تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/24 - 10:40
کد خبر: 240939

گشتی در بازار فناوری و تکنولوژی‌های کامپیوتری؛

پرطرفدارترین‌ سرگرمی‌های وب موبایلی را بشناسید +عکس

پرطرفدارترین‌ سرگرمی‌های وب موبایلی را بشناسید +عکس

با ظهور تکنولوژی های جدید از قبیل تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، لپتاپ ها و... استفاده از برنامه ها و بازی های مختص سیستم عامل های IOS، اندروید و ویندوز فون ، ویندوز و ... در حال گسترش است ، امروزه به واسطه نیاز و سلیقه کاربران ، برنامه ها و بازی های گوناگونی ساخته و یا به روز می شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با ظهور تکنولوژی های جدید از قبیل تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، لپتاپ ها و... استفاده از برنامه ها و بازی های مختص سیستم عامل های IOS، اندروید و ویندوز فون ، ویندوز و ... در حال گسترش است ، امروزه به واسطه نیاز و سلیقه کاربران ، برنامه ها و بازی های گوناگونی ساخته و یا به روز می شوند.

بر اساس آمار دانلود ها در ماه می 2017 ده برنامه و بازی به عنوان بازی های برتر در دنیا شناخته شد که به ترتیب آن ها را به شما معرفی می کنیم

1) واتس آپ

واتس‌اَپ: (WhatsApp) یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. ، این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اپ ساخته شده است ، مؤسس شرکت و سازنده این برنامه یان کوم است ، پیام‌رسان WhatsApp سامانه‌ای نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند آندروید ، آیفون ، نوکیا ، بلک‌بری و سیمبیان است. این پیام‌رسان از ارتباط دیتا و یا وای-فای برای فرستادن پیام استفاده می‌کند ، همچنین مدیر واتس اَپ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۵ اعلام کرد که تمامی پیام‌ها و تماس‌های این مسنجر به صور کامل رمز نگاری می‌شوند ، واتس اَپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه ، جایگزینی برای اس ام اس یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند.

از قابلیت های واتس اپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- پشتیبانی از سیستم عامل‌های  مختلفی چون Symbian ، Android ، iOS ، Windows Phone و Blackberry
2- مصرف اینترنت فوق العاده کم
3- بدون نیاز به ساختن اکانت ( فعالسازی با شماره خط شما که منحصرا برای شماست ! )  
4- اجرای خودکار برنامه با سرعت بالا و بی نیاز به باز کردن برنامه به صورت دستی و یا لاگین کردن
5- ارسال و دریافت اس ام اس با سرعت بالا
6- قابلیت فرستادن صدا ، تصویر ، فیلم با بیشترین سرعت
7- دارای شکلک‌های خندان بسیار زیبا همانند مسنجر‌های کامپیوتر
8- قابلیت به اشتراک گذاشتن مکان خود برای دوستان و نمایش دقیق آن روی نقشه
9- امکان چت گروهی و ساختن گروه های ویژه
10- امکان فرستادن پیام به گروهی از افراد
10- شناسایی و نمایش خودکار کسانی که در لیست مخاطبان ( Contacts ) شما این نرم افزار را روی گوشی خود نصب کرده اند
11- ارسال پیام صوتی سریع با امکانات و سرعتی فوق العاده  
12- امکان مسدود کردن ( بلاک کردن) افرادی که به صورت موقت یا دائم نمی خواهید با آنها در تماس باشید
13- سیستم فوق العاده قوی برای جلوگیری از اس ام اس های تبلیغاتی ، به نحوی که به هیچ وجه پیام های مزاحم از افرادی که نمی شناشید دریافت نخواهید کرد
14- امنیت بالای ارسال و دریافت پیام ها
15- به روز رسانی مستمر برنامه و رفع ایرادات و افزایش قابلیت های مفید

2) مسنجر فیسبوک

مسنجر فیس‌بوک یک برنامه کاربردی پیام رسانی (چت) از سوی شرکت فیس‌بوک برای تلفن‌های همراه است که ارتباط آوایی و نوشتاری را فراهم می‌کند ، این پیام‌رسان این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا با دوستانش در فیس‌بوک چت و گفتگو کند.

زمانی که این اپلیکیشن عرضه شد ، شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که در آینده به یکی از پرطرفدار‌ترین اپلیکیشن‌ها در دنیا تبدیل شود.

