تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/04/29 - 01:58
کد خبر: 241358

آیت‌الله مدرسی‌یزدی:

گله بزرگی به دولت و مجلس درباره لوایح بودجه‌های سنواتی داریم

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ما گله بزرگی نسبت به دولت و مجلس درباره لوایح بودجه های سنواتی داریم، طوری بودجه های سنواتی را به شورای نگهبان ارائه کنید که وقت بررسی آن را در شورا داشته باشیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو فقهای شورای نگهبان گفت: ما گله بزرگی نسبت به دولت و مجلس درباره لوایح بودجه های سنواتی داریم، طوری بودجه های سنواتی را به شورای نگهبان ارائه کنید که وقت بررسی آن را در شورا داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت الله مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان عصر امروز چهارشنبه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان که در محل مجلس قدیم برگزار شد، اظهار داشت: کسی که انتخاب می شود مشروعیت و مبنایش بر اساس قانون اساسی است، تایید صلاحیت فرد باید طبق نص صریح قانون اساسی توسط شورای نگهبان انجام شود.

وی افزود: قوای مجریه، قضاییه و مقننه کشور زیر نطر ولایت مطلقه فقیه در کشور فعالیت می کنند.

آیت الله مدرسی یزدی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل مرکز فقهی و پژوهشکده شورای نگهبان، توضیح داد: برای اینکه کار سنگین شورای نگهبان به نحو احسن انجام شود و بالاترین اتقان را داشته باشد، مقام معظم رهبری و اعضای شورای نگهبان تشخیص دادند باید عقبه فکری داشته باشد.

وی اضافه کرد: وقتی قانون اساسی تصویب شد و شورای نگهبان تاسیس شد، مصوبات مجلس می توانست توسط شورای نگهبان بررسی شود اما در طول زمان و با گذشت زمان، نظرات مختلفی توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نطام مطرح شد، تسلط بر همه این موارد نیاز به یک عقبه هم از لحاظ فقهی و هم از لحاظ حقوقی داشت.

آیت الله مدرسی یزدی همچنین گفت: گاهی لوایحی با 700 ماده به شورای نگهبان می آید، مگر می شود ظرف 20 روز به این موارد رسیدگی کرد؟! به حمدالله مرکز فقهی مشورتی در قم و همچنین پژوهشکده شورای نگهبان زیر نظر آقای ره‌پیک تشکیل شد.

این عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: ما گله بزرگی نسبت به دولت و مجلس درباره لوایح بودجه های سنواتی داریم، طوری بودجه های سنواتی را به شورای نگهبان ارائه کنید که وقت بررسی آن را در شورا داشته باشیم.

وی گفت: جداول بودجه هم باید به شورای نگهبان ارسال شود، قانون اساسی می گوید "تمام" مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان ارسال شود، اما حداقل از زمانی که بنده در شورای نگهبان بودم این اتفاق نیفتاده و جداول بودجه به شورای نگهبان ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه عقبه های فکری شورای نگهبان با تیزفهمی‌ مقام معظم رهبری تشکیل شد که امیدوارم ادامه یابد، تاکید کرد: هر چه هم مجلس شورای اسلامی با اتقان بیشتر قوانین رو وضع کند و شورای نگهبان با دقت بیشتر آنها را بررسی کند، شایسته است؛ شورای نگهبان نقش بسیار زیادی دارد و در بیشتر نهادهای کشور تاثیر دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در تار و پود کشور تاثیر دارد، شورای نگهبان هم در قوه مجریه، هم قوه قضاییه و هم قوه مقننه تاثیر گذار است، فلذا هرچه برای تقویت شورای نگهبان تلاش کنیم برای کشور مفیدتر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top