تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/07 - 14:52
کد خبر: 242117

سرنوشت مبهم تلگرام؛

آیا اطلاعات کاربران تلگرام در دست مسئولان ایرانی قرار می گیرد؟

به گفته پاول دوروف، انتقال سرورها به ایران به معنای نگهداری اطلاعات کاربران در سرورهای داخل کشور نیست بلکه این اطلاعات همچنان در سرورهای خارج از ایران نگهداری می‌شود در مقابل اما CDN (سرورهای توزیع ترافیک محتوا)‌ اجازه می‌دهد کاربران دسترسی سریع‌تری به محتواهای مورد نظر خود داشته باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گفته پاول دوروف، انتقال سرورها به ایران به معنای نگهداری اطلاعات کاربران در سرورهای داخل کشور نیست؛ بلکه این اطلاعات همچنان در سرورهای خارج از ایران نگهداری می‌شود. در مقابل اما CDN (سرورهای توزیع ترافیک محتوا)‌ اجازه می‌دهد کاربران دسترسی سریع‌تری به محتواهای مورد نظر خود داشته باشند.

به گزارش خبرنگار صنفی_آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدت زمان زیادی است که بحث امنیت و یا عدم امنیت شبکه ی مجازی تلگرام بر سر زبان ها افتاده، و در این مدت به دلیل محبوبیت روز افزون آن به طور مکرر وزیر ارتباطات و یا معاونین وی در خصوص انتقال سرور تلگرام به ایران، با خبرنگاران مصاحبه کرده اند، در برهه ای زمان از انتقال سرورها به ایران خبر داده اند و کمی بعد این خبر را تکذیب کردند.

این روند تایید و تکذیب، ادامه داشت تا جایی که مدیر تلگرام نیز به سرعت نسبت به انتقال سرورهای تلگرام به ایران واکنش نشان داد و آن را کاملا تکذیب کرد. اما صبح جمعه 6 مرداد، ناگهان خبری از سوی مدیر تلگرام منتشر شد مبنی بر اینکه برخی سرورهای تلگرام وارد منطقه شده و در کشورهایی مثل ایران مستقر شده است. این خبر به سرعت توسط بسیاری از خبرگزاری‌ها ، پایگاه‌های خبری و کانال های شبکه‌های مجازی مختلف منتشر شد؛ اما سوال اینجاست که چه طور ممکن است مدیر تلگرام انتقال سرورهای این شرکت را تکذیب کند اما پس از چند روز خود او از استقرار این سرور ها خبر دهد؟

استقرار موفقیت آمیز سرورهای کپی در ایران

نگاهی دقیق تر به گفته های مدیر تلگرام
به گفته پاول دوروف، مدیر تلگرام، انتقال سرورها به ایران به معنای نگهداری اطلاعات کاربران در سرورهای داخل کشور نیست، بلکه این اطلاعات همچنان در سرورهای خارج از ایران نگهداری می‌شود در مقابل اما CDN (سرورهای توزیع ترافیک محتوا)‌ اجازه می‌دهد کاربران دسترسی سریع‌تری به محتواهای مورد نظر خود داشته باشند.
دوروف گفته است که حتی اگر ایران تلاش کند محتوایی را از روی CDN حذف کند به دلیل اینکه اصل این اطلاعات در سرور اصلی ذخیره می‌شود، کاربران همچنان به آن دسترسی دارند و عملا سانسور تلگرام از این طریق غیر ممکن است.

استقرار موفقیت آمیز سرورهای کپی در ایران


پاول دوروف تاکید کرد اطلاعات روی CDN با کلید منحصر به فردی رمزنگاری می‌شود که هیچ کس قادر به شکستن آن نیست. این کلیدها صرفا روی دستگاه کاربر یا در سرور اصلی تلگرام در اروپا قرار دارد و سرورهای CDN تنها یک کپی از اطلاعات را در اختیار دارند که همین اطلاعات هم صرفا شامل فایل‌هایی است که کانال‌های پربازدید از آن استفاده می‌کنند و اطلاعات خصوصی و شخصی روی این سرورها ذخیره نمی‌شود.

استقرار موفقیت آمیز سرورهای کپی در ایران

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top