تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/02 - 22:27
کد خبر: 241722

مانیتورینگ رتبه کلمه در گوگل چطور کار می کند؟

از آنجا که تعلق دامنه به ثبت کننده آن در سایت رتبه کلمه بررسی نمیشود، شما میتوانید دامنه های رقبای خود را نیز ثبت کنید و بر اساس تغییرات روزانه آنها سیاستهای خود را اصلاح کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: برای افزایش استفاده از اینترنت در کارهای روزمره، بحث رقابت در این محیط نیز به وجود می آید. از این رو وجود سایتهایی که بتواند تغییرات روزانه سایتها را مانیتور و نظارت نموده و گزارشی از وضعیت آنها ارائه دهد، اهمیت خاصی پیدا میکند. سایت رتبه کلمه با هدف نظارت بر وضعیت سایتها در مراجعی نظیر گوگل، الکسا و ماز خدماتی را برای کاربران خود فراهم میکند که در ادامه بیان میشود.

با ثبت دامنه خود در سایت رتبه کلمه، امکان نظارت بر آن را برای رتبه کلمه و بهبود آن را برای خود فراهم میکنید. رتبه کلمه به منظور مانیتورینگ سئو سایت شما، اقدامات زیر را انجام میدهد:

  • بررسی رتبه الکسای جهانی سایتبه صورت روزانه و ثبت گزارش آن برای بررسی
  • بررسی الکسای منطقه سایتبه صورت روزانه
  • محاسبه تعداد بک لینکهای شناسایی شده توسط الکسا در هر روز
  • تعداد صفحاتی که توسط موتور جستجوی گوگل برای دامنه مورد نظر شما ایندکس شده است.
  • بررسی معیارهای ارزش دهی سایت از نظر MOZ نظیر : MOZ_RANK ، LINK_COUNT ، EQUITY_LINK_COUNT ، PAGE_AUTHORITY ، DOMAIN_AUTHORITY

با جمع آوری معیارهای فوق و ذخیره سازی آنها به صورت روزانه، میتوانید گزارشی از روند پیشرفت سایت خود را داشته باشید و تاثیر اقداماتی که برای بهبود جایگاه رتبه کلمه در گوگل برای سایت خود انجام داده اید را مشاهده کنید. علاوه بر این بر اساس نتایج به دست آمده میتوانید تصمیم بگیرید که کدام فعالیتها باید ادامه یابند، کدامیک کنار گذاشته شوند و کدامیک با ایجاد تغییراتی باقی بمانند. این مجموعه فعالیتها هستند که میتواند سایت شما را نبست به رقبا در لیست نتایج موتورهای جستجو که برای یک کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر نشان داده میشود، بالاتر قرار دهد.

از آنجا که تعلق دامنه به ثبت کننده آن در سایت رتبه کلمه به آدرس rotbekalame.irبررسی نمیشود، شما میتوانید دامنه های رقبای خود را نیز ثبت کنید و بر اساس تغییرات روزانه آنها سیاستهای خود را اصلاح کنید.

چرا باید سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

از آنجایی که کاربران اینترنت برای یافتن محصول، خدمت و یا مطالب مورد نظر خود از موتورهای جستجویی نظیر گوگل، یاهو و امثال آنها بهره میگیرند، بهتر است محتوا و مطالب سایت به گونه ای باشد که موتورهای جستجو نیز برای آن ارزش قائل شوند، به ویژه زمانی که قصد شما از ارائه محتوا کسب درآمد است. چرا که هرچه سایت در لیست نتایج بالاتر باشد، تعداد بازدیدکنندگان آن نیز افزایش می یابد.

البته افزایش تعداد بازدیدکنندگان تنها یک سمت بهینه سازی سایت و کسب درآمد از آن می باشد. سمت دیگر، سیاستهایی است که شما برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان خود و تبدیل مشتریان خود به مشتریان وفادار اتخاذ میکنید. بنابراین سایت شما نه تنها باید برای موتورهای جستجو بلکه باید برای کاربران نیز بهینه شده و به راحتی قابل استفاده باشد.

چه کلماتی را به عنوان کلمات کلیدی خود باید انتخاب کنید؟

منظور از کلمه کلیدی عبارتی است که توسط کاربر در اینترنت جستجو شده و بر اساس آن و یا کلمات مشابه آن لیستس از سایتهای حاوی آن کلمه به کاربر نشان داده میشود. بنابراین انتخاب کلمه کلیدی میتواند جای سایت شما را در موتورهای جستجو و در بین رقبا مشخص نماید. معیارهای زیر را میتوانید برای انتخاب کلمه مناسب در نظر بگیرید:

  • کلمه ای که تعداد جستجوی آن در ماه زیاد باشد. معمولا این عدد توسط موتورهای جستجو برای هر کلمه مشخص میشود. هرچه عدد بیشتر باشد، اهمیت کلمه را بیشتر میکند.
  • رقبایی که از آن کلمه کلیدی در صفحات سایت خود استفاده کرده اند کم هستند.
  • سایتهای رقیب شما بر اساس کلمه انتخاب شده جایگاهی ندارند. چرا که در صورت داشتن موقعیت مناسب برای سایتهای رقیب، رقابت با آنها سخت تر خواهد بود.

با در نظر گرفتن معیارهای فوق و همچنین طراحی و محتوای مناسب برای صفحات سایت خود میتوانید جایگاه بالاتری را نسبت به رقبای خود در موتورهای جستجو کسب کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top