تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/05/08 - 11:00
کد خبر: 242185

با سخنرانی نماینده رهبری و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد؛

گزارشی از اولین روز از نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا +فیلم و عکس

گزارشی از اولین روز از نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا +فیلم و عکس

نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با سخنرانی حجت‌الاسلام اژه‌ای نماینده رهبر معظم انقلاب، امیرمسعود امیری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اروپا، سیدحسن حسینی عضو هیات علمی دانشگاه صنمعتی شریف و سایر سخنرانان برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین همایش ''دین، فرهنگ و فناوری'' توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در شهر میلان ایتالیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان میلان ایتالیا، در روزهای ٧ و ٨ مرداد ماه میزبان اعضاء اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در مرکز اسلامی امام علی(ع) این شهر است.

این همایش در روز شنبه با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام اژه‌ای و سخنرانی وی برای دانشجویان آغاز شد.

حجت الاسلام اژه‌ای در این همایش ضمن یادآوری اهداف و رویکردهای انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و میراث شهید دکتر بهشتی، بر تلاش بیشتر اعضاء جهت ارتقاء علمی و تهذیب نفس تاکید کرد: دانشجویان لازم است که توجه ویژه ای به سخنان شهید بهشتی داشته باشند و نوشته های وی را مطالعه کنند تا بتوانند به فهم درستی از وضعیت موجود بپردازند. در این راستا است که  خدمات خالصانه خود را محدود به نیت خدمت به قصد به دست آوردن سابقه ی درخشان CV  نمی‌کنند.

وی دانشجویان را به همکاری و همدلی در فعالیت‌های دانشجویی در سطح اتحادیه دعوت کرد و در این خصوص به یکی از درخواست‌های مستقیم رهبر معظم انقلاب به وی اشاره کرد و گفت: رهبری به بنده تاکید کرده‌اند که هرکس که برای سرنگونی نظام کاری نمی‌کند باید به وی در انجمن کمک‌های لازم برسد.

در انتها وی ضمن برشمردن پیشرفت‌های ایران اسلامی طی چهار دهه عمر انقلاب، بر حضور و مشارکت بیشتر نخبگان در آبادانی کشور تاکید کرد و نسخه‌ای از فعالیت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران را قرائت و در میان علاقه مندان توزیع کرد.

همچنین امیرمسعود میری سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در میلان، نیز در این همایش حضور داشت. وی در آغاز به بیان وضعیت کلی ایرانیان ساکن کشور ایتالیا، به ویژه شهر میلان، پرداخت و در این خصوص گفت: تعداد کلی ایرانیان ساکن کشور ایتالیا بین ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر است  که بین ۳۰۰۰ تا ۳۰۵۰ نفر آن ها دانشجو هستند.

وی سخنان خود را با بیان جزییاتی از وظایف سرکنسولی در خصوص دانشجویان ساکن کشور ایتالیا ادامه داد و افزود: ما برای تقویت ارتباط مابین کنسولی و دانشجویان ارتباط مستقیمی با دانشگاه‌های مختلف سطح کشور برقرار کرده‌ایم و آن را صرفا محدود به دانشجویان و اساتید ایرانی نکرده‌ایم بلکه با ارتباط‌گیری با شخصیت‌های آکادمیکی خارجی نیز سعی در لینک‌دهی دانشجویان به آنها هستیم. در انتها نیز آنها را تشویق به بازگشت به ایران می‌کنیم تا این دانش را در اختیار هم میهنان خود قرار دهند.

وی در انتهای سخنان خود اشاره‌ای به برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در مرکز اسلامی امام علی(ع) در ایتالیا کرد.

قابل ذکر است که در بخشی از این همایش دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی اروپا، جناب دکتر شهاب نوروزیان، گزارشی را از عملکرد اتحادیه انجمن اسلامی در طول سال جاری ارائه داد.

سیدحسن حسینی، عضو هیات علمی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف نیز سخنران دیگر این نشست دانشجویی بود.

وی موضوع بحث خود را در خصوص نسبت بین رسانه و دین، سازگاری و ناسازگاری در آن عنوان کرد و به توضیحاتی در خصوص ماهیت رسانه، تفاوت تکنولوژی و علم، تقسیم بندی ارزش‌های تکنولوژی و ارتباط آن با دین پرداخت.

در ادامه نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا دکتر پارسانیا، رئیس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق ویدئوکنفرانس برای دانشجویان سخنرانی کرد. وی به ارتباط بین دین، فرهنگ و فناوری به صورت جزئی‌تر پرداخت.

حجت الاسلام انصاری، مسئول فرهنگی مرکز اسلامی هامبورگ نیز در این نشست دانشجویی به بیان ارزش فعالیت دانشجویی پرداخت و موارد بهره‌مندی در سه حوزه دین، فرهنگ و فناوری را بیان کرد.

در ادامه این همایش دانشجویی، مستند "شام آخر" پخش شد. این مستند که با حضور محمد قانع‌فر، کارگردان به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال دانشجویان و همچنین میهمانان انگلیسی زبان قرار گرفت. این قسمت از نشست نیز با پرسش و پاسخ میان دانشجویان و کارگردان به پایان رسید.


گفتنی است کارگاه‌های متنوع آموزشی، نقد و بررسی عملکرد شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویانم در اروپا و بازدید از مراکز تاریخی میلان از جمله برنامه‌های اولین روز این همایش بود.

سایر تصاویر را در ادامه می‌بینید:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top