تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/19 - 12:13
کد خبر: 240443

منع وزارت علوم و دعوت دانشگاه آزاد؛

داوطلبین ارشد دانشگاه آزاد به کدام حرف اعتماد کنند؟!

داوطلبین ارشد دانشگاه آزاد به کدام حرف اعتماد کنند؟!

این اولین باری نیست که آینده تحصیلی دانشجویان، در میان اختلاف سلایق مسئولین که معمولا ریشه در طبایع متفاوت سیاسی آنها دارد، مورد بازیچه قرار می‌گیرد و اتفاقا کسی هم پاسخگو نیست! و دانشجویانی که نرم و بی صدا «نقره‌داغ» می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: کمتر از 24 ساعت از اطلاعیه وزارت علوم مبنی بر عدم تائید حدود نیمی از کدرشته‌های محل مناقشه با دانشگاه آزاد می‌گذرد و دانشجویان در یک بلاتکلیفی عمیق و عجیب به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از یک سو دانشجویان با اطلاعیه وزارت علوم و اظهارات پی در پی معاونت آموزشی مبنی بر عدم توجه به سخنان مسئولین دانشگاه آزاد و نمایندگان مجلس مواجهند و از طرفی دیگر، زمان است که به سرعت و به ضرر دانشجویان و داوطلبینی که برای دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از 6 ماه است که در کلاف سردرگم اختلاف میان مسئولان آموزشی کشور، گرفتار شده‌اند!

ماجرا به دیروز و امروز بر نمی‌گردد؛ بیش از دو سال است که مناقشه‌ی میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم بر سر رشته‌های بدون مجوز ادامه دارد و هر کدام از مسئولین مهم آموزش عالی، از رده‌های اول وزارت علوم و دانشگاه آزاد گرفته تا اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این باره، نظرات خود را اعلام کردند اما انگار، رویه قانونی مبنی بر اجرای قوانین مورد تائید مجلس شورای اسلامی توسط نهادهای اجرایی، عملی نمی‌شود.

امروز هم این دانشجویان و داوطلبین هستند که میان پاسگاری مسئولینی که نه خود را قبول دارند و نه قوانینی که باید بعد از تائید توسط قانون‌گذار، به منسه‌ی اجرا گذاشته شود، نرم و بی صدا نقره‌داغ می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم: داوطلبان با استناد بر «سامانه سازمان سنجش» انتخاب رشته کنند
مجتبی شریعتی نیاسر که بلافاصله بعد از اطلاعیه روز گذشته وزارت علوم، رشته‌ها مورد تائید را نیز منط به تائید اطلاعات اولیه ظرف  45 روز آینده دانسته بود، امروز نیز دوباره تاکید کرد: داوطلبان با استناد بر «سامانه سازمان سنجش» انتخاب رشته کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین گفت: داوطلبان فقط باید با استناد بر آنچه در «سامانه سازمان سنجش کشور» منتشر شده، انتخاب رشته کنند نه مصاحبه‌ها و گفته‌های برخی مسئولان.

سخنگوی دانشگاه آزاد: به داوطلبان اطمینان می‌دهیم تمام رشته‌هایی را که در آن‌ها دانشجو پذیرش می‌کنیم دارای مجوز قانونی است
این در حالیست که مجتبی علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفته است: به داوطلبان توصیه می‌کنیم فرصت و شانس انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی را تحت تاثیر فضاهای پیش آمده است از دست ندهند، موضوعات و اتفاقات اخیر پیرامون رشته‌های دانشگاه آزاد ممکن است عده‌ای را نگران کند و موجب مشوش شدن ذهن دانشجویان و خانواده‌ها شود و باعث شود آنها زمان را از دست داده و این شانس را به کسانی که زودتر انتخاب رشته کرده‌اند بدهند.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر با تمدید زمان انتخاب رشته تا 27 تیر توصیه می‌کنیم دانشجویان انتخاب رشته را سریعتر انجام بدهند، این اطمینان صد در صد را به همه داوطلبان می‌دهیم که تمام رشته‌هایی را که در آن‌ها دانشجو پذیرش می‌کنیم دارای مجوز قانونی است. دانشگاه آزاد خود را در برابر مردم متعهد می‌داند چراکه این دانشگاه، نعمتی است که انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا فرزندانشان نه تنها در داخل کشور بلکه در شهر محل سکونت خود تحصیل کنند و ما هیچ‌گاه این نعمت بزرگ را مورد خدشه قرار نمی‌دهیم و به آن آسیب نمی‌زنیم.

این اولین باری نیست که آینده تحصیلی دانشجویان، در میان اختلاف سلایق مسئولین که معمولا ریشه در طبایع متفاوت سیاسی آنها دارد، مورد بازیچه قرار می‌گیرد و اتفاقا کسی هم پاسخگو نیست! موارد مشابهی مثل جلوگیری از ادامه تحصیل 3 هزار دانشجوی بورسیه، کارشکنی در تصویب و اجرای قانون سنجش و پذیرش و مواردی از این دست، از نمونه‌های اختلاف سلیقه میان مسئولان آموزش عالی است که در پایان، فقط به ضرر دانشجو تمام شده است. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top