تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/16 - 19:20
کد خبر: 242784

فعالیت دیتاسنترها نظام مند می شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز فعالیت برای مراکز داده (دیتاسنتر) در راستای نظام مند شدن میزبانی خدمات ارتباطی در داخل کشور و افزایش تولید محتوای بومی خبر داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور مجوز فعالیت برای مراکز داده (دیتاسنتر) در راستای نظام مند شدن میزبانی خدمات ارتباطی در داخل کشور و افزایش تولید محتوای بومی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ صادق عباسی شاهکوه دریافت گواهی رتبه بندی و مجوز فعالیت را از جمله الزامات فعالیت مراکز داده (دیتاسنتر) عنوان کرد و گفت: در راستای نظام مندی این بخش و نیز افزایش تولید محتوای بومی در داخل کشور، شرکتهای فعال در حوزه دیتاسنتر، باید پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی و ارزیابی دیتاسنترها از طریق سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می گیرد، ادامه داد: این مراکز ابتدا باید در نظام رتبه بندی دیتاسنترها که توسط سازمان فناوری اطلاعات در حال انجام است رتبه بندی شده و گواهی رتبه بندی دریافت کنند و پس از آن مطابق با چارچوب پروانه ای که از سوی رگولاتوری تعیین می شود، مجوز فعالیت بگیرند.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تدوین پیش نویس پروانه فعالیت دیتاسنترهای داخلی در این سازمان گفت: به زودی این پیش نویس برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می رود.

عباسی شاهکوه هدف از لزوم دریافت پروانه فعالیت برای دیتاسنترها را حمایت و تسهیل فعالیت این مراکز در کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون دیتاسنترها برای هزینه های برق و مواردی این چنینی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند که دریافت گواهی رتبه بندی و پروانه فعالیت می تواند بسیاری از این موضوعات را تسهیل کند.

معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه هم اکنون میزان تقاضا برای ایجاد دیتاسنتر از سوی بخش خصوص افزایش یافته است، گفت: برخی دیتاسنترها از گذشته مجوز فعالیت از وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را داشته اند که با تصویب مصوبه جدید، فعالیت تمامی مراکز داده در کشور نظام مند می شود.

وی تاکید کرد: ما در مصوبه پروانه فعالیت دیتاسنترها، مشوق های حمایتی برای این مراکز درنظر گرفته ایم تا علاوه بر انتقال میزبانی خدمات ارتباطی در داخل کشور، شاهد افزایش تولید محتوای بومی و حفاظت از داده ها نیز باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top