تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/02 - 01:22
کد خبر: 241637

روش‌های بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام؛

چگونه رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

چگونه رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟

اگر بنا به هر دلیل پسورد یا رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را فراموش کردید، نگران نباشد. اینستاگرام چند روش مختلف را ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی یا ریست (Reset) نمایید. در ادامه این مطلب به آموزش روش‌های بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام می‌پردازیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر بنا به هر دلیل پسورد یا رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را فراموش کردید، نگران نباشد. اینستاگرام چند روش مختلف را ارائه کرده است که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی یا ریست (Reset) نمایید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه این مطلب به آموزش روش‌های بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام می‌پردازیم.

مقدمه
شاید برای شما هم این اتفاق رخ داده باشد که بنا به هر دلیل پسورد اکانت اینستاگرام یا حتی یوزرنیم آن را فراموش کرده باشید. در این شرایط چه راه حلی پیش رویمان قرار دارد؟ آیا باید برای همیشه با اکانت اینستاگرام خود خداحافظی کنیم یا امکان بازیابی آن اکانت و پسوردش وجود دارد؟

خوشبختانه اینستاگرام به شیوه‌های مختلفی امکان بازیابی پسورد و یوزرنیم فراموش شده کاربران را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا نحوه استفاده از این روش‌ها را برایتان شرح دهیم.

چگونه رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنیم؟
اگر رمز عبور یا پسورد اکانت اینستاگرام‌تان را فراموش کرده‌اید، با توجه به شرایطی خاصی که دارید، می‌توانید از روش های مختلفی به منظور بازیابی پسورد اکانت خود بهره بگیرید. پیش از شروع کار به سوالات زیر پاسخ دهید، چر که شما برای بازیابی اکانت اینستاگرام‌تان حداقل باید به یکی از سوالات زیر پاسخ مثبت دهید:

 

  •     آیا یوزرنیم یا ایمیل در تعامل با اکانت خود را به خاطر می‌آورید و به آن ایمیل دسترسی دارید؟
  •     آیا شماره تلفن در تعامل با اکانت اینستاگرام خود را به خاطر داشته و به آن دسترسی دارید؟
  •     آیا اکانت اینستاگرام شما به اکانت فیسبوک‌تان متصل است؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا یوزرنیم و رمز عبور اکانت فیسبوک خود را به یاد می‌آورید؟

برای اینکه بتوانید یوزرنیم و پسورد اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، حتما باید به یکی از سه عامل فوق دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت تقریبا  امکان بازیابی رمز یا پسورد اکانت اینستاگرام‌تان را نخواهید داشت. در ادامه به آموزش نحوه بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام با استفاده از هر سه روش نام برده شده می‌پردازیم.

روش اول: بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق ایمیل
در این روش باید به ایمیلی که با اکانت اینستاگرام‌تان در تعامل است دسترسی داشته باشید. اگر به آن دسترسی دارید، مراحل زیر را طی کنید:

  •     اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی یا تبلت خود اجرا کنید و گزینه "Forgot?" را لمس نمایید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، گزینه "Get help signing in" را انتخاب کنید.
  •     سپس از بین سه گزینه‌ای که نمایش داده می‌شوند، اولین گزینه با عنوان "Use Username or Email" را انتخاب کنید.

حالا باید یوزرنیم یا ایمیلی که با اکانت اینستاگرام‌تان در تعامل است را وارد کنید. پس از انجام این کار آیکون فلش موجود در گوش سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.

با طی کردن مراحل فوق یک ایمیل بازیابی رمز عبور یا پسورد از سوی اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود. پس باید به ایمیل خود مراجعه کنید و بر روی لینک ریست پسوردی که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است کلیک نمایید. سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که حاوی دو فیلد برای تایپ پسوردی جدید است. پسورد جدید مورد نظرتان را تایپ و بر روی گزینه "Reset Password" کلیک کنید. به همین سادگی با دسترسی به آدرس ایمیل در تعامل با اکانت اینستاگرام خود قادر به بازیابی پسورد آن خواهید بود.

