تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/16 - 19:57
کد خبر: 242792

چند کلمه درباره ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد

گویا دانشگاه آزاد ملک طلق هاشمی بوده که باید به وراث او می رسیده است و حالا که با درایت رهبری،دانشگاه آزاد که سالهای طولانی حیات خلوت اصلاح طلبان و به ویژه کارگزاران بوده است از دست آنان خارج شده است به یکباره نگران دانشگاه شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از رجا، پس از انتخاب فرهاد رهبر به عنوان چهره ای انقلابی ، درد آشنا و دانشگاهی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی از اردوگاه اصلاح طلبان فریاد های بلندی مبنی بر "هاشمی زدایی"  از دانشگاه بلند شده است و  با ایما و اشاره و تنش زایی می خواهند دست رئیس جدید را برای انتخاب همکاران خود به عنوان روسای واحد های دانشگاه آزاد در سراسر کشور ببندند.گویا دانشگاه آزاد ملک طلق هاشمی بوده که باید به وراث او می رسیده است و حالا که با درایت رهبری،دانشگاه آزاد که سالهای طولانی حیات خلوت اصلاح طلبان  و به ویژه کارگزاران بوده است از دست آنان خارج شده است به یکباره نگران دانشگاه شده اند. با اتخاذ سیاست های غلطی که فقط به پول دانشجو چشم دوخته بود و به سواد او کاری نداشت و بدون توجه به اسناد بالادستی و سند چشم انداز تحصیلات تکمیلی را گسترش دادند و تا توانستندکلاسهای ارشد و دکتری را پر کردند و بر تعدا فارغ التحصیلان جویای کار سال به سال افزودند.

تا دیروز که مدیریت دانشگاه آزاد در اختیار اصلاح طلبان بود وزارت علوم اعتقادی به اصلاح رشته شهرهای دانشگاه آزاد نداشت امروز که مدیریت از دست آنها خارج شده است دولت اعلام کرده که تعداد کثیری از رشته شهرهای دانشگاه آزاد باید تعطیل شوند.جای بسی تعجب و تاسف است که عرصه علم و دانشگاه که مستقیما عرصه منافع ملی است اینگونه بازیچه دست  کسانی می شود که  بیشتر از همه دم از منافع ملی می زنند . چگونه می شود  در عرض کمتر از یک سال یه یکباره  رشته شهرهایی که تا دیروز می توانستند دانشجو ببپذیرند امروز امکان  آن را نداشته باشند؟ چرا این یک بام و دو هوا را باید به دور از بغض سیاسی ببینیم و فکر کنیم که دو لت و  اصلاح طلبان به یکباره نگران کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد شده اند؟

با چه توجیهی یک رئیس واحد باید 30 سال در یک پست باقی بماند؟مگر دانشگاه ارث پدری برخی افراد است که به هیچ قیمتی حاضر نیستند پستشان را واگذار کنند  تا دانشگاه از فکرهای نو و مدیریت های جدید نیز بهره مند شود؟آیا مثلا در قزوین با آن همه چهره های فرهیخته و توانمند شخصی بهتر از دکتر موسی خانی نداریم؟چرا باید کسی 30 سال در یک پست باقی بماند و دانشجویان و اساتید مجبور به تحمل یک فکر و سلیقه باشند؟آیا نباید این ساز و کاری که دکتر جاسبی و کارگزاران در دانشگاه آزاد بنا کردند و دانشگاه را از هیات علمی و آکادمیک خارج کرده و در خدمت منافع اقتصادی و باندی خود قرار دادند شکسته شود؟

چرا مدیرانی مثل موسی خانی باید از جیب دانشجوهایی که به سختی شهریه می پردازند پروژه های بی خاصیتی مثل ربو کاپ تعریف کنند وهیچ ناظر روشن بینی هم در دانشگاه پرسشگری نکند که با این پولها چه کرده اید و  به واسطه این فعالیتهای که در بوق کرده اید کدام دستاورد برای کشور ایجاد شده است؟ آیا نباید به دوران خود گوئیم و خود خندیم و خود مرد هنرمند باشیم پایان داده شود؟ حداقل انتظار از دکتر رهبر این است با انتخاب افرادی شایسته و کار آمد  و برکناری مدیرانی که بالای بیست سال  رئیس واحد بوده اند در آغاز کار نشان دهد که به گردش نخبگان اعتقاد راسخ دارد.

شایسته نیست که در نظام اسلامی و انقلابی ما مدیران به پست ها و صندلی هایی که  به غایت اعتباری است جر به چشم خدمت نگاه کنند اما شوربختانه باید گفت نسل مشخصی از مدیران دانشگاه آزاد متاسفانه با این نگاه در دانشگاه ها حضور دارند و نگاه اقتصادی صرف آنها به دانشگاه، دانشگاه را از هیات آکادمیک به بنگاهی اقتصادی تنزل داده است.برخی از مدیران دانشگاهی در واحدهایی چون قزوین،یا اصفهان سرمایه گذاریهای هنگفتی  در پروژه هایی دهان پرکن  و تو خالی انجام داده اند که حتما باید حسابرسی دقیقی از آنها صورت پذیرد. پذیرفته نیست که دانشجویان از آنچه به واسطه پولهایشان انجام می شود بی خبر باشند. در ادوار گذشته مدیریت متمرکز در دانشگاه آزاد  اجازه پرسشگری را از دانشجویان سلب کرده بود اما این روند باید متوقف شود و مدیران غیر پاسخگو باید کنار گذاشته شوند.

در سالهای گذشته و به واسطه تداوم حضور این دست از مدیران  که شرحشان رفت خسارتهای مالی و معنوی زیادی بر دوش جامعه دانشگاهی ما گذاشته  شده است. مدیریت جدید دانشگاه باید ضمن بررسی کارنامه مدیران قبلی تخلفات احتمالی مالی آنان را به دستگاه قضایی گزارش کند،اگرچه آثار حیف و میل های این مدیران تا سالها باقی می ماند اما حداقل این مزیت را دارد که با برخورد قضایی امکان تخلفات در آینده محدود شود.

هیچ پستی در نظام اسلامی نباید برای مدیران چاپلوسی که  می خواهند به این شیوه صندلی ریاست را حفظ کنند امن باشد به ویژه پست های دانشگاهی که از هر حیث مهم و اساسی اند و مدیران آینده نظام اسلامی از دل آن بیرون می آیند . انتظار جامعه دانشگاهی ما از دکتر رهبر این است که هر چه سریعتر به حضور این دست از مدیران چاپلوس و مجیز گوی در دانشگاه خاتمه دهد  تا دانشگاه آزاد اسلامی مسیر تعالی و ترقی را در فضایی جدید و علمی بپیماید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top