تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/07 - 23:30
کد خبر: 242143

آیا موشک‌های بالستیک الحوثی قصد ضربه زدن به مکه را دارد؟

حکومت آل سعود در چارچوب راهبرد رسانه‌ای خود برای تخریب چهره انصار الله شلیک موشک به سمت طائف را تلاشی مایوسانه برای برهم زدن مراسم حج خواند و گفت که این اتفاق نشانه ادامه قاچاق سلاح به خاک یمن در سایه نبود نظارت‌های بین المللی بر بندر الحدیده این کشور است.

خبرنامه دانشجویان ایران: «عبدالباری عطوان»، نویسنده برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رای الیوم» با عنوان «آیا موشک‌های بالستیک الحوثی قصد ضربه زدن به مکه را دارد»، فضاسازی رسانه‌های سعودی علیه مقاومت ملت یمن را تقبیح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نویسنده برجسته جهان عرب نوشت، موشک‌های بالستیک انصار الله قصد ناکام گذاشتن مراسم حج را ندارد بلکه می‌خواهد به متجاوزان ائتلاف سعودی-آمریکایی یادآور شود که یمنی‌ها با گرسنگی و وبا دست و پنجه نرم می‌کند.

«عبدالباری عطوان»، نویسنده برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رای الیوم» با عنوان «آیا موشک‌های بالستیک الحوثی قصد ضربه زدن به مکه را دارد»، فضاسازی رسانه‌های سعودی علیه مقاومت ملت یمن را تقبیح کرد.

در این یادداشت آمده است: اخبار جنگ در یمن و تحولات آن طی چند هفته گذشته از تب و تاب در محافل رسانه‌ای افتاده بود آن هم نه به دلیل اینکه اوضاع در یمن آرام شده و جنگنده‌های ائتلاف سعودی دست از بمباران کشیدند بلکه به دلیل اینکه کشورهای عضو ائتلاف عربی و بخصوص عربستان و امارات سرگرم بحران رو به اوج قطر و شیخ‌نشین ها هستند در حالی که همه میانجی‌گری‌ها برای ایجاد راه مسالمت آمیز برون رفت از این بحران بی نتیجه بوده است.

2 رویداد مهم بار دیگر یمن و تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور را به صدر اخبار رسانه‌ها بازگرداند.

حادثه نخست تظاهرات بزرگ یمنی‌ها در صنعا بود که برای اعلام همبستگی با مدافعان هویت عربی و اسلامی شهر اشغالی بیت المقدس برگزار شد و همچنین خطبای جنبش انصار الله و حزب کنگره به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن بر آمادگی آنها و ملت یمن برای قیام در دفاع از مسجد الاقصی برابر حملات یهودیان اسرائیل تاکید کردند.

رویداد دوم شلیک موشک بالستیک فرقان 1 انصار الله به سوی پایگاه نظامی ملک فهد در شهر طائف در عربستان بود که توسط سیستم پدافند هوایی عربستان رهگیری و قبل از اصابت به هدف سرنگون شد.

حکومت آل سعود در چارچوب راهبرد رسانه‌ای خود برای تخریب چهره انصار الله شلیک موشک به سمت طائف را تلاشی مایوسانه برای برهم زدن مراسم حج خواند و گفت که این اتفاق نشانه ادامه قاچاق سلاح به خاک یمن در سایه نبود نظارت‌های بین المللی بر بندر الحدیده این کشور است.

گمان نمی‌رود که اتهام‌های عربستان جز در مواردی معدود گوش شنوایی داشته باشد چون موشک مذکور مثل دیگر موشک‌هایی که قبلا به سمت عربستان شلیک شد چه به سمت پایگاه هوایی ملک فهد طائف یا پایگاه دیگری نزدیک ریاض در منطقه الاصلیه در استان طائف که قریب به هفتاد کیلومتر تا شهر مکه فاصله دارد رهگیری شد.

درست است که موشک‌های انصار الله به دلیل ارتقای سیستم‌های پدافند هوایی عربستان و زرادخانه‌های مملو از موشک‌های پاتریوت این کشور به هدف برخورد نمی‌کند اما تاثیر روانی سنگینی بر محافل سعودی به جای می‌گذارد و جنگ علیه یمن را به فراتر از مرزهای این کشور و تا قلب شهرهای اصلی عربستان کشانده است.

انصار الله و عبدالله صالح همپیمان اصلی آن متعلق به فقیرترین کشور عربی هستند که از خود در رویارویی با تهاجم ائتلاف قوی‌ترین و ثروتمندترین کشورهای عربی دفاع می‌کنند.

این یمنی‌ها به دلیل در اختیار نداشتن که حتی اگر پول آن را هم داشته باشند دولت آمریکا به آنها نمی‌فروشد از تجربه حزب الله و حماس در استفاده از سلاح موشکی بهره گرفتند که کارآمدی خود را در لبنان و نوار غزه ثابت کرده است آن هم نه به دلیل اینکه فناوری ساخت این موشک‌ها از منبع واحدی تامین می شود بلکه به دلیل اینکه هواپیماها و موشک‌های ویرانگر یمن، لبنان و غزه از سوی آمریکا تامین می‌شود.

موشک بالستیک انصار الله قصد ناکام گذاشتن مراسم حج را ندارد بلکه خواست بدین طریق یادآور شود که ملت یمن در معرض تجاوز و محاصره دشمن قرار گرفته و شیوع گرسنگی و وبا در یمن سایه مرگ را بر سر میلیون ها زن و کودک انداخته است.

ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن مشروعیت منصور هادی که جز اندکی کسی را قانع نکرده است به فجیع ترین شیوه استکباری و غیرقانونی در حال نابود کردن یمن و مردم آن است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top