روش دوم: بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق پیامک
این روش در شرایطی قابل استفاده است که شما برای اکانت اینستاگرام خود یک شماره تلفن را به ثبت رسانده باشید و هم اکنون هم به آن شماره دسترسی داشته باشید. اگر این شرایط برایتان برقرار است، مراحل زیر را برای بازیابی اکانت اینستاگرام‌تان طی کنید:

  •     اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی یا تبلت خود اجرا کنید و گزینه "Forgot?" را لمس نمایید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، گزینه "Get help signing in" را انتخاب کنید.
  •     از بین سه گزینه‌ای که ارائه شده‌اند، گزینه With SMS را انتخاب کنید.

  •     در این شرایط یک لینک به صورت پیامک برای شماره تلفنی که با اکانت اینستاگرام‌تان در ارتباط است ارسال می‌گردد.

کافیست که برای بازیابی رمز عبور اکانت خود، پیامک دریافت شده را باز و لینک ارائه شده در آن را لمس کنید. در این شرایط به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید در آن رمز عبور جدیدی را دو بار وارد کنید. این کار را انجام دهید و سپس با یوزرنیم و رمز عبور جدید خود از اکانت اینستاگرام‌تان استفاده کنید. بنابراین این روش هم از دیگر روش‌هایی است که امکان بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام را فراهم می‌کند.

روش سوم: بازیابی پسورد اینستاگرام از طریق فیسبوک
این روش فقط در شرایطی قابل استفاده است که اکانت اینستاگرام‌تان شما با اکانت فیسبوک‌تان متصل باشد. اگر این شرایط برای شما برقرار است، مراحل زیر را به منظور بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام خود طی کنید:

  •     اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی یا تبلت خود اجرا کنید و گزینه "Forgot?" را لمس نمایید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، گزینه "Get help signing in" را انتخاب کنید.
  •     از بین سه گزینه‌ای که ارائه شده‌اند، گزینه "With Facebook" را انتخاب کنید.
  •     حال مشخصات اکانت فیسبوک خود را وارد نمایید . لاگین (Login) شوید.

با طی کردن مراحل فوق صفحه‌ای مشابه با حالت‌های قبل پیش رویتان قرار خواهد گرفت که از شما درخواست وارد کردن رمز عبور جدیدی را می‌کند. رمز عبور جدید مورد نظرتان را در هر دو فیلد وارد کنید و گزینه "Reset Password" را لمس نمایید. حالا می‌توانید با پسورد جدیدتان وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

اگر آدرس ایمیل یا یوزرنیم توسط اینستاگرام شناسایی نشد چطور؟
اگر بعد از وارد کردن آدرس ایمیل و یوزرنیم خود برای بازیابی پسورد اینستاگرام متوجه شدید که ارور مبنی بر عدم وجود آن یوزرنیم یا ایمیل ارائه می‌شود، ابتدا از وارد کردن صحیح آن اطمینان حاصل کنید. احتمال دارد که یک غلط تایپی در آدرس ایمیل یا یوزرنیم‌تان ایجاد شده باشد. اگر این چنین نبود، به احتمال زیاد اکانت شما بنا به دلیل قانع کننده‌ای از سوی اینستاگرام غیرفعال شده است.

متاسفانه اگر اکانتی به طور مستقیم توسط خود اینستاگرام غیرفعال یا حذف شود، تمام پست‌ها و اطلاعاتی که داشته از بین می‌روند و کاربر هم هیچ‌وقت قادر به بازیابی آن اکانت نخواهد بود. جالب است بدانید که حتی اگر فرد سودجویی اکانت اینستاگرام شما را هک کند و سپس آن را حذف نماید، باز هم اینستاگرام شما را قادر به بازیابی آن اکانت نمی‌کند و سهل‌انگاری شما برای محافظت از پسورد اکانت را عامل بروز این مشکل می‌داند.

کلام آخر
بنابراین با استفاده از سه روش نام برده شده می‌توانید پسورد یا رمز عبور فراموش شده اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید. همیشه سعی کنید که اکانت اینستاگرام خود را با فیسبوک در ارتباط سازید و شماره تلفنی در دسترسی را برای آن ثبت کنید تا در شرایط این چنینی دچار مشکل نشوید و به راحتی قادر به بازیابی پسورد اکانت خود شوید.

منبع: شبکه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top