تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/21 - 19:50
کد خبر: 240709

ردپای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در اتفاقات اخیر دانشگاه بین‌المللی قزوین؛

ضرب و شتم استاد و تهدید دانشجو با چاشنی سیاسی‌کاری

ضرب و شتم استاد و تهدید دانشجو با چاشنی سیاسی‌کاری

دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین در ادامه این نامه اعتراضی به حمایت از استاد مضروب و مجروح گروه علوم سیاسی پرداختند و با اشاره به حمله فیزیکی یکی از اعضای گروه علوم سیاسی به استاد مضروب واکنش های برخی اساتید گروه به استاد مضروب را حاصل "تصمیمات خودسرانه و غیرقانونی و باندی" خواندند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نامه ای که به شدت حاشیه ساز شد و موجب واکنش تلگرامی این عضو گروه علوم سیاسی این دانشکده شد که وی در کانال رسمی خود رسما امضا کنندگان این نامه را تهدید به ایجاد مشکلات آموزشی کرد و نوشت: "آقای خدابنده لو و هر دانشجوی امضا کننده طومار، از نیمسال آینده تحت نظارت دقیق آموزشی خواهد بود".

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندی پیش در برخی از محافل رسانه‌ای محلی در قزوین خبری مبنی بر درگیری فیزیکی بین تعدادی از اساتید گروه علوم سیاسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی منتشر شد که این خبر بیش از هر چیزی اعجاب جامعه دانشگاهی را برانگیخت، خبری که با واکنش تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نیز همراه شد.

واکنش دانشجویان به ضرب و جرح استاد انقلاب دانشگاه
در این بین واکنش دانشجویان و نظرات آنها پیرامون اتفاقات گروه علوم سیاسی دانشگاه امام خمینی، شاید بتواند گره از ابعاد این حادثه بگشاید. در همین رابطه، پس از انتشار اخبار این نزاع، تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان که ظاهرا مدت‌ها بود از برخی رویکردهای گروه علوم سیاسی گلایه‌مند بودند، سکوت خود را شکستند و طی نامه‌ای به "دکتر عینی رییس دانشکده علوم اجتماعی" این دانشگاه به شدت به این اتفاقات اعتراض کرده و روند حاکم بر گروه علوم سیاسی را "غیرعلمی، ‌بی‌عدالتی و گانگستری" خواندند. دانشجویان در ادامه این نامه اعتراضی به حمایت از استاد مضروب و مجروح گروه علوم سیاسی پرداختند و با اشاره به حمله فیزیکی یکی از اعضای گروه علوم سیاسی به این استاد دانشگاه، واکنش‌های برخی اساتید گروه را حاصل "تصمیمات خودسرانه و غیرقانونی و باندی" خواندند. نامه‌ای که به شدت حاشیه‌ساز شد و موجب واکنش تلگرامی این عضو گروه علوم سیاسی این دانشکده شد که وی در کانال رسمی خود رسما امضا کنندگان این نامه را تهدید به ایجاد مشکلات آموزشی کرد و نوشت: "آقای خدابنده لو و هر دانشجوی امضا کننده طومار، از نیمسال آینده تحت نظارت دقیق آموزشی خواهد بود".

انحصارطلبی جریان لیبرال در دانشگاه ها با چاشنی تهدید
که در همین رابطه خدابنده‌لو دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» ضمن اعتراض به انحصارطلبی حاکم در گروه علوم سیاسی و حاکم شدن تک صدایی گفت: «نه فقط در این مسئله خاص که در باقی موارد نیز برای دانشجویان منتقد مشکلات آموزشی ایجاد می‌شود و تحت نظارت‌های دقیق آموزشی قرار می‌گیرند و سوال از وی این است که آیا فقط الان تحت نظریم یا همیشه وضعیت به این شکل است؟»

اما پیام مذکور این عضو گروه علوم سیاسی پایان جدال تلگرامی این استاد با دانشجویان منتقد نبود و وی با انتشار مجدد پیامی دیگر، دانشجوی معترض به روند گروه علوم سیاسی را خطاب قرار داده و اظهار داشت: «هردرسی رو که در ترم آینده آقای خدابنده لو بردارند، من اون رو حذف میکنم. اینکه دیگه تهدید نیست. اعلام حق خودمه.»

وقتی اصلاح طلبان مدعیان آزادی، دانشجو را تهدید می‌کنند
برای کسب اطلاع بیشتر از فضای گروه علوم سیاسی به سراغ دکتر آذری استادی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته رفتیم که وی در همین رابطه ضمن انتقاد به فضای گروه علوم سیاسی دانشگاه امام خمینی گفت: «برخی از جریانات حاضر در دانشگاه سعی می کنند که در دانشگاه انقلاب زدایی کنند و با عدم تحمل صدای مخالف، دانشجویان را به سمت تک صدایی سوق دهند و متاسفانه  توهین و تهدید تبدیل به رویه ای برای برخی دوستان دانشگاه امام خمینی برای حذف نگاه متفاوت شده است که متاسفانه این روند در دانشگاه امام خمینی بسیار پررنگ شده است.»

دکتر آذری همچنین با اشاره به درگیری فیزیکی برخی اساتید این گروه با  وی اضافه کرد: «برخی اساتید گروه علوم سیاسی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان هستند در حالی که قوانین دانشگاه را زیر پا می گذارند، به ضرب و جرح طرف مقابل روی آورده اند که البته این شکایت در مجامع رسمی قضایی استان دردست بررسی است.»

همچنین دکتر آذری با انتقاد شدید از روند تهدید دانشجویان در کانالهای تلگرامی برخی از اساتید آن را به شدت محکوم و تصریح کرد : «صلاحیت اخلاقی استاد دانشگاه تهدید دانشجو و صلاحیت دانشگاه بستن صدای مخالفین نیست و هرکسی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قرار دارد باید حق اظهار نظر داشته باشد.»

بنظر می رسد که بسیاری از دانشجویان نسبت به روندی که بر گروه علوم سیاسی دانشگاه امام خمینی حاکم است رضایت چندانی ندارند و آن را به شدت سیاست زده و غیر علمی می دانند و ادامه آن را به ضرر روح علمی دانشگاه می دانند.

حقیقتا  در شرایطی که یک استاد دانشگاه بخاطر نگاه نقادانه مورد ضرب و شتم واقع می شود چه امیدی می توان به نهادینه شدن آزادی اندیشه در کرسی های دانشگاهی اعم از دانشجویی و استادی داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top