تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/02 - 01:00
کد خبر: 241630

راه‌کار جدید استارت‌آپی برای مقابله با پهپادهای متجاوز؛

استفاده از امواج رادیویی برای متوقف کردن پهپادهای اخلال‌گر

استفاده از امواج رادیویی برای متوقف کردن پهپادهای اخلال‌گر

مهم نیست که پهپهادها توسط یک تروریست هدایت شوند یا یک خلبان ناشی، در هر دو حالت، این وسیله یک تهدید جدی برای امنیت نظامی و عمومی است. اما فناوری امواج رادیویی شرکت "اسکای‌سِیف" قادر به شناسایی و از کار انداختن پهپادهای خاطی که قصد ورود به نواحی ممنوعه مانند پایگاه‌های نظامی، استادیوم‌های ورزشی، زندان‌ها و فرودگاه‌ها را دارند، است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهم نیست که پهپهادها توسط یک تروریست هدایت شوند یا یک خلبان ناشی، در هر دو حالت، این وسیله یک تهدید جدی برای امنیت نظامی و عمومی است. اما فناوری امواج رادیویی شرکت "اسکای‌سِیف" قادر به شناسایی و از کار انداختن پهپادهای خاطی که قصد ورود به نواحی ممنوعه مانند پایگاه‌های نظامی، استادیوم‌های ورزشی، زندان‌ها و فرودگاه‌ها را دارند، است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیگنال‌های فرکانس رادیویی اسکای‌سیف از طریق مجموعه‌ای از نودها که در یک محدوده مشخص قرار گرفته‌اند یا حتی از یک دستگاه خودروی جیپ به‌سمت پهپادهای سرکش که هیچ‌گونه مجوزی برای ورود به این نواحی ندارند منتشر می‌شود و آن‌ها را وادار به ترک یا فرود سریع در همان منطقه می‌کند. ولی پهپادهای دارای مجوز می‌توانند به پرواز خود ادامه دهند.

پروژه اسکای‌سیف دو سال پیش توسط «آندرسن هارویتز» راه‌اندازی شد و تاکنون توانسته چیزی حدود 14.5 میلیون دلار سرمایه جذب کند. از طرف دیگر، این شرکت موفق به عقد قرارداد یک‌ونیم میلیون دلاری با وزارت دفاع آمریکا شده و قرار است فناوری ضدپهپاد خود را در اختیار Navy Seals قرار دهد. علاوه بر این، خودروی دفاعی قابل حرکت اسکای‌سیف نیروهای ارتشی حاضر در منطقه را همراهی می‌کند تا محدوده تحت پوشش در حال حرکت را در برابر حملات پهپادها محافظت کند.

"گرنت جوردن"، مدیرعامل اسکای‌سیف بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه MIT این شرکت را تأسیس کرد. او به‌مدت چهار سال در آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا روی فناوری ضدپهپاد تحقیق و مطالعه کرد. وی در این‌باره می‌نویسد: "ما طی سال آینده یک‌سری از نمایش‌ها، آزمایش‌ها و دوره‌های تمرینی برای مشتریان وزارت دفاع آمریکا انجام خواهیم داد و برنامه داریم تا در سال 2018 این سیستم‌ها وارد میدان عملیات شوند."

راه‌کار جدید اسکای‌سیف می‌تواند جایگزین سیستم‌های دفاعی در برابر پهپادها شود. استفاده از اسلحه‌های لیزر به‌منظور سرنگون کردن پهپادها هم خطرناک است و هم بسیار پیچیده. از طرف دیگر، بُرد عملیاتی نِت‌گان‌ها نیز محدود است. ولی اسکای‌سیف ادعا می‌کند امواج RF آن‌ها می‌تواند پهپادها را در حداکثر مسافت حرکتی آن‌ها شناسایی و متوقف کند.

این‌گونه فناوری‌ها نقش بسیار مهمی را در مقابله با اهداف خطرناک و خشونت‌بار ایفا می‌کنند. با پیشرفت فناوری، قدرت تخریب انسان‌ها هم بیشتر می‌شود. رشد سریع قدرت تسلیحات جنگی چالش‌های تازه‌ای را در برابر انسان‌ها و ادامه حیات‌شان قرار می‌دهد. از این رو، وظیفه کشورها برای حفظ و نگهداری امنیت ساکنان آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

منبع: تک‌کرانچ

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top