تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/04/18 - 13:40
کد خبر: 240336

تنها ۳ روز دیگر تا کنکور؛

مهم‌ترین نکات درباره برگزاری کنکور ارشد ۹۶ علوم پزشکی +جدول

مهمترین رویداد کنکوری کشور در حال حاضر، برگزاری کنکور کارشناسی‌ ارشد علوم پزشکی سال 96 است و داوطلبان این آزمون می‌توانند از امروز 18 تیرماه، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند و آخر همین هفته بر روی صندلی آزمون تکیه خواهند زد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مطابق تقویم ارائه شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 96، از یک الی پانزدهم اسفندماه سال 95 انجام شد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از برگزاری آزمون سراسری سال 96 که در رزوهای پانزدهم و شانزدهم تیرماه برگزار شد، حالا مهمترین رویداد کنکوری کشور برگزاری کنکور کارشناسی‌ ارشد علوم پزشکی سال 96 است و داوطلبان این آزمون می‌توانند از امروز 18 تیرماه، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

*** تقویم برگزاری کنکور ارشد پزشکی 96
مطابق تقویم ارائه شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 96، از یک الی پانزدهم اسفندماه سال 95 انجام شد و داوطلبان می‌توانند از 18 تیرماه کارت آزمون را دریافت کرده و در روزهای 22 و 23 تیرماه باید بر صندلی آزمون تکیه بزنند. در ضمن نتایج اولیه آزمون ارشد پزشکی 19 روز پس از برگزاری کنکور اعلام خواهد شد و داوطلبان از همان روز(11 مرداد) می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند. همچنین نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی، روز چهارشنبه 15 شهریورماه اعلام خواهد شد.

تقویم برگزاری کنکور ارشد پزشکی 96

*** جزئیات آماری آزمون ارشد پزشکی
آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 96، شامل 52 رشته امتحانی است و حدود 7 هزار نفر از داوطلبان بسته به نوع مدرک و اعلام علاقه‌مندی در دو رشته آزمون خواهند داد. آزمون کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی در 32 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

*** زمان برگزاری آزمون گروه‌های مختلف
زمان برگزاری آزمون گروه‌های مختلف کارشناسی‌ارشد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

*** حضور داوطلبان دانشگاه آزاد در کنکور
آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی که خواهان پذیرش در واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هستند باید به همراه داوطلبان پذیرش در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کنکور پیش رو شرکت کرده و به سوالات آزمون پاسخ دهند. داوطلبان پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی پس از حضور در آزمون و پذیرش در این دانشگاه، کلیه ضوابط تحصیلی این دانشجویان از جمله شهریه، تابع دانشگاه آزاد خواهد بود.

*** فرصت مجدد به داوطلبان برای انتخاب سهمیه
با توجه به لزوم اجرای ماده 90 قانون پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مبنی بر اختصاص سهمیه 5 درصد به جانبازان کمتر از 25 درصد جانبازی و همسر و فرزندان و نیز همسر و فرزندان رزمندگان بسیجی که دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، مقرر شده است تا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی مجددا مجاز به تغییر و انتخاب سهمیه باشند. بنابراین داوطلبان باید قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون با کد رهگیری وارد سامانه شوند و در صورت نیاز به تغییر سهمیه خود گزینه “نیاز به ویرایش سهمیه را دارم” انتخاب و تایید کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top