تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/12 - 16:00
کد خبر: 239815

تشکر عضو مجمع دانش آموختگان بورسیه از رهبر انقلاب

یکی از اعضای مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه به نمایندگی از جوانان بورسیه مظلومی که ساله هاست با ظلم های وزارت علوم دولت یازدهم مواجه هستند، از رهبر معظم انقلاب برای عنایت ویژه در موضوع بورسیه ها تشکر کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از تذکرات مکرر معظم له دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای مسئولین امر در قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و  مجلس شورای اسلامی برای کوتاهی در عملی کردن باز گرداندن حقوق از دست رفته بورسیه ها باقی نمانده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از اعضای مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه به نمایندگی از جوانان بورسیه مظلومی که ساله هاست با ظلم های وزارت علوم دولت یازدهم مواجه هستند، از رهبر معظم انقلاب برای عنایت ویژه در موضوع بورسیه ها تشکر کرد.

این فارغ التحصیل بورسیه با اشاره به استنکاف وزارت علوم  از تعهدات قانونی خود در باره بورسیه ها افزود متاسفانه در این سه سال قوه قضاییه نیز در پیگیری شکایت های دانشجویان بورسیه کوتاهی هایی داشته است که یک مورد آن فرار کردن یکی از بانیان دروغگوی ماجرای بورسیه ها یعنی غلامی به کشور روسیه تحت پوشش رایزن علمی بود. متاسفانه قوه قضاییه به شکایت دانشجویان از محمود صادقی به عنوان یک وکیل الدوله هتاک نیز به علت ترس از عواقب شانتاژ رسانه های معاند و ضدانقلاب بی توجه بود.

این دانشجو در ادامه گفت: قبل از حقوق مادی بورسیه ها باید هتک حرمت و حیثیت نزدیک به 3000 بورسیه که به دلایل واهی با تهمت های بی اساس امثال صدیقی و غلامی و میدان داری رسانه های ضدانقلاب صورت گرفت جبران شود. همچنین باید وزارت علوم متعهد  به استخدام تمام دانشجویان بورسیه ای که بهترین سال های عمر و جوانی خود را به پای درس خواندن به صورت بورسیه و با اعتماد به تعهدات قانونی دولت جمهوری اسلامی گذاشته اند گردد. طبق سند تعهد محضری وزارت علوم به عنوان محل خدمت  دانشجویان بورسیه بعد از فراغت از تحصیل مشخص شده است و دانشجوی بورسیه بعد از فراغت مستخدم وزارت علوم خواهد بود.

وی سپس با بیان مشکلات روحی پیش آمده برای قسمت اعظم دانشجویان بورسیه زیر بار  فشار  ناشی از تهمت های وزارت علوم ادامه داد: درگذشت نا به هنگام مرحوم ایوب اقایی در تیر 95 خود گواهی از فشاری است که دانشجویان بورسیه تحمل می کنند. وزارت علوم به عنوان زیرمجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید نسبت به جبران مافات هم از نظر روحی و هم از مادی و حقوقی اقدام کند و بیش از این به اعتبار و آبروی دولت نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد نکند.

این دانشجوی بورسیه در پایان به مسئولین قوه قضاییه گفت: با تذکر امروز رهبر معظم انقلاب حجت بر آن ها تمام شده است و باید اقتدار نظام قضایی را به قانون شکنان مستقر در وزارت علوم مخصوصا سازمان دانشجویان نشان دهد و حقوق مادی و معنوی بورسیه ها من جمله پرداخت مقرری به تمام دانشجویان بورسیه، متعهد شدن وزارت علوم به استخدام تمام دانشجویان بورسیه پس از فراغت از تحصیل و دادن اولویت جایابی و جذب به  دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه را از وزارت علوم باز پس بگیرد.

بیانیه مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در پی عنایت ویژه و چند باره رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی درخصوص لزوم پیگیری حقوق  دانشجویان بورسیه ها

دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضمن تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی و تجدید عهد برای سربازی در جبهه علمی و دانشگاهی، در پی عنایات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به موضوع احقاق حقوق دانشجویان بورسیه، مراتب قدردانی و سپاس بی حد و خالصانه خود را به محضر ایشان تقدیم می کنند.

پس از تذکرات مکرر معظم له دیگر هیچ عذر و بهانه ای برای مسئولین امر در قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و  مجلس شورای اسلامی برای کوتاهی در عملی کردن باز گرداندن حقوق از دست رفته بورسیه ها باقی نمانده است.

امید است که مسئولان ذی ربط اعم از قضایی، نظارتی و اجرایی بیش از این نسبت به پیگیری مساله بورسیه ها بی تفاوت نباشند چرا که در صورت هر گونه اهمال، مجمع مراتب را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

مجمع دانشجویان و فارغ التحصیلان  بورسیه
12 تیرماه 1396

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top