تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/04/28 - 12:54
کد خبر: 241311

تنها اثر جهانی تهران +عکس

گلستان مامن تاریخ سیاسی پایتخت است و درختانش صد‌ها سال است ناظر بر آنند. تاریخ در گلستان به دوره زندیه و قاجار بر می‌گردد و بخش مهمی از اتفاقات سیاسی کشور و سرنوشت پایتخت در این کاخ رقم خورده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:  گلستان مامن تاریخ سیاسی پایتخت است و درختانش صد‌ها سال است ناظر بر آنند. تاریخ در گلستان به دوره زندیه و قاجار بر می‌گردد و بخش مهمی از اتفاقات سیاسی کشور و سرنوشت پایتخت در این کاخ رقم خورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز،  کاخ گلستان تنها اثر ثبت جهانی پایتخت است. عنوانی که شهروندان تهران کمتر کاخ را با آن می‌شناسند. کاخ گلستان در حاشیه شلوغی بازار تهران پنهان شده است. از شلوغی‌های خیابان ۱۵ خرداد که پا داخل کاخ بگذارید، انگار دیگر میان تهران نیستند، گلستانی پر درخت و زیبا روبروی شماست.

هنوز اندک درختان بلند قامت کاخ گلستان مامن طوطی‌های سبزقبا است. صدای جیغشان در دالان‌ها تاریخی کاخ گلستان می‌پیچد و حضورشان برای بازدیدکنندگان عجیب است. گلستان مامن تاریخ سیاسی پایتخت است و درختانش صد‌ها سال است ناظر بر آنند. تاریخ در گلستان به دوره زندیه و قاجار بر می‌گردد و بخش مهمی از اتفاقات سیاسی کشور و سرنوشت پایتخت در این کاخ رقم خورده است. ردپای دوره صفویه نیز در گلستان دیده می‌شود، اما بیشتر بنا‌های امروز یادگار دوره قاجار هستند. دوره‌ای که گلستان مرکز تصمیم گیری ایران بود.

گلستان دوران اوج خود را مدیون ناصرالدین شاه قاجار است که پیگیر و علاقه‌مند بنا‌های اطراف آن را گسترش و تغییر دارد. شمس العماره که نشانه‌ای استوار از هنر و تاریخ کاخ گلستان  یکی از آثار باقی مانده از این دوره است. همچنین بنا‌های این کاخ هر کدام رنگ بوی هنری یکی دوره را دارد.

تماشای تاریخ در تنها اثر جهانی پایتخت

در بنای بادیگر با هنری مشابه با دوره صفویه روبرو هستیم. کمتر کسی می‌داند کاخی با این حجم تزیینات داخلی در قلب تهران جای دارد. کاخی که پر از گچ بری، آیینه کاری و نقاشی است و بسیاری از بازدیدکنندگان را یاد کاخ‌های هر اصفهان می‌اندازد. تماشای این کاخ را هرگز از دست ندهید.

تماشای تاریخ در تنها اثر جهانی پایتخت
دیوار‌های کاشی کاری این کاخ ثبت جهانی یکی از معروفترین بخش هاست. روزانه ده‌ها عکس از این دیواره‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود و کاشی کاری جذاب این دیوار‌ها مناسب عکس‌های یادگاری است.

یکی دیگر از کمتر دیده شده‌های کاخ گلستان، موزه هدایا است. موزه‌ای که در طبقه همکف کاخ اصلی قرار دارد. این موزه پر از اشیا و هدایای شاهان قاجار است که بسیاری از آن‌ها به دلیل خاص بودن برای بازدیدکنندگان جذاب هستند.

شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، کاخ ابیض و خلوت کریمخانی بخش‌های دیگر مجموعه کاخ گلستان است که هر کدام پیشینه و معماری متفاوتی نسبت به دیگری دارند.

کاخ گلستان واقع در خیابان ۱۵ خرداد تهران همه روز از ساعت ۸ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top