تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/14 - 12:00
کد خبر: 240020

به بهانه تعطیلات تابستانی

دانشگاه تعطیل است دانشجویان فعالند

حداقل دستمزد قابل تصور برای یک کار آبرو‌مند در تعطیلات تابستان برای یک دانشجو حدود 300 هزار تومان است. این کار می‌تواند از فعالیت در آموزشگاه‌های تدریس خصوصی تا باشگاه‌های ورزشی باشد. یکی از فایده‌های دیدن فیلم‌های زبان اصلی در طول سال تحصیلی این است که شما می‌توانید با حداقل حقوق و حداقل تسلط بر زبان انگلیسی به بچه‌های مردم آهنگ A B C D را آموزش بدهید.

خبرنامه دانشجویان ایران: حداقل دستمزد قابل تصور برای یک کار آبرو‌مند در تعطیلات تابستان برای یک دانشجو حدود 300 هزار تومان است. این کار می‌تواند از فعالیت در آموزشگاه‌های تدریس خصوصی تا باشگاه‌های ورزشی باشد. یکی از فایده‌های دیدن فیلم‌های زبان اصلی در طول سال تحصیلی این است که شما می‌توانید با حداقل حقوق و حداقل تسلط بر زبان انگلیسی به بچه‌های مردم آهنگ A B C D را آموزش بدهید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، دانشگاه‌ها آخرین روز‌های فعالیت سال تحصیلی 96-95 را سپری می‌کنند. اعلام نمرات در سایت‌های دانشگاه‌ها و تسویه‌حساب با فارغ‌التحصیل‌های خرداد و تیر به منزله زنگ تعطیلی دانشگاه به مدت حداقل یک ماه است. دانشجوها البته واکنش‌های مختلفی به این تعطیلی دارند. بعضی‌ها کر‌کره را بعد از 9 ماه درس خواندن و شاید بهتر بگوییم حضور و غیر‌حضور در دانشگاه تا مهر ماه پایین می‌کشند. اما اکثر دانشجویان همچنان مشغول فعالیت هستند. اتفاقا دانشجویان در تابستان فقط در یک زمینه فعال نیستند و شما هر جا سر بزنید ردی و خبری از حضور دانشجو جماعت دیده می‌شود. البته این حضور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک فایده هم برای دانشجویان دارد. آقای مهندس! خانم دکتر! از جمله اصطلاحاتی است که دانشجویان فعال در تابستان به بهانه درسی که می‌خوانند زیاد از طرف مردم و مخاطبانشان می‌شنوند. دانشگاه‌ها نیمه‌دوم شهریور را مهلت انتخاب واحد‌های نیمسال اول تحصیلی 97-96 اعلام کرده‌اند. یعنی پایان تعطیلات از هر چیزی به دانشجو جماعت نزدیک‌تر است و مثل همیشه تعطیلات به سرعت برق و باد می‌گذرد و جالب‌تر از همه اینکه امسال...ترین شنبه سال اول مهر ماه 96! از ما گفتن بود. برای اینکه از تابستان خود استفاده بهتری کنید این مطلب را بخوانید.

300 هزار تومان!
حداقل دستمزد قابل تصور برای یک کار آبرو‌مند در تعطیلات تابستان برای یک دانشجو حدود 300 هزار تومان است. این کار می‌تواند از فعالیت در آموزشگاه‌های تدریس خصوصی تا باشگاه‌های ورزشی باشد. یکی از فایده‌های دیدن فیلم‌های زبان اصلی در طول سال تحصیلی این است که شما می‌توانید با حداقل حقوق و حداقل تسلط بر زبان انگلیسی به بچه‌های مردم آهنگ A B C D را آموزش بدهید. کار در کافه‌ها و حتی کار با تاکسی هم از دیگر کارهای دانشجویان در تابستان است. ختم کلام کار که عار نیست!

