تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/16 - 19:37
کد خبر: 242788

به‌جای دست با چشمان‌تان با ویندوز 10 کار کنید

اگر تا حالا فکر می‌کردید که استفاده از دست برای کار کردن با ویندوز سخت است پس منتظر خبرهای خوش باشید. مایکروسافت قرار است قابلیت ردیابی چشم را به آخرین نسخه به‌روزرسانی ویندوز 10 اضافه کند. با این قابلیت، کافی است به نقطه خاصی از صفحه نگاه کنید تا هر کدام از برنامه‌های موردنظرتان اجرا شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر تا حالا فکر می‌کردید که استفاده از دست برای کار کردن با ویندوز سخت است پس منتظر خبرهای خوش باشید. مایکروسافت قرار است قابلیت ردیابی چشم را به آخرین نسخه به‌روزرسانی ویندوز 10 اضافه کند. با این قابلیت، کافی است به نقطه خاصی از صفحه نگاه کنید تا هر کدام از برنامه‌های موردنظرتان اجرا شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرد مبتلا به بیماری ALS یا نوروماسکولار در استفاده از پی‌سی مشکلات زیادی دارد چون نمی‌تواند از دستان خود استفاده کند. شاید بتوان این کار را با ردگیری چشم‌ها انجام داد. اما چنین چیزی مستلزم در اختیار داشتن یک نزم‌افزار خاص و تخصصی است در حالی‌که تجربه کافی برای آن وجود ندارد.

ولی مایکروسافت معتقد است که می‌تواند در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد. قرار است غول نرم‌افزاری دنیا قابلیت ردیابی چشم را با نام "آی کنترل" (Eye Control) به ویندوز 10 اضافه کند. با تجهیز آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت به این ویژگی، کاربران قادر خواهند بود با نگاه کردن کارهای‌شان را انجام دهند. یعنی هر چیزی مانند بازکردن اپ‌ها و برنامه‌ها، تایپ و انجام کارهای عمومی تنها با تمرکز چشم‌ها به نقطه‌های خاصی از صفحه امکان‌پذیر می‌شود.

مایکروسافت برای توسعه آی کنترل با شرکت Tobii همکاری کرده است. جای تعجب ندارید که بدانید ردیاب‌های "توبی" بیشترین سازگاری را با امکان جدید ویندوز 10 خواهند داشت. اگر می‌خواهید هرچه زودتر از این قابلیت استفاده کنید، به‌روزرسانی این سیستم‌عامل به‌عنوان نسخه بتای پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر در دسترس قرار دارد. ولی هنوز معلوم نیست که چه زمانی به نسخه‌های اصلی و باثبات ویندوز اضافه می‌شود.

سازندگان پی‌سی همواره در پی گسترش راه‌حل‌هایی هستند که بتوانند پی‌سی را به‌معنای واقعی در دسترس قرار دهند. هر دو شرکت اپل و مایکروسافت دارای ویژگی‌های در دسترس بودن هستند ولی عمدتا روی موارد بصری و شنیداری تمرکز دارند. چنین امکانی درهای جدیدی را به‌روی افرادی که تمایل دارند یک برنامه کنترلی کاملا متفاوت در اختیار داشته باشند باز می‌کند. اگر شنیدید که واسط‌های کاربری ردیابی چشم به سایر پتلفرم‌ها و دستگاه‌های موبایل اضافه شد چندان تعجب نکنید.

منبع: انگجت

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top