تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/14 - 09:59
کد خبر: 240004

در آستانه پنجاهمین ماراتن کنکور؛

۵ توصیه کلیدی به داوطلبان ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری

۵ توصیه کلیدی به داوطلبان ۵ گروه آزمایشی کنکور سراسری

در این گزارش به داوطلبان کنکور سراسری سال 96، که قرار است فردا و پس فردا بر صندلی‌های این آزمون تکیه بزنند و به سوالات پاسخ دهند، پیرامون نحوه حضور و لوازم که باید با خود همراه داشته باشند، توصیه‌هایی کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: مطابق زمان‌بندی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان در روزهای پانزدهم و شانزدهم باید در جلسه کنکور شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در چشم بهم‌زدنی پنجاهمین کنکور سراسری از راه رسید و فردا(پنجشنبه) داوطلبان باید در جلسه کنکور شرکت کنند و پاسخگوی سوالات آن باشند. هر پاسخی صحیح داوطلبان به سوالات، آنها را به اهدافشان نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد و نهایتا تلخی روزهای سخت آمادگی برای کنکور، به کامشان شیرین خواهد شد.

مطابق زمان‌بندی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان در روزهای پانزدهم و شانزدهم باید در جلسه کنکور شرکت کنند. در ادامه جزئیات برگزاری کنکور سراسری سال 96 آمده است:

ردیف گروه آزمایشی روز برگزاری ساعت برگزاری
1 علوم ریاضی و فنی پنجشنبه 15 تیر 7:30
2 علوم انسانی پنجشنبه 15 تیر 7:30
3 هنر پنجشنبه 15 تیر 15
4 علوم تجربی جمعه 16 تیر 7:30
5 زبان‌های خارجه جمعه 16 تیر 15

در ادامه نکاتی را که در فاصله باقی‌مانده تا حضور در جلسه را رعایت کنید را مرور خواهیم کرد:

*** نکته اول: معمولا افرادی در آستانه کنکور استرس ندارند که به درستی برای این آزمون آمادگی کسب نکرده‌اند و اگر شما هم‌اکنون دچار استرس شده‌اید، کاملا طبیعی است. حد متعادل استرس نه تنها در روند شرکت کنکور برای شما اختلالی ایجاد نمی‌کند بلکه شما را هشیارتر خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد نسبت به رعیت برخی نکات بی‌تفاوت باشید. برای مثال داوطلبی که در حد متعادلی استرس داشته باشد، حواسش به ساعت خوابیدن در شب کنکور، آماده کردن وسایل لازم، حضور به موقع در جلسه کنکور و... خواهد بود ولی فردی که بی‌استرس است و یا استرس بیش از حد دارد، نسبت به این مسائل دقت کافی را نخواهد داشت.

هر زمان در فاصله باقی مانده تا برگزاری کنکور، دچار استرس بیش از حد شدید، این نکته را به یاد آورید که تعداد داوطلبان آزمون سراسری در سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته است و در عوض ظرفیت‌های دانشگاه‌ها افزایش یافته است، بنابراین دلیلی برای داشتن استرس وجود ندارد. در ضمن، برای اینکه در روز منتهی به کنکور بتوان بر استرس غلبه کرد باید روی خورد و خوراک دقت شود و افراد کنکوری غذایی را بخورند که بر استرسشان اضافه نکند. غذا موضوعی مهم در کاهش استرس است، اگرچه برای دوری از استرس روش‌های مختلفی وجود دارد اما از غذا نباید غافل شد. یکی از موضوعات مهم این است که بتوان از طریق غذاهای دارای کربوهیدرات‌دار، سروتونین جذب کرد. بهترین مواد غذایی برای این کار غلات سبوس‌دار، نان جو، پاستا و ماکارونی است. البته باید دقت کنید که غذاهای دارای کربوهیدرات‌های ساده را به اندازه کمی مصرف کنید. به عنوان مثال قند و نوشابه دارای ضرر است اما مصرف کم آن در روزهای منتهی به کنکور توصیه می‌شود. ورزش‌های هوازی از مهم‌ترین راهکارهای ذخیره اکسیژن است. هرچه اکسیژن در بدن بیشتر وجود داشته باشد، استرس از فرد دور‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم کنکوری‌ها در امروز حداقل نیم‌ساعت ورزش کنند.

