تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/04/20 - 10:25
کد خبر: 240548

پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار در انتقالات دانشجویی

فصل نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (20 تیر) آغاز شد و دانشجویان متقاضی انتقال یا میهمانی می‌توانند تا 20 مرداد در خواست خود را در سامانه منادا ثبت کنند. این موضوع همیشه یکی از مسائل سوال برانگیز دانشجویان این دانشگاه است که در ادامه به 10 سوال پرتکرار پاسخ داده شده است

خبرنامه دانشجویان ایران:  فصل نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (20 تیر) آغاز شد و دانشجویان متقاضی انتقال یا میهمانی می‌توانند تا 20 مرداد در خواست خود را در سامانه منادا ثبت کنند. این موضوع همیشه یکی از مسائل سوال برانگیز دانشجویان این دانشگاه است که در ادامه به 10 سوال پرتکرار پاسخ داده شده است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، در فصل نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد سوالاتی مطرح می شود که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم

شرایط نقل و انتقالات
 اولین شرط رسیدگی به درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان ثبت درخواست در سامانه نقل‌وانتقال دانشجویی (منادا) است. از نکات قابل توجه این دوره، عدم‌حضور و تردد دانشجو از مبدا، مقصد و سازمان مرکزی دانشگاه است.

شرایط عمومی ثبت انتقال یا میهمان
1- نداشتن منع ادامه تحصیل؛ 2- حداقل یک نیمسال در واحد مبدا ثبت‌‌نام کرده؛ 3- انتقال صرفا برای پذیرفته‌شدگان با آزمون امکان‌پذیر است؛ 4- انتقال و میهمانی دانشجویان خودگردان فقط به واحدهای مجری این دوره‌ها امکان‌پذیر است؛ 5- وجود مقطع رشته‌گرایش و سال قبولی؛ 6- انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع است؛ 7- در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایان‌نامه تنها با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان‌پذیر است؛ 8- انتقال و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی به‌ غیر از موارد خاص ممنوع است؛ 9- انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی به سایر واحدها ممنوع است؛ 10- انتقال و میهمانی از واحدهای بین‌الملل تنها به آن واحدها امکان‌پذیر است؛ 11- انتقال و میهمانی از واحدهای برون‌مرزی به سایر واحدها ممنوع است و 12- انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش‌محور ممنوع است.

جدول هم‌ترازی به چه معنی است
 واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما بر اساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقال، ظرفیت رشته/مقطع، درجه واحد، دوری از مرکز، تعداد دانشجویان، به هفت گروه تحت عنوان جدول هم‌ترازی میهمانی و انتقال دانشجویی که منبع جدول هم‌ترازی نامیده می‌شود، گروه بندی شده‌اند. این جدول صرفا معیاری جهت تسهیل و تعیین ضوابط میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود و در سایر گروه‌بندی‌های واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما نقشی ندارد.

ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج
 در صورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته محل، ازدواج دائم کرده با ارائه مدارک لازم، انتقال یا میهمانی وی به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان‌پذیر است.

میهمانی دانشجویان بیمار و معلول
 میهمانی دائم آن دسته از دانشجویانی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید، بیماری صعب‌العلاج باشند در صورت تایید مراجع ذی‌صلاح و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه امکان‌پذیر است. همچنین میهمانی دانشجویان بیمار در صورت عدم امکان دریافت خدمات درمانی مورد نیاز در محل تحصیل به شرط تایید کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل‌وانتقال دانشجویی دانشگاه به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان‌پذیر است.

شرایط انتقال برای خانواده‌ای که چند دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشد
 در صورتی که بیشتر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند) به‌طور همزمان در این دانشگاه مشغول به تحصیل باشند، میهمانی یک نفر یا بیشتر به هر یک از واحدهای دانشگاهی به شرط موافقت واحدهای مبدا و مقصد با ارائه مدارک لازم امکان‌پذیر است.

انتقال پذیرفته‌شدگان فارغ‌التحصیل دبیرستان‌های سازمان سما
 انتقال فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌های سازمان سما که حداقل چهار سال آخر دوره تحصیلی خود را در دبیرستان‌های سازمان سما گذرانده باشند پس از تایید معاونت سازمان سمای دانشگاه و در صورت کسب حداقل 90  درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی از بدو قبولی امکان‌پذیر است.

چگونگی انتقال یا میهمانی به دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور و...
در صورت درخواست دانشجو برای انتقال یا میهمانی به یکی دیگر از دانشگاه‌های کشور با توجه به مواردی که در آیین‌نامه وجود دارد در کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی بررسی می‌شود. البته در صورت موافقت با میهمانی، دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت در هر نیمسال به واحد مبدا است. همچنین انتقال دانشجویان مقطع دکتری تخصصی از دانشگاه آزاد اسلامی به سایر دانشگاه‌ها ممنوع است.

هزینه انتقال و میهمانی
 هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی 6 میلیون‌، کارشناسی‌ 9 میلیون‌، کارشناسی‌ارشد 15 میلیون و دکتری‌حرفه‌ای 40 میلیون ریال است که توسط واحد مبدا در زمان تسویه‌حساب اخذ می‌شود. هزینه میهمانی برای هر نیمسال در مقاطع کاردانی دو میلیون و500 هزار‌، کارشناسی چهار میلیون، کارشناسی‌ارشد هشت میلیون و دکتری حرفه‌ای و تخصصی 15میلیون ریال است که به همراه شهریه ثابت توسط واحد مقصد اخذ و به حساب واحد مبدا واریز می‌شود.

رسیدگی به درخواست‌ها
 رسیدگی به درخواست‌ها به صورت مکانیزه انجام می‌پذیرد و قبل از شروع ثبت‌نام و انتخاب‌ واحد نتیجه درخواست مشخص می‌شود و از طریق سامانه منادا قابل مشاهده و پیگیری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top