تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/23 - 10:00
کد خبر: 242841

برای کسانی که می‌خواهند محصولات ایرانی بخرند؛

گوشی‌ و لپ‌تاپ‌های ایرانی در کورس رقابت جهانی +عکس

گوشی‌ و لپ‌تاپ‌های ایرانی در کورس رقابت جهانی +عکس

در سال های اخیر سطح کیفیت محصولات تولید داخل پیشرفت‌های چشم گیری داشته که در بعضی از موارد نظر مصرف کنندگان اروپایی را نیز به خود جلب کرده‌اند، موبایل، تبلت و لپتاپ از جمله تولیداتی است که چند سالی است در ایران آغاز شده و از زمان شروع تا به حال پیشرفت‌های بسیار مطلوبی داشته به گونه‌ای که در حال حاضر پا به پای برند‌های خارجی در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرنامه دانشجویان ایران تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپتاپ امروزه دیگر یک ابزار ساده ارتباطی و کاری ساده نیست و طیف بسیاری از وسیعی از رفتارها و تعاملات امروزه ما دربرمی‌گیرد بدیهی است که مایل باشیم موبایل، تبلت و یا لپتاپ ما به، به‌ روزترین امکانات مجهز باشد، جی ال ایکس در حال حاضر تنها تولیدکننده محصولات چون موبایل و تبلت در ایران است که چند سالی‌ است کار خود را آغاز کرده و در کنار ایجاد شغل برای جوانان این مرز و بوم در حال پیشرفت روزافزون و عرضه موبایل و تبلت بر اساس استانداردهای روز دنیاست، اگر از آن دسته از کاربران هستید که مایلید از محصولات ایرانی استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی های هوشمند جی ال ایکس

آریا

محصولات ایرانی در رقابت جهانی

کیفیت بدنه و شکل ظاهری
جی ال ایکس برای اولین بار در تولیدات موبایل خود یک گوشی با بدنه‌ی فلزی ساخته است، بدنه فلزی در دو رنگ طلایی و نقره‌ای طراحی شده است که از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها در گوشی‌های موبایل هستند، لبه‌های ساده و مینیمال این گوشی به هم در عین سادگی جلوه‌ی زیبا و حرفه‌ای به گوشی داده است، این گوشی 8/8 میلی‌متر ضخامت و تنها 190 گرم وزن دارد.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل
استفاده از سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی 7 که در حال حاضر از به روزترین نسخه‌های این سیستم عامل است که قابل ارتقا به نسخه‌های بالاتر نیز است سبب شده رقابت تنگاتنگی را با نمونه های خارجی داشته باشد، در این نسخه از رابط کاربری، بخشی برای امنیت دستگاه، بخشی برای مشاهده‌ی میزان استفاده و عملیات مدیریتی روی رم گوشی و حافظه‌ی داخلی و همچنین بخشی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد، قابلیت‌هایی نظیر حذف برنامه‌های اضافی از حافظه‌ی رم و تخیله‌کش به صورت پیش‌فرض در این رابط کاربری قرار دارند.

پردازنده
آریا از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای Mediatek MT6755M با  قدرت پردازش 8/1 گیگاهرتز برای پردازش‌های اصلی خود استفاده می‌کند، همچنین پردازنده‌ی Mali-T860 برای پردازش‌های گرافیکی در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش
بدون شک صفحه نمایش یکی از مهمترین قسمت‌هایی است که کاربران هنگام خرید بسیار به آن توجه می‌کنند، آریا با داشتن صفحه نمایش 5/5 اینچی خود وضوح Full HD و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ است و رزولوشین 1080×1920تصاویری زیبا و کاملا زنده و ملموس نمایش دهد، آریا با توانایی ارائه 7/16 میلیون رنگ می‌تواند به خوبی انواع بازی، ویدئو را به خوبی نمایش دهد.
همچنین قابلیت چند لمسی (Multi Touch) در کنار سرعت بالا و کیفیت مطلوب در مقابل تابش نور آفتاب از جمله ویژگی‌های برجسته این کوشی است

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


حافظه
وجود 4 گیگابایت RAM نشان از ‍‍‍‍قابلیت ‍پردازش همزمان برنامه ی متعدد با سرعت بالا است، همچنین64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، کاربر را از حضور حافظه خارجی بی‌نیاز می کند، با این حال گوشی آریا توانایی پشتبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 256 گیگابایت را دارد.

