تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/09 - 10:25
کد خبر: 242267

هدف ازدواج و چهارشنبه سفید

تبلیغ رسانه های معاند با تهاجم فرهنگی در قالب رسانه ها همچون چهارشنبه سفید یا ازدواج سفید از دیگر عوامل بی حجابی در جامعه ما است.

خبرنامه دانشجویان ایران: تبلیغ رسانه های معاند با تهاجم فرهنگی در قالب رسانه ها همچون چهارشنبه سفید یا ازدواج سفید از دیگر عوامل بی حجابی در جامعه ما است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مساجد نیوز، حجت الاسلام جعفر غلامی درباره فلسفه حجاب در اسلام بیان داشت: «حجاب مسأله ای فطری و عقلانی است، احکام دین اسلام هم در این زمینه بر مبنای عقل است».

وی درخصوص علتِ گریزِ برخی از بانوان نسبت به مسأله حجاب عنوان کرد: «بسیاری از زنان ما هستند که بر اساس حکم اسلامی حجاب خود را رعایت می کنند اما متأسفانه بانوانی هم هستند که حجاب خود را رعایت نمی کنند  عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها عدم تبین احکام حجاب برای جوانان و نوجوانان است».

امام جمعه چرمهین در ادامه افزود: «امروز بسیاری از جوانان ما نسبت به فلسفه حجاب به لحاظ عقلی و نقلی آگاهی کافی و لازم را ندارند، اگر این جمله که “حجاب مصونیت و نه محرومیت” برای دختران ما به خوبی و عمیق تبین شود به طور قطع بر روی آنان اثرات مطلوب خواهد داشت. امروز در دانشگاه‌ها، مدارس و رسانه ملی ما درباره ارزش و اهمیت مسأله عفاف و حجاب صحبتی نمی شود که همین امر خود عاملی بر افزایش بی حجابی است، گاهی هم رفتار برخی مسئوولان و متدینین سبب دین گریزی جوانان می شود که نماد آن حجاب است».

وی درباره ارتباط بی حجابی و حاکمیت، بیان داشت: «بی حجابی بسیاری از افراد ریشه فرهنگی دارد و نمی توان گفت برای مخالفت یا اعتراض به حاکمیت باشد، شاید قشر بسیار اندکی از افراد سیاسی سلطنت طلب یا منافق چنین باشند، اما بیشتر این بی حجابی‌ها ریشه فرهنگی دارد».

امام جمعه چرمهین در تبیین عامل دیگر بی حجابی در جامعه، ابراز کرد: «تبلیغ رسانه های معاند با تهاجم فرهنگی در قالب رسانه ها همچون چهارشنبه سفید یا ازدواج سفید از دیگر عوامل بی حجابی در جامعه ما است که حتی دلایل اول و دوم بی حجابی را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد».

حجت الاسلام غلامی درباره علت اجباری شدن حجاب در جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: «ما مسلمان هستیم و این امر الزاماتی دارد که حجاب یکی از موارد آن است، بر خلاف گفته برخی که ما مسئول بهشت و جهنم مردم نیستیم باید گفت حاکم اسلامی مسئول است که جامعه را به سمت و سوی رشد و تعالی ببرد، بنابراین هر چه در این راستا قرار گیرد باید مورد اهتمام مسئولان و کارگزاران باشد».

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه های علمیه بحث تبیین حجاب بسیار مورد توجه قرار گیرد، به عنوان مثال در رسانه ملی امثال برنامه هایی “از لاک جیغ تا خدا” باید افزوده شود».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top