مدتی است تغییر مهمی در مسنجرفیسبوک رخ داده و آن ، قابلیت ثبت‌نام با استفاده از شماره تلفن است ، در حالی که در گذشته ، تنها راه ورود به اپلیکیشن چت، به ورود با استفاده از اکانت فیس بوک محدود بود. اینگونه کاربرانی که عضو فیسبوک نیستند و اما می‌خواهند از مسنجر این اپلیکیشن استفاده کنند، می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

3) فیسبوک

فیسبوک به نوعی یک شبکه اجتماعی است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد ، در آغاز فقط دانشجویان دانشگاه هاروارد مجاز به استفاده از این سرویس اجتماعی بودند ، اما پس از مدتی محدودیت ها کمتر شد و دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز به این شبکه اجتماعی پیوستند ، پس از افزوده‌شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.

کاربرانی که تمایل به بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند ، پس از نام‌نویسی ، همچون بسیاری از شبکه های اجتماعی امکان ایجاد نمایه شخصی ، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان ، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌گردد. علاوه بر این موارد ، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه ، یافتن هم‌کاران و هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پستها ، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وب‌سایت از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت ، که به گفته خود فیس‌بوک ۸٬۷٪ آن‌ها کاربران جعلی هستند ، وب‌سایت فیس‌بوک سالیانه ۱۸۰ پتابایت (معادل نیم پتابایت در روز) اطلاعات در سرورهای خود ذخیره می‌کند ، این وب‌سایت به ۴۰ زبان دنیا قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

4) اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک ، توییتر  و ... به اشتراک بگذارد.

در ششم ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار به صورت رسمی برنامه اینستاگرام برای سیستم عامل آی‌اواس در اپ استور منتشر شد ، در تاریخ سوم ماه آوریل سال ۲۰۱۲ نسخه اندروید برنامه اینستاگرام منتشر شد و در کمتر از یک روز ، بیش از یک میلیون بار دانلود شد.

سرانجام در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ نسخه وب اینستاگرام منتشر شد و دسترسی افراد برای نسخه وب از طریق مرورگر امکان‌پذیر شد ، هرچند نسخه وب آن نسبت به نسخه‌های آی‌اواس و اندروید محدودیت‌هایی داشت.

در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه ویندوز موبایل برنامه اینستاگرام به صورت عمومی منتشر شد.

نتایج تازه‌ترین پژوهش در بریتانیا نشان می‌دهند که اینستاگرام بیشترین تأثیر منفی بر سلامت جوانان را دارد. پس از آن اسنپ‌چت ، دومین شبکه اجتماعی مضر برای سلامت روان است زیرا:

مانند اعتیاد دیگر چیزها حتی در مواقعی که کاربر از شبکه‌های اجتماعی متنفر است، نمی‌تواند آن را ترک کند.
از سوی دیگر، با وجود اینکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حافظه کاربران را تقویت کند ، اما استفاده بیش از اندازه می‌تواند باعث تضعیف حافظه و کاهش تمرکز شود .
به دنبال مقایسه دائمی کاربر با دیگر کاربران ، شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد به نفس جوانان می‌تواند اثر مخربی داشته باشد. اگر مدام باشند.

اینستاگرام در ایران برخلاف سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک ، توییتر ، یوتیوب و دیگر شبکه‌های دنیا بطور مطلق فیلتر نیست اما طرح فیلترینگ هوشمند اینترنت روی آن اجرا شده است.

شبیه ترین شبکه اجتماعی به اینستاگرام از لحاظ عملکرد  ، توییتر است ، اما در اینستاگرام شما عکس دلخواه خود را با توضیحی کوتاه و یا بدون هیچ توضیحی با دیگران به اشتراک می گذراید در حالی که در توییتر شما به متن و لینک محدود هستید ، اما مانند هم در اینستاگرام و هم در توییتر یک عده شما را فالو می کنند (شما را دنبال می کنند ) و یا شما آنها را دنبال می کنید  ، می توانید برای همدیگر پیغام بگذارید و یا پست دیگران را لایک کنید.

یکی از نقاط قوت در اینستاگرام قابلیت های تصویری خوبی است که در آن قرارداده شده ، با استفاده از این قابلیت ها شما می توانید عکس خود را قبل از ارسال ویرایش نموده و جذابتر کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری بی نظیرند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.

