تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/05/01 - 10:00
کد خبر: 241574

تابستانی داغ و مهیج با جدیدترین تکنولوژی‌های کامپیوتری؛

محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای ایران را بشناسید

محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای ایران را بشناسید

با پایان یافتن فصل درس و کتاب و مدرسه ‌‌‌و دانشگاه خانواده‌ها به فکر سفر افتادند و از این فرصت برای گردش و ایران گردی استفاده کردند، عده ای هم در این زمان سعی می کنند اوقات فراقت خود را با بازی با رایانه شخصی، موبایل و تبلت، کنسول های بازی و... در خانه یا گیم نت ها به صورت انفرادی و یا گروهی سپری کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: با پایان یافتن فصل درس و کتاب و مدرسه ‌‌‌و دانشگاه خانواده ها به فکر سفر افتادند و از این فرصت برای گردش و ایران گردی استفاده کردند، عده ای هم در این زمان سعی می کنند اوقات فراقت خود را با بازی با رایانه شخصی، موبایل و تبلت، کنسول های بازی و... در خانه یا گیم نت ها به صورت انفرادی و یا گروهی سپری کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار جهانی ۴۲درصد از گیمرها از طریق موبایل و تبلت و ۳۱درصد از طریق کنسول‌های کنترلی گیم بازی می‌کنند؛ یعنی تنها 27درصد از طریق PC بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند.

در سال ۲۰۱۵، سهم گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای در ایران ۲۷۰میلیون دلار برآورد شده بود که ۲۰درصد آن مربوط به بازی‌های موبایلی بوده است، میانگین سنی گیمرهای ایرانی نیز 21 سال برآورد شده است.

طبق آخرین نظرسنجی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در بین ایرانیان از ۱۰۳۲ نفر زن و مرد در استان‌های مختلف و در ردۀ سنی کامل انجام شد، از میان ۵۴۷ نفری که گیم بازی می‌کردند، ۴۴درصد پاسخ‌دهندگان را افراد ۱۸ تا ۲۵ سال و ۳۲درصد آنان را افراد ۲۶ تا ۳۵ سال تشکیل دادند که با احتساب سهم ۱۳درصد افراد زیر ۱۸ سال، می‌توان ۹۰درصد از کسانی را که گیم بازی می‌کنند، زیر ۳۵ سال در نظر گرفت.

طبق آمار ، ۳۸درصد افراد از طریق کامپیوتر بازی انجام می‌دهند، ۴۹درصد از طریق موبایل و تبلت و تنها ۹درصد از ایرانیان از طریق کنسول کنترلی گیم بازی می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که ایرانیان برخلاف بسیاری از کشورهای خارجی، ترجیح می دهند از کامپیوتر به‌جای کنسول بازی است.

اما اگر همین سهم را در بین مدل‌های مختلف کنسول‌ها تقسیم کنیم، می بینیم pc با 27 درصد بیشترین محبوبیت را دارد و XBOX360  با 14 درصد رتبه ی دوم را کسب کرده است ps4 و ps2 نیز به ترتیب با 9 و 8 درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

همان طور که نمودار بالا نشان می دهد با اختلاف کمی تمایل به بازی انفرادی در ایرانیان بیشتر است.

ولی در خصوص ژانر بازی، نظر سنجی ها حاکی از آن است که به ترتیب بازی های چند نفره آنلاین، اکشن، مسابقات ورزشی، ماجراجویانه و خانوادگی به ترتیب بیشترین محبوبیت را در بین ایرانیان دارند.

نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۱درصد گیمرهای ایرانی حداقل روزی یکبار بازی می‌کنند و ۴۳درصد آنان روزی یک‌ساعت به این مقوله می‌پردازند.

در خصوص میزان بازی در روز نیز 43 درصد گفته اند 1 ساعت در روز بازی می کنند و 34 درصد اعتراف کردند که 2-4 ساعت در روز را به بازی اختصاص می دهند.

اما ابزارهایی که کاربران از آن‌ها برای بازی ها استفاده می‌کنند.

همان طور که نمودار گویاست ۷۱درصد از گیمر‌های ایرانی تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه‌های کامپیوتری خریداری می‌کنند.

همچنین، ۵۹درصد از کاربران گفته اند کمتر از ۲۵۰هزار تومان برای تهیه اقلام مورد نیاز خود هزینه می‌کنند و حدود ۲۱درصد نیز تا ۵۰۰هزار تومان برای خرید تجهیزات مناسب می دانند.

در خصوص تجهیزات حرفه ای حدود ۳۷درصد از گیمرهای ایرانی گفته اند هزینه ای بابت آن نمی پردازند، اما ۲۳درصد بیشترین تمایل خود برای هزینه را خرید گیم پد اعلام کرده اند، موس مخصوص بازی، هدفون و و کیبورد مخصوص بازی، هم در رده های بعدی تجهیزات حرفه ای جهت خرید عنوان شدند

نکته ی جالب اینجاست که ۳۶درصد از خریداران گیم پد، در زمان خرید دقیقا نمی دانند چه می خواهند، ۲۳درصد نور LED و ۱۶درصد محل قرارگیری جوی استیک دستۀ بازی ملاک انتخاب عنوان کرده اند، زیرا محل قرارگیری جوی استیک در دستۀ بازی‌های Xbox و PlayStation با هم فرق دارد، ۱۵درصد ظاهر دستۀ بازی برایشان مهم بود، ۱۰درصد گفته اند تعداد دکمه‌ها اهمیت زیادی دارد.

در پایان ۱۵درصد از ایرانیان گفته اند فقط کپی بازی‌ ها را تهیه می‌کنند، ۴۰درصد از خریداران بیش از 70 درصد بازی های مورد علاقه خود را به صورت اورجینال تهیه می‌کنند، 19 درصد اذعان داشته اند 70درصد بازی های خود را به صورت کپی خریداری می کنند، 17 درصد با نسبت مساوی بازی ها را به صورت کپی و یا اورجینال تهیه کرده و در نهایت تنها 9 درصد از کاربران بازی های خود را فقط به صورت اورجینال تهیه کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
چگونه چهره ما به کمک هوش مصنوعی تغییر می‌کند؟ +معرفی اپلیکیشن
پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top