تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/03 - 15:38
کد خبر: 241792

امیر حسنخانی؛

چرا ما به سوریه کمک نظامی می‌کنیم؟

چرا ما به سوریه کمک نظامی می‌کنیم؟

بنابراین اگر ما صبر می‌کردیم داعش سوریه و عراق را تصرف می‌کرد، مطمئنا مکان بعدی برای تصرف ایران ‌بود و اگر ما صبر می‌کردیم در مرز خودمان با آنان بجنگیم، بلایی که سر شهرهای سوریه آمد، سر شهرهای ایران هم می‌آمد.

خبرنامه دانشجویان ایران: امیر حسنخانی// داعش دشمن اصلی شیعه محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر ما صبر می‌کردیم داعش سوریه و عراق را تصرف می‌کرد، مطمئنا مکان بعدی برای تصرف ایران ‌بود و اگر ما صبر می‌کردیم در مرز خودمان با آنان بجنگیم، بلایی که سر شهرهای سوریه آمد، سر شهرهای ایران هم می‌آمد.

پاسخ اول: زمان جنگ ایران و رژیم بعث صدام، بزرگ‌ترین عملیات تاریخ دنیا با همکاری سوریه انجام گرفت؛ عملیات H3. در این عملیات جنگنده‌های ایران وارد سوریه شدند، در آن‌جا سوخت‌گیری کرده و از پشت به خاک عراق حمله کردند. ایران توانست نیروی هوایی عراق را فلج کند. ۴۸ جنگنده، بمب‌افکن‌ و هلی‌کوپتر عراقی نابود شد. در ضمن هیچ کشوری به ایران سلاح صادر نمی‌کرد، به غیر از سوریه و کره‌ شمالی و در برهه‌ای لیبی. تمام کشورهای عربی از عراق حمایت کردند، ولی سوریه از ایران حمایت می‌کرد.

پاسخ دوم: داعش دشمن اصلی شیعه محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر ما صبر می‌کردیم داعش سوریه و عراق را تصرف می‌کرد، مطمئنا مکان بعدی برای تصرف ایران ‌بود و اگر ما صبر می‌کردیم در مرز خودمان با آنان بجنگیم، بلایی که سر شهرهای سوریه آمد، سر شهرهای ایران هم می‌آمد؛ همه‌ شهرهای درگیر جنگ با توپ منفجر  و نیروی بیشتری باید خرج مقابله با داعش می‌شد. جمعیت داعش بالای ۲۰۰ هزار نفر است؛ پس اگر صبر می‌کردیم‌ در مرزهای خودمان با داعش بجنگیم، زمان وقوع جنگ برای مقابله با داعش حداقل به همین میزان نیرو نیازمند بودیم؛ این در حالی است که تعداد نیروهای نظامی ما در سوریه دو هزار نفر است و این دو هزار نفر فرماندهی نیروهای مردمی سوریه را بر عهده دارند. در کل یعنی ما با خرج و هزینه‌ پایین یک دشمن صددرصدی خودمان را نابود کردیم.این در حالی است که اگر کشوری دچار جنگ‌زدگی شود، پیامدهای زیر برایش متصور است:

تاجران در آن کشور سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، فرار مغزها افزایش می‌یابد، التهاب و استرس بین مردم زیاد می‌شود و توریست کاهش می‌یابد. (از ایران سالانه بالای چهار میلیون نفر بازدید می‌کنند.)

ولی ایران با یک تدبیر هوشمندانه هم کشورهای همسایه را نجات داد و هم از نیروهای آنان استفاده کرد و دشمن اصلی خود یعنی داعش را به مرز نابودی رساند. از طرفی این حرکت هوشمندانه‌ ایران برای مقابله با داعش باعث محبوبیت ایران در منطقه شده است.

پاسخ سوم: تمام کارشناسان نظامی جهان واقف به این نکته هستند که اگر افراد نظامی کشوری تجربه‌جنگ تن‌به‌تن داشته باشند، تسخیر آن کشور به‌شدت سخت می‌شود.از آنجا که نسل جدید نیروهای نظامی ایران سابقه‌ جنگ و رزم تن‌به‌تن را نداشتند، سوریه مکان خوبی برای آمادگی نیروی رزمی ایران است.

پاسخ چهارم: صدام زمان جنگ با ایران به قسمت‌هایی از کردستان عراق (کشور خودش) مواد شیمیایی زد و آن مناطق را بمباران کرد؛ ولی ایران برای نجات جان مردم عراق تمام مردم جنگ‌زده را پناهنده‌ خود کرد؛ آن هم در حالی که ایران درگیر جنگ با صدام بود. در آن زمان برخی از مردم اعتراض می‌کردند؛ که ‌چرا ما مردم شیمیایی‌شده‌ عراق را نجات دادیم و چرا مردم عراق را به عنوان پناهنده پذیرفتیم.از طرفی آمریکا سال2000 به عراق حمله کرد، ۶ تریلیون دلار هزینه کرد و ۵۰ هزار کشته داد.

در نهایت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق افرادی شدند که زمان جنگ با عراق در ایران پناهنده بودند و در ایران زندگی می‌کردند. حال به اعتراف تمام کارشناسان دنیا، آمریکا در عراق هزینه و عراق را دودستی تقدیم جبهه مقاومت کرده است.الان هم ایران به سوریه کمک می‌کند ولی به این موضوع اعتراض می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top