تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/04/26 - 11:34
کد خبر: 241095

نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران به رییس دفتر رهبری

هنوز یادمان نرفته که علیرغم تذکرهای بسیار رهبری نسبت به عواقب اعتماد به امریکا و جهان غرب، برجام با کلید واژه "موافقت نظام" تصویب شد و مسوولینی که از پاسخ باز مانده بودند طی اظهار نظرهای متعدد برای توجیه این تعهد، با ارجاع آن به رهبری از موقعیت منحصربه فرد ایشان سوءاستفاده می کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، در رابطه با بهره‌برداری و مصادره به نفع از رهبر معظم انقلاب توسط برخی جریانات سیاسی، نامه‌ای خطاب به رئیس دفتر معظم له نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخش مهمی از این نامه آمده است: هنوز یادمان نرفته که علیرغم تذکرهای بسیار رهبری نسبت به عواقب اعتماد به امریکا و جهان غرب، برجام با کلید واژه "موافقت نظام" تصویب شد و مسوولینی که از پاسخ باز مانده بودند طی اظهار نظرهای متعدد برای توجیه این تعهد، با ارجاع آن به رهبری از موقعیت منحصربه فرد ایشان سوءاستفاده می کردند. با آنکه رهبری خطوط قرمزی اعلام کردند که رعایت نشد، و شروطی گذاشتند که زیرپا گذاشته شد، همان روزها برای مقابله با جریانات دلسوز نظام مداما عبارت "تصمیم نظام" را حواله ی آنها میکردند. اخیرا نیز در مساله ی سند ۲۰۳۰ صحبت از هماهنگی با بیت رهبری به میان آمد و نامه هایی نیز منتشر شد که البته نظر و عمل رهبری خلاف آن را نشان میداد.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید: 

 قالَ امیرالمومنین علیه السلام مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهْمَةِ فَلَا یَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَّ
امام علی علیه السلام فرمودند: هرکس خودش را در جایگاهی قرارداد که به او بدگمانی کردند، کسی را که به او بدگمان شده است ملامت نکند(که مقصر خود اوست)
نهج البلاغه. "حکمت 159"

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی
رییس محترم دفتر مقام معظم رهبری

سلام علیکم
درعصر ارتباطات که رسانه ها برشکل گیری افکار عمومی تاثیر بسزایی دارند طبعا هر کنش و رفتاری می تواند پیامد های خواسته و ناخواسته ای داشته باشد و به واسطه ی رسانه ها به شکل خاص توسط جامعه فهم شود. خواه کشیدن میکروفون از دست یک خبرنگار باشد یا دیدار با یک خواننده،  می تواند دستمایه ا ی برای جریان های مختلف داخل کشور باشد. در همین فضای اجتماعی-رسانه ای است که عده ای با عدم بینش درست نسبت به جامعه و کج فهمی نسبت به فرمان آتش به اختیار رهبری، مسیر خودسری را درپیش میگیرند که حتی نمود آن در چند قدمی تریبون نماز جمعه ی تهران هم دیده شد و یا جریان دیگری با اشاره به رنگ نگین انگشتری رهبری، تحلیل سیاسی ناصواب به فضای جامعه تزریق میکند.

ولی ما هنوز یادمان نرفته که علیرغم تذکرهای بسیار رهبری نسبت به عواقب اعتماد به امریکا و جهان غرب، برجام با کلید واژه "موافقت نظام" تصویب شد و مسوولینی که از پاسخ باز مانده بودند طی اظهار نظرهای متعدد برای توجیه این تعهد، با ارجاع آن به رهبری از موقعیت منحصربه فرد ایشان سوءاستفاده می کردند. با آنکه رهبری خطوط قرمزی اعلام کردند که رعایت نشد، و شروطی گذاشتند که زیرپا گذاشته شد، همان روزها برای مقابله با جریانات دلسوز نظام مداما عبارت "تصمیم نظام" را حواله ی آنها میکردند. اخیرا نیز در مساله ی سند ۲۰۳۰ صحبت از هماهنگی با بیت رهبری به میان آمد و نامه هایی نیز منتشر شد که البته نظر و عمل رهبری خلاف آن را نشان میداد.

امروز اما همان جریان در فضای عمومی کشور، ضمن طفره رفتن از پاسخگویی و انتشار جزیات  قرارداد جدید نفتی، با انتشار عکسی از حضور منصوبین دفتر رهبری، ما را به یاد توافقاتی می اندازد که برای توجیه آن از جایگاه رهبری هزینه کردند تا هم پاسخگو نباشند و هم هزینه ی سنگین این سیاستهای اشتباه را به گردن رهبری بیاندازند.

در این بحبوحه انتظار میرود دفتر رهبری هوشمندانه تر برخورد کند تا جایگاه رهبری مورد سوء استفاده  قرار نگیرد. رفتارهایی از این دست اعتبار رهبری و دفتر ایشان را زیر سوال می برد.هزینه تراشی هایی از این دست که در تبریکات قبل از توافق هسته ای و تریبون های نماز جمعه نیز دیده می شود کم نیستند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران  ضمن عرض احترام و تقدیر بابت تلاشهای مجدانه ی دفتر رهبری در پیشبرد هرچه بهتر امور، حال که از شور و هیجان اولیه انعقاد این قرداد کاسته شده است امید دارد این نقد دلسوزانه موجبات کارایی هرچه بهتر آن نهاد و همچنین مستحکم تر شدن جایگاه رهبری را فراهم کنند.

والعاقبه للمتقین

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top