تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/12 - 13:02
کد خبر: 239814

درخواست مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات از رهبر انقلاب؛

احتمال حذف ویزای اربعین برای دانشجویان و طلاب +عکس

احتمال حذف ویزای اربعین برای دانشجویان و طلاب +عکس

با توجه به اثر بخشی ویژه ی این افراد چه در خود حماسه ی پیاده روی چه در محیط دانشجویی از حضرتعالی تقاضا داریم که تمهیداتی اندیشیده شود تا از «دانشجویان و طلاب» برای «پیاده روی اربعین حسینی(ع)» هزینه ای جهت اخذ ویزا دریافت نشود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران، در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، خواستار رایگان شدن هزینه روادید دانشجویان و طلاب برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین حسینی شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: با توجه به اینکه شاید هزینه ی اخذ روادید در به میدان آوردن بخشی از بدنه ی دانشجویی مانع ایجاد کرده باشد با توجه به اثر بخشی ویژه ی این افراد چه در خود حماسه ی پیاده روی چه در محیط دانشجویی از حضرتعالی تقاضا داریم که تمهیداتی اندیشیده شود تا  از «دانشجویان و طلاب» برای «پیاده روی اربعین حسینی(ع)» هزینه ای جهت اخذ ویزا دریافت نشود.

متن کامل نامه محمدرضا آبدار بدین شرح است:

امام خمینی: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.

محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)
سلام علیکم
مغناطیس پُرجاذبه‌ی حسینی، اولین دل‌ها را در اربعین به سوی خود جذب کرد؛ رفتن جابربن‌عبداللَّه و عطیّه به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، سرآغاز حرکت پُربرکتی بود که در طول قرن‌ها تا امروز، پیوسته و پی درپی این حرکت پُرشکوه‌ تر، پُرجاذبه ‌تر و پُرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روزبه‌روز در دنیا زنده‌تر کرده است. شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است.

احتراما؛ نظر به اینکه در سالهای اخیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) به جلوه گاهی از عزت ؛ اقتدار و شکوهِ عشق به اباعبدالله الحسین(ع) مبدل وفارغ از سن و سال و جنس و رنگ و... میعادگاهی شده است از سیل عاشقان وعارفان به این حقیقت همیشه زنده و جاوید تاریخ که تا قیامت تبلورش بر تارک دنیا خواهد درخشید و جذبه ی مغناطیسش تا اقصی نقاط جهان رفته است تا دلدادگان این مکتب و این عشق الهی در موسم پیاده روی سر از پای نشناسند؛

تمام سختی های راه را چون نوش به جان بخرند و مقصد را قبله گاه عشق و حرم ثارالله(ع) قرار دهند که هر شیفته ای را چون مجنونی که در کوی یار نام و نشان محبوب و معشوق سرانجام او را به وصال خواهند رساند؛به دیدار روی دوست برساندو در این راه یکی از پرشورترین و اثرگذارترین  طیف های حاضر در این حماسه ی عظیم بدون شک دانشجویان و کاروانهای دانشجویی هستند که  قبل از شروع این حرکت با ایجاد شور و شعور توامان؛

در محیط دانشگاه فضا را برای جذب حداکثری و حضور گسترده ی دانشجویان در این حرکت عاشقانه آماده میکنند و سپس  بصورت کاروانی یا بعضا انفرادی در پیاده روی شرکت میکنند و بعد از آن هم محیط  دانشجویی  از برکات زوار دانشجو به نحو احسن بهره مند خواهد شد.لذا با توجه به اینکه شاید هزینه ی اخذ روادید در به میدان آوردن بخشی از بدنه ی دانشجویی مانع ایجاد کرده باشد با توجه به اثر بخشی ویژه ی این افراد چه در خود حماسه ی پیاده روی چه در محیط دانشجویی از حضرتعالی تقاضا داریم که تمهیداتی اندیشیده شود تا  از ((دانشجویان و طلاب )) برای ((پیاده روی اربعین حسینی(ع)) هزینه ای جهت اخذ ویزا دریافت نشود تا شاید از این راه بتوانیم افراد دیگر را هم در این حماسه ی باشکوه شریک گردانیم.    

  دست منو تو نیست اگر نوکرش شدیم                      خیلی حسین زحمت ما را کشیده است

******************************

تصویر مربوط به نامه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top