تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/10 - 23:31
کد خبر: 242376

انتقاد یک نماینده مجلس از هجمه‌ها علیه ربیعی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی معتقد است وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد وحتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد مهدی برومندی نماینده مرودشت، توسعه حمایت‌های بیمه‌ای و اجتماعی، توجه به حل معضلات ساختاری اشتغال را از اقدامات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: حل مسایل حاشیه‌ای و مشکلات مالی در سازمان تأمین‌اجتماعی و حرکت دقیق و صحیح این سازمان در جهت خدمت به بیمه‌شدگان از مهم‌ترین کارهایی است که در دولت تدبیر و امید به انجام رسید و جامعه کارگری و کارفرمایی بخوبی به یاد دارند که سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت قبل به چه مسائلی دچار شد.

محمد مهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی پوشش بیمه‌ای برای نزدیک به ۱۱ میلیون نفر از افراد کشور را یک حرکت بنیادی در جهت تحقق عدالت اجتماعی برشمرد و با تأکید بر اینکه منتقدان به این اقدامات باید توجه کنند و بدانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حداکثر توان این مهم را به انجام رساند به ایلنا گفت: کسانی که سعی دارند وزارت کار را به ناتوانی در اشتغالزایی متهم کنند با الفبای اشتغال بیگانه هستند و نمی‌دانند کدام دستگاه متولی اشتغال است و گویا با هدف تسویه حساب‌های سیاسی به وزارت کار هجمه وارد می‌کنند.

برومندی گفت: اشتغال یک مساله کلی است که بسیاری از دستگاه‌ها باید برای حل آن اقدام کنند و اگر هیات دولت را مسوول اشتغال و بیکاری بدانیم، بی‌راهه نرفته‌ایم.

وی اقتصاد ایران را دارای ضعف‌های بسیاری دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که اشتغال کشورمان را مورد تهدید قرار داده، ریسک بالای سرمایه گذاری بوده و موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد، باعث شده تا مردم سرمایه‌هایشان را در بانک‌ها سپرده گذاری کنند و رغبتی به سرمایه گذاری در امور اشتغالزایی نداشته باشند. نتیجه آن شده که میزان بیکاری کنترل نشده و امروز تمام مشکلات را بر دوش وزارت کار و علی ربیعی وزیر کار می‌گذارند که درست نیست.

وی با اعلام اینکه وزارت کار از دو بخش رفاه و اقتصادی تشکیل شده است، گفت: بی‌شک وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد وحتی یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد که اقدامات قابل دفاعی بوده است.

وی به وضعیت اسفبار سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: باید بپذیریم که ربیعی صندوق تامین اجتماعی را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش مسکن اجتماعی ورود پیدا کرده گفت: ربیعی مشکلات خانواده‌های دارای معلول را می‌شناسد و از این‌رو بحث ساخت مسکن برای معلولان نیز در دستور کار قرار گرفت.

برومندی گفت: این تحولات نیاز به تداوم دارد که خود ربیعی می‌تواند آن‌ها را ادامه دهد و نباید فرد ناآشنایی را جایگزین وی کنیم.

وی باتاکید بر اینکه ربیعی فرد بدون حاشیه‌ای است گفت: ربیعی هرگز جناحی برخورد نکرد و سعی داشته و دارد که رفتار منطقی در حیطه اختیارات خودش داشته باشد.

نماینده مرودشت عملکرد ربیعی را با توجه به آنچه در اختیارش گذاشته بودند، مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقدورات و فضای هر مدیری را باید با توجه به آنچه در اختیار داشته و محدودیتهایی که برایش اعمال شده، تصور کنیم. اگر درست بررسی کنیم، می‌بینیم که ربیعی با مشکلات بسیاری رو به رو بود که در بسیاری از موارد دستش را می‌بست و مانع کارش می‌شد.

وی با یادآوری اینکه دولت یازدهم شرایط نامناسبی را از دولت قبل تحویل گرفته بود، گفت: همه ما مشکلات را دیدیم و با توجه به آن مشکلات امروز در شرایط مناسبی هستیم و باور ما بر این است که ادامه راه به وسیله علی ربیعی کار درستی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top