دوربین
بهره گیری دوربین 13مگاپیکسلی (13 سخت افزاری و 21 نرم افزاری) این گوشی در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از  سنسور لرزشگیر، فلاش دوگانه و عکس برداری پاناروما، ثبت موقعیت مکانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها، عکاسی از جسم در حال حرکت، تشخیص چهره و فوکوس اتوماتیک آن را در کنار پرچم‌داران معروف‌ترین برند های دنیا قرار داده است.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات ارتباطی
پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان، امکان استفاده از شبکه‌ی 4g، Wi-Fi، بلوتوث و رادیو از دیگر قابلیت‌های محبوب ارتباطی در این گوشی هستند

سنسورها
آریا همچنین در استفاده از سنسورهای مختلف از رقبای خود عقب مانده و با به‌کارگیری از سنسور لرزشگیر، فلاش و فوکوس اتوماتیک، حسگرProximity  برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه، حسگر شتاب سنج برای چرخش تصویر، قطب‌نما و تشخیص اثر انگشت، خود را به عنوان نماینده شایسته ایران در گوشی‌های پیشرفته جهان معرفی کرده است.

باتری
اغلب گوشی‌های هوشمند به دلیل استفاده کاربران از شبکه‌های مختلف اجتماعی و بازی‌های مختلف شارژی زیادی مصرف می‌کنند، این مسئله سبب شده این قبیل گوشی‌ها سریعا با افت شارژ مواجه شوند اما آریا با باتری 4000 میلی آمپری آریا موفق شده رضایت بسیاری از کاربران در خصوص دوام شارژ باتری کسب کند.
در پایان گوشی آریا برای کسانی که به زیبایی و خوش‌دستی گوشی‌ برایشان مهم است بسیار مناسب است، با دوربین 13 مگاپیکسلی می‌توانید تصاویر و فیلم‌های جذابی تهیه کنید، همچنین صفحه نمایش Full HD به همراه پردازنده 8 هسته‌ای 64 بیتی، رم 4 گیگابایتی، حافظه 64 گیگابایتی با پشتیبانی از اندروید 7 پردازش انواع بازی، نرم افزار و شبکه اجتماعی را میسر می کند به کمک باتری 4000 میلی‌آمپری هم دیگر نگران افت سریع شارژ نباشید و می‌توانید در سفر برای مدت زمان زیاد از گوشی خود استفاده کنید.
این گوشی را می‌توانید با قیمت 1050000 تومان خریداری کنید‌همچنین می‌توانید آن‌را با قیمت 799000 تومان پیش‌خرید کنید.

ماد+

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


کیفیت بدنه و شکل ظاهری
بدنه‌ی اصلی ماد+ پلاستیک فشرده است که با رنگ و شفافیت خاص بدنه، و لبه‌های ساده و مینیمال، آن را از نمونه‌های مشابه، متمایز کرده است، این گوشی 8.3 میلی‌متر ضخامت و 150 گرم وزن دارد.
بدنه آن هم به گونه‌ای طراحی شده که برخلاف ظاهر صاف و صیقلی آن، حالت چسبندگی به پوست کف دست داشته باشد و خیال کاربر را از سر نخوردن ساده‌ی گوشی راحت باشد

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل
یکی از نقاط قوت ماد+ استفاده از سیستم‌عامل اندروید مارشمالو نسخه‌ی 6 است که قابل ارتقا به نسخه های بالاتر وجود دارد. در این نسخه از رابط کاربری، بخشی برای امنیت دستگاه، بخشی برای مشاهده‌ی میزان استفاده و عملیات مدیریتی روی رم گوشی و حافظه‌ی داخلی و همچنین بخشی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد. قابلیت‌هایی نظیر حذف برنامه‌های اضافی از حافظه‌ی رم و تخیله‌کش به صورت پیش‌فرض در این رابط کاربری قرار دارند.