5) اسنپ چت

اسنپ‌چت یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر مخصوص پلتفرم موبایل از شرکت اسنپ‌اینک می‌باشد که توسط ایوان اشپیگل و بابی مورفی از دانشجویان دانشگاه استنفورد توسعه داده شده است ، با استفاده از این برنامه ، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه و آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند ، این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً "Snaps" نامیده می‌شوند ، کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن ، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند ، پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی ، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند ، از ماه نوامبر ۲۰۱۳ این محدوده زمانی می‌تواند بین ۱ تا ۱۰ ثانیه انتخاب شود.

وقتی عکس مورد نظر خود را ارسال کنید ، مخاطب مورد نظر شما یک پیغام یا همان Notification دریافت میکند که کسی برای او Snap ارسال کرده است ، وقتی آن را باز کند ، با عکس شما مواجه میشود که پس از چند ثانیه محو میشود ، اما می توان در آن چند ثانیه‌ای که عکس شما نمایش داده میشود ، از آن اسکرین شات بگیرد و آن را ذخیره کند ، و اگر او چنین کاری کند ، اسنپ‌چت به شما پیغام میدهد و شما را مطلع میکند که دوستتان از این عکس اسکرین‌شات گرفته است.

البته باید بدانید که اسنپ‌چپ فقط عکس‌ها را به صورت ساده نمی فرستد ، بلکه می توان تغییرات خیلی زیادی از جمله قرار دادن فیلتر‌های مختلف روی عکس‌ها ، نوشتن متن و تکست روی عکس‌ها ، قرار دادن تصاویرِ دیگر و استیکر‌ها روی تصویر و کارهایی اینچنینی انجام داد و سپس تصویر مورد نظر را ارسال کرد.

علاوه بر تصاویر، میتوانید با استفاده از اسنپ‌چت برای دوستان خود ویدیو و همچنین متن‌ ارسال کنید ، حداکثر زمانِ ویدیو‌ها میتواند ۱۰ ثانیه باشد ، از طرفی در پیغام‌های متنی به جای قرار دادن تایمر ، به این صورت است که وقتی مخاطب شما پیام را خواند و آن را بست ، پیام پاک میشود و دیگر نمایش داده نمیشود.

6) فیسبوک لایت

شرکت فیسبوک چندی پیش ، از محصولی با نام مسنجر لایت پرده برداری کرد ، این اپلیکیشن در حوزه‌ی برنامه‌های پیام‌رسان قرار گرفته و بر روی موبایل های قدیمی با حافظه‌‌های محدود نیز قابل اجراست ، به گونه ای که حتی در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی نیز مورد بهره برداری است.

این نرم‌افزار که درگذشته ، برای کشورهای درحال توسعه طراحی شده و منتشر شده بود ، این اپلیکیشن برای کاربران اندرویدی طراحی شده و میزان ناچیزی از حجم دیتای اینترنت را مصرف می‌کند ، هنوز فیسبوک در مورد نسخه تحت سیستم عامل iOSاظهار نظر کرده ، اما در مسئله ای که واضح است ،  محصولات کمپانی اپل توانایی اجرای اپلیکیشن مسنجر اصلی را دارند ، به دین سبب نیازی به ارائه نسخه لایت آن نخواهد بود ، با این حال ممکن است به جهت شبکه های اینترنتی ضعیف در برخی مناطق ، طراحی نسخه iOS دور از ذهن نیست.

7) گربه ها: سقوط آرنا

CATS: Crash Arena Turbo Starsیک بازی جذاب در مورد مبارز بین گربه ها می باشد ، این بازی اکشن با مراحل و ویژگی های خود می تواند گزینه ای جدید و جذابی برای سرگرم کردن شما باشد که می توانید در نبرد ها نیز شرکت کنید و به صورت آنلاین و با کاربرانی از سراسر جهان به رقابت کنید ، بازی که توسط استودیو بازی سازی ZeptoLab طراحی شده است را می توانید کاملا رایگان از گوگل پلی دانلود کنید.

در این بازی شما به عنوان مدیریت یک گربه انتخاب شده اید که باید ربات های چوبی را اختراع کنید و با دشمن مبارزه کنید ، این بازی به شکلی طراحی شده که می توانید با ابزار و وسایل دور ریختنی برای یک ربات مبارز طراحی کنید ، همچنین می توان سلاح های پنهان شده را پیدا کرد و با نصب آن ها روی ربات قدرت خود را افزایش دهید .

