تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/05/05 - 09:15
کد خبر: 241893

صدای دانشجویان ایران/ 8

تابستان‌ داغ و دردسرهای تازه برای دانشجویان +تصاویر

تابستان‌ داغ و دردسرهای تازه برای دانشجویان +تصاویر

اگر به و گوشه و کنار دانشگاه‌ها سری بزنید و از زیر پوست دانشگاه‌ها خبر کسب کنید، اخبار مختلفی به دستان خواهد رسید از اعتراضاتی که شاید دانشجویان زیادی را نیز به خود درگیر کرده است اما مجالی برای رسیدن این کاستی‌ها به گوش مسئولین وجود ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پای صحبت دانشجویان که بنشینید، حرف‌های ناگفته زیادی هست که عموما از جنس گلایه‌هایی به مشکلات موجود در دانشگاه‌هاست. مشکلاتی که هر کدام به مثابه مانعی هرچند کوچک و ناچیز اما موثر، در مسیر تحصیل و کسب علم است.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و پیدایش فضای مجازی، گوش‌های خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ را پیشتر از گذشته تیز کرده تا پای حرف‌های دانشجویی از جنس  گلایه‌هایی که در سبد مشکلات صنفی یا اموزشی و یا حتی فرهنگی و اجتماعی می‌گنجد، بنشیند و بلندگوی آن‌ها در فضای رسانه‌ای کشور باشد.

به همین منظور، بخشی از درد و دل‌های دانشجویی که در قالب پیام‌های مختلف تلگرامی، اینستاگرامی، توئیتری، پیامکی، ایمیلی و یا حتی تلفنی به این رسانه خبری منتقل شده است را به صورت خلاصه و گزیده، در اختیار مخاطبین قرار می‌دهیم تا به این بهانه، اعتراضات دانشجویی اینچنینی به دست مسئولین و سمع و نظر جامعه دانشجویی و دانشگاه کشور برسد.

در ادامه، پیام‌های وارده از دانشجویان را می‌خوانید:

1- این مبالغی که به عنوان قیمت ژتون غذای دانشجویی امسال گذاشتید، مربوط به دانشگاه آزاد هم هست؟

پاسخ: خیر؛ فقط مربوط به دانشگاه‌های وزارت علوم است. برای دریافت اطلاعات صنفی آموزشی درباره دانشگاه آزاد، به صفحه دانشگاه روزنامه فرهیختگان مراجعه کنید.

*****************
*******

2- یکی از دانشجویانی که اخباری مبنی بر نارضایتی دانشجویان یکی از دانشگاه‌های کشور از فضای اموزشی و رفاهی به همراه تصاویری از اعتراض دانشجویان به این رسانه خبری ارسال کرده بود، در پیام دیگری خواستار محفوظ ماندن نامش شد. این دانشجو که به شدت از تهدید مسئولین اموزشی دانشگاه خود ترسیده بود در پیام خود نوشت: این خبری که به شما دادیم، دردسر شده. منو دارن میبرن کمیته انظباطی، لطفا نگید من خبر رو دادم.

*****************
*******

3- اوضاع نابه سامان خوابگاه در ترم تابستان دانشگاه صنعتی اراک

*****************
*******

4- من دانشجوی رشته ی پرستاری دانشگاه آزاد اقلید هستم. الان ترم دو رو تموم کردیم و قراره که اول مهر ترم سه رو شروع کنیم، ولی با یه مشکل رو به رو شدیم. وقتی میریم داخل سایت دانشگاه مینویسه که شما مبلغ یک میلیون و پانصد تومان بدهکار هستین! و برای تمام بچه ها هم همینطوره. بعد که زنگ زدیم به مسئولین دانشگاه میگن که شهریه‌های ترم‌های گذشته زیاد شده در حالی که هیچ واحد دانشگاهی دیگه اینطوری نیست. میگن که باید یک میلیون و پانصد، هر ترم به شهریه تون اضافه بشه. آخه شهریه‌ها خودش خیلی سنگینه. ما الان داریم ترمی 4 میلیون شهریه میدیم بعد اگر این مبلغ هم اضافه بشه میشه پنج میلیون و نیم! همه ما تصمیم گرفتیم اگر مشکل حل نشد، انصراف بدیم چون واقعا خیلی هزینه زیاده.

پاسخ: خبرنامه دانشجویان ایران در راستای اعتراض دانشجویان، در این باره با دکتر مجاهد امیری، رئیس واحد اقلید دانشگاه آزاد، گفتگو کرد و گزارشی را از وضعیت دانشجویان منتشر کرد که می‌توانید از اینجـــــا بخوانید.

*****************
*******

5- تصویری از نتایج نظرسنجی الفبا درباره میزان استفاده از ظرفیت‌های مسجد دانشگاه بوعلی با توجه به هزینه‌های بالای ساخت آن که ۷۲ درصد رای دهندگان معتقدند از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

*****************
*******

6- شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان برای کنکورر ٩٧ تغییر خواهدکرد یا همان ٢٢ سال است؟ من که ١/٨/٧٥ هستم و خیلی استرس دارم، به نظر شما چی میشه؟

پاسخ: فعلا سقف سن 22 سال است، اما برای سال آینده معلوم نیست، علی‌الحساب باید طبق قانون فعلی برنامه ریزی کنید.

معمولا هم اگر بخوان تغییر بدهند، برای یک یا دو سال بعد رو تغییر می‌دهند. الان کمتر از یکسال تا کنکور 97 باقی مانده و طبیعتا چنین تغییری صورت نمیگیره و امکان حضور در دانشگاه فرهنگیان رو خواهید داشت.

*****************
*******

7- واکنش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند نسبت به تغییر ریاست این واحد کیوان صائب رئیس قبلی که جایگزین دکتر قمی شده بود و بعد از ۹ ماه سرپرستی واحد پرند برکنار شد‌.

*****************
*******

8- فروش امتیاز اختراع به خاطر ارزش قایل نشدن

*****************
*******

9- میخواستم بدونم برایه انصراف از دانشگاه چقد باید واریز کنم؟

پاسخ: به میزان شهریه‌ی آزاد تعداد واحد ترمی که پشت سر گذاشتند باید پرداخت کنید که برای هر دانشگاهی، تفاوت داره. با مراجعه به سیستم اموزش دانشگاه‌تان، اطلاعات بیشتری را می‌توانید کسب کنید.

*****************
*******

10- ببخشید در مورد دانشگاه اطلاعات از کجا می‌شه اطلاعاتی کسب کرد؟ رتبه و مصاحبه و...؟

پاسخ: تمام سوالات درباره دانشکده وزارت اطلاعات را می‌توانید از گزارشی که خبرنامه دانشجویان ایران در این باره تولید کرده است، بخوانید از اینجــــــــا.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top