پردازنده
ماد+ از پردازنده‌ای 4 هسته‌ای Mediatek MTK6735 با  قدرت پردازش 5/1 گیگاهرتز برای پردازش‌های اصلی خود استفاده می‌کند، همچنین پردازنده‌ی 650 مگاهرتزی Mali-T720MP2 برای پردازش‌های گرافیکی در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش
جی‌ال‌ایکس ماد+ دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچ Super HD  با رزولوشین HD است، که با نمایش 7/16 میلیون رنگ، قابلیت چند لمسی (Multi Touch) و همچنین حفظ مطلوب کیفیت در مقابل تابش نور آفتاب توانسته نظر بسیاری از طرفداران گوشی‌های میان رده را به خود جلب کند

حافظه
ماد+ با ارائه 2 گیگابایت RAM و 16 گیگابایت حافظه داخلی توانایی خوبی در خصوص پردازش برنامه‌های مختلف و ذخیره فایل‌های خوبی از خود نشان داده اما حافظه ماد+ به اینجا محدود نشده و توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 32 گیگابایت را دارد.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


دوربین
ماد+ موفق شده با دوربین 13 مگاپیکسلی و بهره‌گیری از سنسور لرزشگیر، فلاش، فوکوس اتوماتیک و دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 تصاویر مختلف با کیفیت مطلوبی را ارائه کند.
همچنین می‌توان از ثبت موقعیت مکانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آن‌ها، عکاسی از جسم در حال حرکت، عکاسی Panaroma، تشخیص لبخند، تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک به عنوان قابلیت‌های بارز ماد+نام برد.
کیفیت فیلم‌برداری Full HD  با ضبط صدای استریو، با سرعت 30 فریم در ثانیه، هم از توانایی‌های برجسته ماد+ است.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات ارتباطی
پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان، امکان استفاده از 4G  Wi-Fi، بلوتوث و رادیو از دیگر قابلیت‌های محبوب در این گوشی محسوب می‌شود.

سنسورها
ماد+ علارغم اینکه در رده گوشی‌های میان رده جای می‌گیرد اما توانسته با استفاده از سنسور لرزشگیر،فلاش و فوکوس اتوماتیک، حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه و حسگر شتاب سنج بسیاری از نمونه‌های مشابه خارجی را پشت سر بگذارد.
در پایان گوشی ماد+ با وجود زیبایی ظاهری، با دوربین 13 مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر و فیلم‌های جذابی را به شما ارائه کند، همچنین صفحه نمایش Super HD به همراه پردازنده 4 هسته‌ای، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با پشتیبانی از اندروید 6 پردازش انواع بازی، نرم افزار و شبکه اجتماعی را میسر می کند.
قیمت این گوشی 899000 تومان می‌باشد اما با در حال حاضر این گوشی با تخفف بالایی به قیمت 499000 تومان به فروش می‌رسد.

لپتاپ-تبلت‌های هیبریدی

لپ‌تاپ-تبلت‌های هیبریدی در مدت کوتاهی که پا به عرصه دنیای فناوری گذاشته‌اند، توانسته‌اند نیازی بسیاری از کاربران را مرتفع کنند و محبوبیت قابل قبولی کسب کنند، می‌توان به آن‌ها هم به چشم یک تبلت و هم به چشم یک لپ‌تاپ سبک و قدرتمند نگاه کرد.


