تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/17 - 09:33
کد خبر: 240218

تظاهرات دانشجویان عربستان در حمایت از ایران

در این سمینار 1500 تن از روحانیون کاروانها ، 1100 تن از مدیران گروه ها و 1100 تن از ناظران کاروانهای حج شرکت دارند. آیت الله منتظری نیز در پیام خود به این سمینار بر اجرای کامل همه مناسک حج و لزوم الگو بودن حجاج ایرانی تاکید کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان و اساتید دانشگاه شاه عبدالعزیز در عربستان طی راهپیمایی اعتراض آمیزی خواهان پایان مداخله دربار سعودی در جنگ علیه انقلاب اسلامی و اخراج نیروهای آمریکایی موجود در عربستان شدند.

چکیده:
 سمینار 3700 نفری روحانیون، مدیران و ناظران کاروان های حج با پیام آیت الله منتظری آغاز به کار کرد.
سخنگوی انقلابیون مسلمان عراق: 10 فرمانده ارتش عراق و دهها نظامی در انفجار بغداد کشته شدند.
وزیر فرهنگ و آموزش عالی: کنکور تشریحی نیمه دوم مرداد ماه برگزار می شود

دانشجویان و اساتید دانشگاه عبدالعزیز عربستان با برپایی تظاهرات خواستار پایان مداخله ریاض در جنگ علیه ایران شدند.

رفت و آمدها و نشست های نظامی در منطقه خلیج فارس از سر گرفته شد.

آغاز به کار سمینار مشترک روحانیون و مدیران حج
سمینار مشترک روحانیون، مدیران و ناظران کاروان های حج صبح امروز با حضور 3700 تن از  روحانیون، مدیران و ناظران کاروانها و گروهی از شخصیت های مذهبی و مملکتی با پیام حضرت آیت الله منتظری در استادیوم مجموعه ورزشی آزادی آغاز به کار کرد.

در این سمینار 1500 تن از  روحانیون کاروانها ، 1100 تن از  مدیران گروه ها و  1100 تن از  ناظران کاروانهای حج شرکت دارند. آیت الله منتظری نیز در پیام خود به این سمینار بر اجرای کامل همه مناسک حج و لزوم الگو بودن حجاج ایرانی تاکید کرد.

آیت الله مشکینی نیز در این سمینار طی سخنانی گفت: حرمین شریفین اکنون به دست یک دولت آمریکایی، ضد الهی سعودی است به این ترتیب قبله حقیقی ما در دست آمریکاست و قبله اولیه ما هم در دست اسرائیل است لذا  شخصیت های اسلامی کشورهای مسلمان باید کاری بکنند که حرمین شریفین در قبضه قدرت مسلمین قرار بگیرد. یعنی از هر کشوری یک نفر در مجمعی جمع شوند و این مجمع 50 یا 100 نفره اجرایی اداره امور حرمین شریفین را بر عهده بگیرند.(1)

انفجار ستاد ارتش خلق عراق در بغداد
خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد انقلابیون مسلمان عراق با استفتاده از یک کامیون حامل یکصد کیلو مواد منفجره تی ان تی ستاد به اصطلاح ارتش خلق عراق در منطقه  زعفرانیه بغداد منفجر کردند.

در جریان این انفجار 10 تن از فرماندهان ارتش به اصطلاح خلق عراق به هلاکت رسیده و دهها تن نیز مجروح شده اند. یک سخنگوی انقلابیون مسلمان عراق ضمن اعلام خبر فوق هشدار داد که این گونه عملیات ها تا سرنگونی رژیم صهیونیستی عراق با شدت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.. بر اساس این گزارش رژیم حاکم بر بغداد که از عملیات انقلابیون مسلمان عراقی غافلگیر شده است تا کنون هیچ اظهار نظری در این رابطه نکرده است. خبرگزاری ها و رادیوهای بیگانه حامی عراق نیر درباره این انفجار عظیم سکوت کرده اند.(2)

اعلام نتایج کنکور در هفته اول مرداد ماه
دکتر نجفی وزیر فرهنگ و آموزش عالی که به شیراز سفر کرده است در گفت وگویی اظهار داشت: کنکور امسال باشرکت 350 هزار داوطلب در 32 شهرستان کشور که تعدادی از آنها در مناطق جنگی بود بدون کوچکترین عیب و نقصی برگزار شد.

وی افزود: در هفته اول مرداد ماه قبول شدگان مرحله اول اعلام و در نیمه دوم مرداد مرحله تشریحی آزمون برگزار می شود و بعد از آن از پذیرفته شدگان نهایی دعوت به عمل می آید که درس خود را در نیمه اول سال تحصیلی آینده آغاز کنند.(3)

تظاهرات دانشجویان عربستان در حمایت از ایران
دانشجویان و اساتید دانشگاه شاه عبدالعزیز در عربستان طی راهپیمایی اعتراض آمیزی خواهان پایان مداخله دربار سعودی در جنگ علیه انقلاب اسلامی و اخراج نیروهای آمریکایی موجود در عربستان شدند. و در یک نشست ابعاد و عواقب دخالت های عربستان را درجنگ بررسی کردند. بر اساس گزارش مجله الی الامام نیروهای امنیتی عربستان  برای مقابله با این تظاهرات به صحن دانشگاه ریختند و تعدادی از تظاهرکنندگان را دستگیر کردند و با استقرار نیروهایی در اطراف دانشگاه رفت و آمدها را دقیق زیر نظر گرفتند.(4)

نشست مقامات نظامی خلیج فارس در کویت
هیئت های بلند پایه نظامی شورای همکاری خلیج فارس به منظور بحث پیرامون جزئیات نهایی استراتژی هماهنگ نظامی کشورهای عضو این شورا در کویت تشکیل جلسه دادند.

بر اساس گزارش اسوشیدتدپرس در این اجلاس سرپرستان عملیات نظامی کشورهای خلیج فارس قرار است یک استراتژی مشترک را که دو هفته قبل توسط روسای ستاد ارتش های شورای همکاری خلیج فارس در ریاض ارائه شد تحکیم بخشند. منابع دیپلماتیک گفتنند: از موارد دستور کار این اجلاس بررسی راه های متحد ساختن سیستم های دفاع هواییکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تحت نظارت سیستم هواپیماهای رادار عربستان است. این طرح شامل موشک های هاواک ساخت آمریکا خواهد بود.(5)

منابع:
1. کیهان، 17 تیر 63، ص 2
2. اطلاعات، 17 تیر 63، ص 16
3. کیهان، 17 تیر 63، ص 4
4. جمهوری اسلامی، 17 تیر 63، ص 3
5. کیهان، 17 تیر 63، ص 24

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top