از جمله ویژگی های ای بازی می توان به امکان مبارزه در نقش یک گربه خیابانی ، امکان دسترسی و پیدا نمودن ده ها سلاح گوناگون و ارتقاء مهارت خود در نبرد ها ، نابودی دشمنان به کمک اسباب بازی ها ، مبارزه با کاربرانی از سراسر دنیا و امکان اشتراک گذاری بازی و مراحل بدست آمده با کیفیت اچ دی و سازگار با انواع گوشی و تبلت ها نام برد.

8) ساب وی

بازی ساب وی سورف جزو محبوب ترین و معروف ترین بازی های گوشی و کامپیوتر است که دارای سبک EndlessRunning میباشد.

(Endless Running)به بازی هایی گفته میشود تا در آن شخصیت بازی در حال دویدن است و شما باید با مهارت خود از موانع عبور کنید.

در این بازی شما نقش یک پسرک بازیگوش را بر عهده دارید که در حال فرار از در میان قطار ها است .

در این بازی شما باید از دست پلیس و مامور راه آهن فرار کنید ، بایستی مراقب باشید که دستگیر نشوید ، تا جایی که می توانید باید بدوید و از موانع عبور کنید ، این بازی می توان به علت وجود شخصیت های گرافیکی جذاب ، جمع آوری امتیازات بالا و رقابت با دوستان یکی از محبوب ترین بازی های دنیا تبدیل شده است .

برخی از ویژگی های قابل توجه این بازی

1) دارا بودن گرافیک اچ دی و رنگارنگ
2) انجام حرکات آکروبایتک برای افزایش جذابیت در بازی
3) امکان انتخاب شخصیت های جدید کارتنی
(4  امکان برگزاری مسابقه با دیگران به صورت آنلاین
(5 اعتیاد آور بودن این بازی
9) اسپاتیفای

اسپاتیفای یکی از قدرتمندترین سایت ها در زمینه موسیقی می باشدSpotify  از اکتبر سال ۲۰۰۸، راه‌اندازی شده است و بیشترین طرفداران خود را در اروپا دارد.

اسپاتیفای از لحاظ لغوی ترکیبی از کلمه‌های SPOT و IDENTIFY می باشد ، هدف و کاربرد این سایت در همین واژه خلاصه شده است : کشف و شناسایی بهترین قطعات موسیقی.

Spotifyآرشیوی بزرگ از میلیون ها موسیقی است که همچنان در حال رشد است ، اما ویژگی دیگر آن ارتباط با شبکه اجتماعی فیسبوک است ، کاربران این سرویس با اتصال به فیس بوک می توانند به کشف و اشتراک گذاری قطعات دلخواه موسیقی با دیگران همراهی کنند ، برای این کار تنها کافیست با درگ (کشیدن) و دراپ (رها کردن) نام موسیقی، آن را با دوستان به اشتراک گذاشت ، اسپاتیفای برای تعدای از کشور ها ازجمله ایران قابل دسترسی نمی باشد.

10) کلش رویال

این بازی برگرفته از کاراکتر های بازی کلش اف کلنز می باشد و یک بازی آنلاین چند نفره یا به اصطلاح (real-time) که در آن با شخصیت های کلش نزدیکتر برخورد خواهید کرد ، از عناصر این بازی می توان به ارتقا ساختمان ها ، سربازان ، هیرو ها و دریافت کارت های امتیازی نام برد .

در حالت کلی شما دارای یک قلعه می باشید که شاه و شاهزاده در آن هستند و قلعه خود را می سازید و با استفاده از سربازان خود در جنگ ها(Arena)  به قلعه های حمله دیگر می کنید و از شاه خود دفاع می کنید.

در کلش رویال بازی به این صورت می باشد که شما و بازیکن مقابل وارد یک زمین Arena)آرنا) می شوید و بعد از شروع آرنا باید ساختمان های خود را بسازید و سربازانتان را برای حمله به دشمن هدایت کنید تمام این کارها در همان زمان آرنا صورت می گیرد و شما نمی توانید از قبل نسبت به آماده سازی سربازان اقدام نمایید ، بعد از هر Arena شما امتیاز خواهید گرفت ، و مپ های آرنا(Arena)  جدیدی برای شما باز خواهد شد و با دریافت کارت های جدید سربازان شما ارتقا خواهند یافت یا به اصطلاح به سطح جدید می روند.