9000 نفر
اردوهای جهادی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشجویی است  که با محوریت بسیج دانشجویی در مناطق مختلف کشور و عمدتا محروم در فصل تابستان انجام می‌شود. این اردو‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی، عمرانی، فرهنگی و کارآفرینی برپا می‌شوند. 9000 نفر دانشجو تعداد تخمینی و تقریبی افرادی هستند که در آخرین اردوی جهادی یعنی نوروز 96 عازم خوزستان شده‌اند. گرمای هوا مانعی برای حضور دانشجویان در این حرکت نبوده و احتمالا رکورد بالاتری در تابستان 96 از حضور دانشجویان در مناطق محروم ثبت می‌شود.

12 ظهر
زودترین زمانی که بعضی از دانشجویان در ایام تابستان از خواب بلند می‌شوند همان «لنگ ظهر» است! این دانشجویان در هیچ‌کدام از دسته‌بندی‌های فوق جا نمی‌شوند و معمولا اول مهر با یک شماره افزایش عینک به دانشگاه بر‌می‌گردند. این افزایش شماره عینک یا عینکی شدن به هیچ‌وجه مربوط به خواندن کتاب نیست؛ ماحصل جوشکاری هم نیست! اینها همه تا 3 صبح بیدار می‌مانند و استوری اینستاگرام را پر می‌کنند و با ساختن حساب دسترسی جعلی به همکلاسی‌هایشان در بهترین حالت پیشنهاد ازدواج می‌دهند. باید به این دوستان گفت: «خدا قوت پهلوان! خسته نباشی دلاور.»

مجبورند مجبور!
عده‌ای از دانشجویان هم هستند که عید و غیر‌عید و تابستان و تعطیلات برایشان معنا ندارد. این افراد به کارورز، (اینترن)، دستیار  و (رزیدنت) در دانشگاه‌های علوم پزشکی معروف هستند. این افراد از کل 93 روز تابستان حداکثر سه روز را می‌توانند مرخصی بگیرند. این در حالی است که رشته‌های دیگر علوم پزشکی مانند دندانپزشکی و داروسازی به صورت روتین تعطیل هستند و می‌توانند در بازار کار خدمت ارائه دهند.

8 واحد
حداکثر تعداد واحدی که یک دانشجوی علاقه‌مند به دانشگاه می‌تواند در ترم تابستانه بردارد،  ۸ واحد است. البته بعضی‌ها معتقدند این افراد علاقه زیادی به دانشگاه ندارند؛ بلکه می‌خواهند زودتر از شر واحدهای درسی خلاص شوند. قبلا ترم تابستانه غیر‌حضوری بود ولی در حال حاضر استادان ترم تابستان را جدی‌تر می‌گیرند و حضور غیاب‌های سفت و سختی انجام می‌شود. البته ترم تابستانه چند وقتی است که پولی شده و دانشجو در هر صورت حتی شکستگی ناحیه کمر و گردن هم نمی‌تواند پول واریز شده را پس بگیرید.

3 اجتماع دانشجویی
یکی از اتفاقات مهم اتحادیه‌های دانشجویی برگزاری نشست‌های سالانه است. کار‌ ویژه این نشست‌ها برگزاری انتخابات‌های درون‌تشکیلاتی برای شورای مرکزی سال آینده تحصیلی است. آخرین نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی مستقل در سال 95 در شهر یزد از اواخر مرداد تا اوایل شهریور برگزار شد. نوزدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی با حضور 250 نفر دانشجو برگزار شد. جنبش عدالتخواه دانشجویی آخرین نشست سالانه خود را در بهمن 95 برگزار کرد. سی‌و‌سومین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت با انتخاب اعضای جدید در تیرماه 95 پایان گرفت. ناگفته نماند تشکل‌های دانشگاهی مانند انجمن اسلامی دانشگاه تهران هم در تابستان دورهمی‌ها و دیدارهایی با چهره‌های شاخص برگزار می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top