تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/04/20 - 13:08
کد خبر: 240461

صدای دانشجویان ایران/ 7

سوالات مهم و پرتکرار دانشجویان در فصل داغ کنکور +پاسخ

سوالات مهم و پرتکرار دانشجویان در فصل داغ کنکور +پاسخ

اگر به و گوشه و کنار دانشگاه‌ها سری بزنید و از زیر پوست دانشگاه‌ها خبر کسب کنید، اخبار مختلفی به دستان خواهد رسید از اعتراضاتی که شاید دانشجویان زیادی را نیز به خود درگیر کرده است اما مجالی برای رسیدن این کاستی‌ها به گوش مسئولین وجود ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پای صحبت دانشجویان که بنشینید، حرف‌های ناگفته زیادی هست که عموما از جنس گلایه‌هایی به مشکلات موجود در دانشگاه‌هاست. مشکلاتی که هر کدام به مثابه مانعی هرچند کوچک و ناچیز اما موثر، در مسیر تحصیل و کسب علم است.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و پیدایش فضای مجازی، گوش‌های خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ را پیشتر از گذشته تیز کرده تا پای حرف‌های دانشجویی از جنس  گلایه‌هایی که در سبد مشکلات صنفی یا اموزشی و یا حتی فرهنگی و اجتماعی می‌گنجد، بنشیند و بلندگوی آن‌ها در فضای رسانه‌ای کشور باشد.

به همین منظور، بخشی از درد و دل‌های دانشجویی که در قالب پیام‌های مختلف تلگرامی، اینستاگرامی، توئیتری، پیامکی، ایمیلی و یا حتی تلفنی به این رسانه خبری منتقل شده است را به صورت خلاصه و گزیده، در اختیار مخاطبین قرار می‌دهیم تا به این بهانه، اعتراضات دانشجویی اینچنینی به دست مسئولین و سمع و نظر جامعه دانشجویی و دانشگاه کشور برسد.

در ادامه، پیام‌های وارده از دانشجویان را می‌خوانید:

1- سلام، بخشید در رابطه با سقف سن تربیت معلم میخواستم بدونم تا چنده؟ سرچ می‌کنم چیزای مختلف میاد، ممنون میشم جواب بدید. یعنی من که همین فروردین 20 سالم شده واسه کنکور 97 اگه ثبت نام کنم با همین سن بیست بعد خب کنکور بدم میشه 21سالم؛ برای تربیت معلم می‌تونم شرکت کنم؟

پاسخ: سلام، سقف سن تعیین شده 22 سال است، بله میتوانید.

*****************
*******

2- سلام آیا دانشگاه خلیج فارس ترم تابستونش منتفی شده؟ بنده 90 هزارتومان پول واریز کردیم و الان میگن به دلیل بحد نصاب نرسیدن در دانشکده جَم، کلاسا برگزار نمیشه و پولمون رو هم هنوز پس ندادن.

پاسخ: در صورتی که درس یا دروسی از سوی آموزش دانشگاه به علت نرسیدن به حد نصاب لازم حذف شود، شهریه پرداختی با تایید مدیریت آموزش و پس از طی مراحل اداری توسط مدیریت امور مالی دانشگاه قابل عودت خواهد بود.

*****************
*******

3- سلام ببخشید خبری از دانشگاه فرهنگیان ندارید که شرایط سنی را از بیست دو سال کردن بیست سال؟ جوابی که تغییر داده باشن آخه من مهر میشم بیست و یک باید چیکار کنیم از نگرانی استرس ناراحتی مردم، حداقل قبلش خبر میدادن یهو عوض نمیکنن که!

پاسخ: سلام مشکل برطرف شده است، اطلاعات بیشتر را از اینجـــا بخوانید.

*****************
*******

4- قانون معافیت و کسری خدمت فرزندان ایثارگران ماه‌ها است که تصویب شده و مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفته اما متاسفانه هنوز اجرا نشده و دستگاه مجری به بهانه های مختلف از این قانون و در کل هر قانونی که مربوط به ایثارگران باشد از آن تمکین نمی‌کند.

*****************
*******

5- تاریخ  آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی، تا کی هست؟

پاسخ: تاریخ ثبت‌نام در این آزمون، به پایان رسیده، باید برای آزمون بعدی آماده شوید.

*****************
*******

6- برای پیگیری اخبار دانشگاهی، میشه یه لینک خوب و مناسب به من معرفی کنید؟

پاسخ: سرویس صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران» و همچنین کانال اطلاعرسانی خبرنامه دانشجویان ایران، منبع مناسبی برای پیگیری اخبار دانشگاهی مورد نیاز دانشجویان هستند.

*****************
*******

7- سلام ببخشید نمیدونین دانشکاه شاهد تا چه رتبه ای ارشد ریاضی میگیره واسه روزانه؟

پاسخ: سلام، نه متاسفانه. اما جداول رتبه ها رو سرچ بزنید، براتون میاره در گوگل و غالب این صفحات برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز شما، هزینه دریافت می‌کنند.

*****************
*******

8- سلام وقت بخیر ببخشید مزاحم میشم من می خواستم بدونم دانشجونوبت دوم  می تونه خوابگاه بگیره یانه؟

پاسخ: بستگی به شرایط دانشگاه داره؛ اگر دانشگاه خوابگاه به اندازه کافی داشته باشه، حتما تعلق می‌گیره اما اگر دانشگاه، با محدودیت خوابگاه مواجه باشه، قطعا اولویت با دانشجویان روزانه است. ضمنا، در صورت تعلق خوابگاه، مبلغ اون با خوابگاه دانشجویان روزانه، تفاوت داره و بیشتر هست.

*****************
*******

ادامه سوال 8- ببخشید یه سوال دیگه من سایت های زیادی گشتم ولی نتونستم بفهمم دانشگاه(شبانه) برای رشته حسابداری کارشناسی ارشدمبلغ شهریه چقدر هست کافینتم سوال کردم نمیدونست.

پاسخ: معمول شهریه ثابت هفتصد هزار تومان است؛ برای هر واحد نیز حدود 70 هزار تومان.

*****************
*******

9- دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در یک یک اقدام ابتکاری با "تندیس پاسخگویی" از پاسخگوترین مسئول دانشگاه بوعلی سینا در شبکه های اجتماعی تقدیر کردند.

*****************
*******

10- سلام روز بخیر، میخواستم بدونم دانشجویی که توی دانشگاه دولتی روزانه نیمه دوم پذیرفته شده میتونه ترم یک رو مرخصی بگیره اگر شرایطش خاص باشه؟ یا اینکه مهمان بشه در شهر خودش (در صورتی که دانشگاه شهر خودش سطح پایین تری از دانشگاهی که پذیرفته شده داشته باشه)

پاسخ: لازمه بهره مندی از مرخصی، میهمانی یا انتقالی ، گذراندن حداقل 24 واحد درسی است که معمولا  بعد از پایان ترم دوم اتفاق میفته.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top