در صبح روز کنکور، حتی اگر عادت به خوردن صبحانه ندارید، حتما صبحانه کاملی خورده و در زمان مناسب در جلسه کنکور حاضر شوید. در دقایقی که در حوزه امتحانی منتظر نشسته‌اید شاداب باشید و با اطرافیان خود مزاح کنید و حرفی از کنکور و موارد حاشیه‌ای نزنید.

*** نکته دوم: حتما حواستان به زمان و وسایلی که لازم است در جلسه کنکور به همراه داشته باشید، باشد. از شب کنکور، وسایل مورد نیاز برای آزمون را آماده کنید تا صبح نگرانی برای آن نداشته باشید. دو مداد سیاه پر رنگ، پاک‌کن، تراش، کارت ورود به جلسه، شناسنامه، ساعت و سایر وسایل ضروری را در دم دستتان بگذارید. یادتان نرود که در جلسه کنکور به آب و مواد قندی نیاز پیدا می کنید. پس از شب قبل، بطری یخ زده آب و شکلات و خرما را آماده کنید.

*** نکته سوم: کارت ورود به جلسه را از اینجا دریافت کنید و مندرجات آن را به دقت مطالعه کنید و در صورت وجود نقص یا اشتباه اقدامات لازم را انجام دهید. محل حوزه برگزاری خود را به طور دقیق شناسایی کنید و نحوه رسیدن به محل را با توجه به شلوغی مسیر مشخص و تعیین کنید. روز کنکور ترافیک ویژه خود را دارد و  احتمال دیرتر پیدا کردن تاکسی و غیره در روز تعطیل را باید در نظر گرفت. در ضمن به این مسأله توجه کنید که ممکن است حوزه شما هم نام با محلی دیگر باشد؛ لذا به آدرس محل حوزه کاملاً دقت کنید.

*** نکته چهارم: برگ‌راهنمای کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1396 که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است، حاوی نکات بسیار مهمی است که لازم است داوطلبان قبل از حضور در جلسه آزمون آن را مطالعه کنند. در این فایل به مواردی همچون جزئیات طراحی سوالات به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه، تعداد سوالات آزمون، زمان‌بندی آزمون، نحوه پاسخگویی به سوالات و... اشاره شده است.

*** نکته پنجم: در جلسه کنکور، دفترچه را ورق نزنید تا نظم ذهنی شما دچار آشفتگی نشود. دفترچه کنکور فقط یک سوال دارد و آن هم همان سوالی است که دارید حل می کنید. سوال‌های وقت‌گیر و دشوار را کنار بگذارید. انرژی‌تان را تا پایان مسابقه و آزمون حفظ کنید. به دانش‌آموزان کنار دستی که برگه پاسخنامه‌شان سیاه شده توجه نکنید. یادتان باشد پاسخ با کیفیت و مطمئن بهتر از پاسخ‌های دو به شکی است. آنچه کارشناسان کنکور توصیه می‌کنند یک دقیقه استراحت بین دروس عمومی و اختصاصی است. یک دقیقه خیلی تأثیر گذار نیست، ولی انرژی‌ای به شما می‌دهد که اگر نیم ساعت زمان کنکور را زیاد کنند، شاید به اندازه آن یک دقیقه تجدید قوا برای شما مفید نباشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/04/16 - 09:32

دختر هوشمند کنکوری همان دختر بی حجاب است. این تفسیر سایت حاضر است
تورهای مسافرتی آفری
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top