مزایای شبکه های اجتماعی

1)  ارتباط ساده جهانی
اگر به دنبال یکی از یک دوست قدیمی خود می گردید یا استاد دانشگاهتان ، سریع ترین و آسان ترین راه استفاده از شبکه های اجتماعی است ، شبکه های اجتماعی بستری را فراهم کرده که افراد بتوانند  به راحتی دوستان جدید پیدا کنند ، تجارت خود را گسترش دهند و با دیگران آشنا شوند.

2) به اشتراک گذاشتن علایق
زمانی که در یک شبکه اجتماعی عضو می شوید ، می توانید افرادی که سلیقه شان شبیه به خودتان است را در کنار خود بیاورید و شبکه ای از این افراد در اطراف خود بسازید ، با آنان به تبادل اطلاعات بپردازید.

3) تبلیغات رایگان
اگر به دنبال تبلیغات موثر در جامعه و معرفی گسترده خود هستید ، بهترین راه استفاده از شبکه های اجتماعی است برتری این نوع تبلیغ گستردگی مخاطبین و رایگان بودن آن است.

4) اشتراک لحظه ای اطلاعات
به این معناست که شما می توانید به سرعت با اطلاعات مورد نظر خود را منتقل کنید ، شبکه های اجتماعی می توانند یک ابزار موثر برای دانش آموزان و دانشجویان در زمینه کلاس های مجازی باشند ، مدیران و تاجران نیز در ملاقات ها و کنفرانس هایشان می توانند از شبکه های اجتماعی جهت ارائه اطلاعات به شرکت کنندگان و مشتریانشان استفاده کنند.

همچنین شبکه های اجتماعی نقش بسیار بزرگی در عرصه انتقال اخبار دارند ، بسیاری از خبرگذاری ها و پایگاه های خبری ، امروزه در شبکه هایی همچون توییتر، اینستاگرام و تلگرام فعالیت دارند و به کمک آن اخبار را با صورت لحظه ای به مخاطبین خود انتقال می دهند ، این مسئله سبب شده که اخبار به وسیله ها صدها شبکه اجتماعی بی درنگ و سریع به سراسر دنیا مخابره شود.

معایب شبکه های اجتماعی

1)تهدید شدن روابط چهره به چهره
این شبکه ها روابط چهره به چهره را کاهش و یا گاهی اوقات به کل از بین می برند ، ممکن است دادن پاسخ منفی و بی توجهی به افرادی که به طور مکرر با آنها رو در رو هستید مشکل باشد اما در شبکه های مجازی این مسئله بسیار است ، متاسفانه این مسئله سبب شده شبکه های اجتماعی مانعی جهت یاد گیری افراد برای حل مشکلات در زندگی حقیقی شوند ، عموما نوجوانان بیشترین قربانی این ویژگی شبکه های اجتماعی هستند.

2) اتلاف کننده زمان
گزارش ها حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزارهای اتلاف کننده وقت هستند ، هرچند بخشی از این زمان صرف انجام کارهای مهم تجاری، اجتماعی می شود .

3) تهدید حریم شخصی کاربران
شبکه های اجتماعی به حریم خصوصی کاربران دسترسی داشته و بعضی از آن ها اطلاعات شخصی افراد را به سرویس های جاسوسی می فروشند ، آنها بخشی از درآمد خود را از راه فروش اطلاعاتی که به طور خاص هدف گذاری شده اند کسب می کنند .

4 )جعل هویت و کلاه برداری
اطلاعاتی که شما به اشتراک می گذارید ، می تواند در دسترس هرکسی که قرار بگیرد ، کلاه برداران اینترنتی و هکرها به مقدار کمی اطلاعات حیاتی از شما نیاز دارند تا ، زندگی شما را به کابوس تبدیل کنند.

با این تفاسیر آیا از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم یا خیر؟
از آنجایی که بسیاری از شبکه های اجتماعی هنوز نسبتا نوپا هستند ، نمی توان گفت که این شبکه ها مفیدند یا مضر! پیش تر مزایا و معایب این شبکه ها را بیان کردیم ، شما به فکر ایمنی و سلامت خود باشید و هرگز چیزی را به صرف اینکه رایج است و یا همه دوستانتان در آن عضویت دارند قبول نکنید.

بهتر است از این شبکه ها با احتیاط و داشتن اطلاعات کافی استفاده کنید، زیرا غفلت از این دو فاکتور می تواند نتایج مخرب و زیان باری به دنبال داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top