایی درباره محتوا و آنچه گذشت، منتشر شده که در ادامه به تشریح آن می پردازیم:

حجت‌الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر علوم و سرپرست  دانشگاه آزاد اسلامی درباره رشته محل‌‌های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: جلسه خوبی بود و علاوه بر وزیر علوم، معاون آموزشی وزارت علوم، رئیس سازمان سنجش، سرپرست دانشگاه آزاد و معاونان این دانشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در کل در این جلسه وزارت علوم و دانشگاه آزاد درباره رشته محل‌های این دانشگاه به توافقاتی رسیدند. قرار شد وزارت علوم امسال گشایش‌هایی را در این زمینه قائل شود و برای رشته‌هایی که استادیار و استاد مدعو دارند مانند سال گذشته مجوز صادر کنند. دانشگاه آزاد هم برای ارتقای کیفیت و رفع مشکلات مورد نظر وزارت علوم اقداماتی را انجام دهد و از کیفیت مغفول واقع نشود.

سلیمی تاکید کرد: هنوز تعداد رشته‌های نهایی مشخص نشده، اما وزارت علوم تاکید کرد طی روزهای آینده این مسئله اطلاع‌رسانی می‌شود.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اختلاف نظر میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر علوم و معاونان و نیز مسئولان دانشگاه آزاد گفت: در پایان جلسه جمع‌بندی خوبی صورت گرفت و مشکل بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌ها حل شد.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: در جمع‌بندی تصمیم بر این شد آن دسته از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که اکنون کرسی دکترا دارند، مقطع ارشد‌شان در آن رشته حذف نمی‌شود، به علاوه آن دسته از واحدها که پیشتر کرسی کارشناسی ارشد در رشته‌ای داشته‌اند نیز از این به بعد کرسی ارشد در آن رشته خواهند داشت.

میرزاده گفت: همچنین مقرر شد شعبه‌هایی که دست کم 3 استادیار تمام وقت و یا 2 استادیار تمام وقت و 2 استادیار نیمه‌وقت دارند نیز کرسی‌های مقطع ارشد خود را تثبیت کنند.

محمد مهدی زاهدی درباره نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت علوم و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در فضایی علمی و تخصصی برگزار شد و سعی کردیم اختلافات موجود میان این نهاد علمی را در چارچوب مقررات بررسی و برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرفین در این جلسه به این توافق رسیدند که همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دارای رشته‌های دکتری تخصصی هستند، چنانچه مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد آنها حذف شده است، مجوز آنها صادر شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مورد توافق طرفین قرار گرفت این بود که به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که دارای رشته محل‌های کارشناسی ارشد هستند و تاکنون در این رشته‌ها فارغ‌التحصیل داشته‌اند، مجوز پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید داده شود.

با توجه به اظهارات فوق مسئولین که در چهارچوب نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، مشکلاتی را که برای دانشجویان ارشد در پی حذف کد رشته ها ایجاد گردیده را نمی توان تمام شده دانست.

ازسویی تعداد رشته های نهایی دانشگاه آزاد تثبیت نگردیده و از سوی دیگر تنها تحت شرایط فوق یعنی داشتن دکترای تخصصی آن رشته و داشتن فارغ التحصیل ارشد می توانند نسبت به ابقای کد رشته های محذوف در دفترچه امیدوار باشند. همچنین مشکل عمده وریشه ای این تحولات در دانشگاه آزاد حذف و اضافه چند رشته در این دانشگاه نیست، بلکه مشکل اطلاع رسانی به موقع به دانشجویان مبنی بر این تحولات است که باعث اعتراض اساتید و دانشجویان شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/04/12 - 19:32

سلام لطفا بفرمایید این سوژه را پیگیری کنند از آغ ارومیه و این تبعیض در علم و جفا بر حق رشته های علوم انسانی که قطعا این یک مصداق است با وجود تاکیدی که مقام معظم رهبری در اهمیت رشته های علوم انسانی دارد
سلام جالبه دانشگاه ارومیه یدونه هم استادیار حقوق خصوصی و جزا نداره و اکثرا استادیار فقه و حقوق هستند و اصلا دانشجوی کارشناسی حقوق هم نداره اما از امسال مجوز کارشناسی ارشد در چند گرایش حقوق خصوصی و حقوق جزا و... گرفته و جالبتر اینکه و یا وحشتناکتر اینکه برای اولین بار در چند گرایش حقوق خصوصی و حقوق جزا و... در مقطع دکتری دانشجو برداشته و اساسا یکی از شرایط وزارت علوم این هستش و داشتن چند دانشیار در آن گرایش حقوق خیلی مهمه که گروه حقوق دانشگاه ارومیه نداره ولی با این همه عدم احراز شرایط و نداشتن حتی یک شرط اما از امسال در مقطع دکتری در دو گرایش حقوق خصوصی و جزا دانشجو می پذیرد آیا وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد می رسید که حداقل چند نفر دکتری هر چند با رتبه استادیار دارند البته خود دانشگاه آزاد هم دکتری حقوق خصوصی برداشته که دانشیار نداره و از دانشگاههای تبریز با یک دور زدن حکم مجدد و پاره وقت زده و می گه از قبل بوده که خودش آخر تخلفه.... اما این دانشگاه ارومیه یه نفر با مقطع حقوق بین الملل دارد آنهم استادیار و یک بورسیه دانشجوی دکتری و بقیه فقه و حقوق هستند اما وزارت علوم اجازه داده با همین یه نفر استادیار حقوق بین الملل ( گرایش غیر مرتبط)در رشته حقوق خصوصی و جزا دکتری بردارند تا کی در حوزه علوم انسانی با وجود تاکید مقام معظم رهبری تحول در رشته های علوم انسانی در دانشگاهی ماننددانشگاه ارومیه که باید قانونمداری کند حداقل خود حقوقدانان گروه حقوق وزارت علوم چنین بی عدالتی و تفاوت بین دانشگاهها می ذاره آخه بیچاره دانشجو چی می فهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه چیزمان سیاسی شده باید جلوی این تخلف و ظلم در حق علم گرفته شود
این هم اسامی اعضای هیات علمی با گرایششان از سایت دانشگاه به لینک ذیل تازه
http://adabiat.urmia.ac.ir/Jurisprudencefacultymembers
اعضای هیات علمی گروه فقه دانشگاه ارومیه
نام: دکتر سید مهدی صالحی مرتبه علمی: استادیار مدرک تحصیلی: دكتري فقه و مباني حقوق اسلامی گروه آموزشی: فقه
حجت الاسلام قریشی استادیار سطح چهار حوزه ی علمیه قم ( دکترا ) فقه
رضا نیکخواه: استادیار دکتری حقوق بین الملل از استراسبورگ فرانسه
سیامک جعفرزاده: استادیار: اتمام سطح چهار حوزه - دکتری فقه و حقوق اسلامی گروه آموزشی: فقه
نام: محمد حسن جوادی مرتبه علمی: استادیار مدرک تحصیلی: دکتری فقه و حقوق اسلامی گروه آموزشی: فقه
نام: حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی مدرک تحصیلی: فقه و اصول گروه آموزشی: فقه
آقای علی پور نامی هم است هنوز از پایان نامه خود دفاع نکرده است
تورهای مسافرتی آفری
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top