تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/28 - 10:29
کد خبر: 241290

قاشق‌زنی مقابل درب پاستور

با آغاز چهار سال از زعامت جریانی که خود را بانی اعتدال می‌داند حالا کاسه صبر اصلاح‌طلبان لبریز شده است. آنها می‌خواهند از وضعیت تعلیق خارج شوند و جدی‌تر از این چهار سال زمام امور را به دست گیرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با آغاز چهار سال از زعامت جریانی که خود را بانی اعتدال می‌داند حالا کاسه صبر اصلاح‌طلبان لبریز شده است. آنها می‌خواهند از وضعیت تعلیق خارج شوند و جدی‌تر از این چهار سال زمام امور را به دست گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، روزهای پایانی عمر دولت یازدهم به سرعت در حال سپری شدن است و به نظر می‌رسد هرچه به روز موعود نزدیک می‌شویم، نگرانی حامیان اصلاح‌طلب روحانی بیشتر می‌شود. دو هفته مانده به مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و آغاز به کار رسمی دولت دوازدهم برخی نگران هستند که مبادا روحانی سهم‌شان را از کیک قدرت، آن‌گونه که انتظار دارند تقسیم نکند. در این خصوص محمد‌علی ابطحی، مشاور رئیس‌جمهوری اسبق، با انتشار توییتی در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است: «روحانی در دور دوم فقط عقبه اصلاح‌طلبی داشت و مخالفان همه کار علیه او کردند.

کابینه اگر پاسخ به سهم‌خواهی مخالفانش باشد، عقبه‌اش را از دست می‌دهد.» خط و نشان‌ها برای رئیس‌جمهور پیرامون نحوه چینش کابینه البته به اینجا ختم نشد. کمتر از یک روز بعد الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید از ترکیب احتمالی کابینه دولت دوازدهم که در برخی رسانه‌ها طرح شده، انتقاد کرده است.حضرتی با اشاره به تغییرات احتمالی کابینه در توییتر خود نوشته است: «اخبار خوب و خوشایندی از بستن لیست کابینه به‌گوش نمی‌رسد؛ مخصوصا در تیم اقتصادی. امیدوارم این اخبار درست نباشد.»

به این موارد اضافه کنید اظهارات اخیر محمدرضا عارف را در نشست اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان؛ اظهاراتی که رئیس فراکسیون امید در خلال آنها تصریح کرد که انتظار او و یارانش از روحانی این است که با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند. عارف ضمن گلایه از کم‌توجهی به مطالبات این جریان، به رقیب سابقش یاد‌آور شد بعضی‌ها وقتی پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند.

روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در واکنش به این قبیل اظهارات و مجموع مسائل مطرح شده در این زمینه گفت: «روحانی هنوز جمع‌بندی نهایی نکرده است که برخی جریان‌ها گلایه می‌کنند. تعامل با فراکسیون امید هم برای تعیین وزرا وجود دارد و آنها باید به وزرا در مجلس رای دهند.» با این وجود البته او تصریح کرد این مردم بودند که با امید و انتظار برای اجرایی شدن مطالبات خود به روحانی رای دادند و بر همین اساس «روحانی باید بداند که این رای را مردم به او دادند.»

با آغاز چهار سال از زعامت جریانی که خود را بانی اعتدال می‌داند حالا کاسه صبر اصلاح‌طلبان لبریز شده است. آنها می‌خواهند از وضعیت تعلیق خارج شوند و جدی‌تر از این چهار سال زمام امور را به دست گیرند.

برآیند این تحولات و اظهارات مشابه گویای آن است که برخی گروه‌های سیاسی سخت به دنبال آنند تا رویکرد دولت آینده به نحوی سامان یابد که ماهیت سیاسی بر وجهه کاری و خدمت‌رسانی آن چربیده و همچون ماه‌های اخیر دغدغه‌های سیاسی در اولویت این دولت قرار گیرند. با این وصف دولت مخیر است که از میان دو رویکرد ذکر شده یکی را برگزیند. کار و خدمت، پرداختن به مشکلات اساسی جامعه و تلاش برای رفع آنها یا ادای دین به احزاب و گروه‌های سیاسی و نقد کردن مطالبات آنها

این روزها اما خبرهایی در خصوص مردان کابینه دوازدهم به گوش می‌رسد که باید آنها را از صرف پیش‌بینی و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای جدی‌تر گرفت. از ترکیب گزینه‌های تقریبا قطعی شده و نیز گزینه‌های کاندیدای عضویت در کابینه می‌توان اینطور برداشت کرد که در انتخاب دولتمردان معیارهایی فراتر از سهمیه‌بندی‌های سیاسی در دستور کار قرار گرفته است. سخنگوی دولت هم در این ارتباط می‌گوید: «کابینه بدون‌توجه به هیچ فشاری و براساس مطالبات مردم شکل می‌گیرد»، ضمن آنکه «رئیس‌جمهور دنبال وزرای توانمند است و در این مسیر هیچ مضایقه‌ای نمی‌کند.» نوبخت همچنین آب پاکی را روی دست گروه‌های سیاسی ریخته و برای اتمام حجت تصریح کرده است «مطالبات کنشگران را می‌توان پشت سر مطالبات مردم قرار داد و اصالت با مطالبات مردمی است.» با این اوصاف در مجموع شاید دولت این بار عزمش را جزم کرده که چهره کار و خدمت از خود به نمایش بگذارد و رویکردی غیرسیاسی اتخاذ کند.

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top