تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/09 - 11:22
کد خبر: 242260

تغییر جزئی شیوه ارائه تسهیلات به دانشگاهیان؛

«وام عتبات دانشگاهیان» را چگونه دریافت کنیم؟ +۱۲ نکته ضروری

لازم است توجه داشته باشید که وام عتبات دانشگاهیان در دوره هفدهم کمی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل ارائه خواهد شد و دانشگاهیان باید در این زمینه با دقت بیتری عمل کنند. ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این زمینه دانشگاهیان را به دو گروه تقسیم کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان وزارت علوم که از صندوق رفاه دانشجویان وام دریافت می‌کنند، نیازی به ضامن ندارند و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز شنبه(7 مرداد) مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان حج و زیارت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت به منظور ارائه تسهیلات به زائران عتبات دانشگاهیان با حضور حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت برگزار شد و قرار شد به دانشگاهیان عازم سفر عتبات عالیات وام یک میلیونی و یک و نیم میلیون تومانی تعلق گیرد.

 در جدول زیر جزئیات ثبت‌نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان آمده است:

* جزئیات اعطای وام عتبات به دانشگاهیان
وام عتبات دانشگاهیان در دوره هفدهم کمی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل ارائه خواهد شد و دانشگاهیان باید در این زمینه با دقت بیتری عمل کنند. ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این زمینه دانشگاهیان را به دو گروه تقسیم کرده است.

الف- گروه اول، زائرینی که تاریخ اعزام آنها قبل از 96/6/1 است؛ این زائرین می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

ب- گروه دوم، زائرینی که اعزام آنها از 96/6/1 به بعد است؛ این دسته از زائرین در صورتیکه جزو دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم باشند(اعم از زائر سرگروه یا همراه) باید جهت دریافت تسهیلات فقط به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه خود مراجعه نمایند و دانشجویان دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت به شعب بانک ملت مراجعه نمایند.

در اینفوگرافیک زیر جزئیات دریافت وام عتبات دانشگاهیان را مشاهده می‌کنید:

جزئیات اعطای وام عتبات به دانشگاهیان

* بازپرداخت وام عتبات چگونه است؟
همانطور که پیش از این گفته شد، میزان تسهیلات عتبات بانک ملت برای سفرهای زمینی 1 میلیون تومان و برای سفرهای هوایی یک و نیم میلیون تومان است که با یک ضامن معتبر که مورد تایید بانک باشد، قابل دریافت خواهد بود. تسهیلات ارائه شده بانک ملت، قرض الحسنه با بازپرداخت 18 ماهه و فاقد سود است و تنها با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌گردد. لازم به ذکر است، بازپرداخت وام برای سفرهای زمینی بانک ملت حدود 60 هزار تومان و اقساط وام هوایی حدود 90 هزار تومان است و بازپرداخت اقساط صندوق رفاه هم بعد از فراغت از تحصیل در دو سال و بدون سود خواهد بود.

* مهمترین نکات درباره دریافت وام عتبات:
- دانشجویان وزارت علوم که از صندوق رفاه دانشجویان وام دریافت می‌کنند، نیازی به ضامن ندارند و بازپرداخت آن بعد از فراغت از تحصیل آغاز می‌شود.

- به زوجین دانشجو وام به صورت مجزا تعلق خواهد گرفت، که درصورت دانشجو بودن در دانشگاه‌های وزارت علوم از صندوق رفاه و در غیر اینصورت می‌توانند از بانک ملت وام خود را دریافت نمایند.

- اساتید و کارمندان صرفا مجاز به دریافت وام از بانک ملت هستند.

- با توجه به اینکه تفاهم ستاد عتبات با صندوق رفاه دانشجویان هنوز نهایی نشده است زمان مراجعه به صندوق رفاه متعاقباً اعلام می‌گردد.

- برای دریافت وام بانک ملت نیازی به ارائه معرفی‌نامه به شعب نیست زیرا کد ملی افراد به صورت سیستمی به بانک ارسال می‌گردد، ولی جهت دریافت وام صندوق رفاه باید به سامانه جامع مراجعه نموده و معرفی نامه دریافت نمایید.

- دانشگاهیان متقاضی دریافت وام در صورت مراجعه به بانک و بروز مشکل باید به مسئول اعتبارات شعبه یا رئیس بانک مراجعه و شماره نامه را در اختیار شعبه قرار دهند و یا در صورت نیاز، دستورالعمل اعطای وام که در سایت لبیک موجود است را پرینت نموده و به شعبه ارائه نمائید.

- مدارک لازم جهت اخذ وام ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، تکمیل فرم‌های مربوطه، افتتاح حساب جهت دریافت تسهیلات و یک نفر ضامن مورد تایید شعبه است.

- پذیرفته‌شدگانی که در ثبت‌نام اولیه متقاضی دریافت وام نبودند و در قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و متقاضی وام هستند، باید با دفتر ستاد در استان محل تحصیل خود تماس بگیرند تا وضعیت دریافت وام ایشان در سامانه ویرایش و کدملی ایشان برای بانک ارسال شود.

- در اعزام متاهلین، وام به زائر اصلی و همسر تعلق می‌گیرد.

- وام عتبات دانشگاهیان از زمان نهایی کردن ثبت‌نام تا دو ماه بعد از سفر قابل دریافت خواهد بود.

- در صورت مراجعه به شعب و بروز مشکل می‌توانید با شماره 1556 روابط عمومی بانک ملت تماس حاصل نمائید.

- به فرزندان وام تعلق نمی‌گیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top