تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/03 - 23:37
کد خبر: 241836

مرکز آمار خبر داد

رشد ۰.۲ درصدی تورم تیرماه

مرکز آمار ایران با اعلام افزایش تورم در ماه گذشته، نرخ تورم مناطق شهری کشور در تیرماه سال‌جاری را ۷.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز ۸.۹ درصد اعلام کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرکز آمار ایران با اعلام افزایش تورم در ماه گذشته، نرخ تورم مناطق شهری کشور در تیرماه سال‌جاری را ۷.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز ۸.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در تیرماه سال 1396 اعلام کرد:  شاخص کل (بر مبنای100=1390) در تیر ماه سال 1396 عدد 248.2 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 8.9 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (9.4 درصد)، 0.5 واحد درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به تیرماه سال 96 نسبت به دوره مشابه سال قبل 7.6 درصد است که نسبت به همین اطلاع در خردادماه 1396 (7.4 درصد)، 0.2 واحد درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 303.1 رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" نسبت به ماه مشابه سال قبل 13.5 درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به تیر ماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.0 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه 1396 (10.4 درصد)، 0.6 واحد درصد افزایش یافته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 301.3 رسید که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 13.9 درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 11.1 درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در تیرماه 1396 به رقم 229.3 رسید که نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.0 درصد بوده و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به تیرماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 6.2 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه 1396 (6.2 درصد)، تغییری نداشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top