W10

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


کیفیت بدنه و شکل ظاهری
بدنه فلزی و رنگ شفاف طلایی 10W را از نمونه‌های خارجی متمایز کرده است، با وجود ظاهر زیبا و شیک آن وزن قسمت تبلت این محصول 545 گرم و وزن کیبورد آن 515 گرم وزن دارد که می‌توان به راحتی این دو قسمت را از هم جدا کرد

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل
یکی از ویژگی های برجسته این تبلت، توانایی استفاده هم زمان حالت لمسی و ماوس و صفحه کلیدکلاسیک از آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز 10 است.

پردازنده
این تبلت-هیبریدی به پردازنده مرکزی این محصول Cherry Trail, Z8300 چهارهسته‌ایو قدرت 84/1 گیگاهرتز  مجهز شده است.

صفحه نمایش
این تبلت از صفحه نمایش 10 اینچی با کیفیت HD و قابلیت چندلمسی (Multi Touch)، حفظ مطلوب کیفیت و در مقابل تابش نور آفتاب پشتیبانی از نمایش 7/16 میلیون رنگ بهره می‌گیرد و به دلیل اندازه 10 اینچی آن برای اجرای انواع بازی‌ و فایل‌های ویدئویی بسیار مناسب است.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


حافظه
وجود رم 4 گیگابایتی DDR3 و حافظه داخلی 32 گیگابایت از نقاط قوت این تبلت است،  این میزان حافظه برای ذخیره‌سازی موسیقی، ویدئو، تصاویر و ... برای کاربران عادی مناسب است.

دوربین
10w از دوربین 5 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی دوربین 2 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده است که در کنار ویژگی‌های دیگر آن به نکات مثبت آن افزوده است.

باتری
تبلت فوق مجهز به باتری 6600 میلی‌آمپری است که کاربران می‌تواند ساعات زیادی بدون اتصال به برق شهری از این تبلت استفاده کنند.

امکانات ارتباطی
امکان استفاده از Wi-Fi ، بلوتوث با نسخه 4 و پورت‌های USB، Mini HDMI و ...از قابلیت‌های قابل ذکر این تبلت است.

W11+

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


کیفیت بدنه و شکل ظاهری
تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی بدنه‌ی اصلی این تبلت فلزی است که همراه با رنگ طلایی شفاف و لبه‌های ساده و باریک آن ظاهری زیبا و خاص به آن بخشیده است، وزن قسمت تبلت 715 گرم و وزن کیبورد 670 گرم وزن است که با سادگی از هم جدا می شوند.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل
تبلت w11+ از ویندوز 10 به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند که جدیدترین نسخه ویندوز از کمپانی مایکروسافت است، گویا رابط لمسی ویندوز 10 نسبت به نسخه‌های پیشین بهبود مشهودی داشته است، همچنین شما می‌توانید به طور همزمان در حالت لمسی و با ماوس و صفحه کلیدکلاسیک استفتده کنید.

پردازنده
W11+ از پردازنده چهارهسته‌ای Cherry Trail, Z8300 با قدرت پردازش 84/1 گیگاهرتز برای پردازش اطلاعات خود استفاده می‌کند که گزینه مطلوبیست.

صفحه نمایش
صفحه نمایش این تبلت 11 اینچی است که قادر است تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت Full HD نمایش دهد، همچنین قابلیت چندلمسی (Multi Touch)، نمایش 7/16 میلیون رنگ و همچنین حفظ مطلوب کیفیت در مقابل تابش نور آفتاب از دیگر نقاط قوت این تبلت محسوب می‌شود.

محصولات ایرانی در رقابت جهانی


حافظه
اگر بخواهیم به یکی از نکات بارز دیگر این تبلت اشاره کنیم استفاده از رم 4 گیگابایتی DDR3 است همچنین حافظه داخلی 32 گیگابایتی این تبلت هم نشان از رقابت شدید این تبلت با نمونه‌های خارجی است.

دوربین
W11+ از دوربین 5 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی دوربین 2 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده است که در کنار ویژگی‌های دیگر آن به نکات مثبت آن افزوده است.

باتری
این تبلت به باتری 8000 میلی‌آمپری مجهز شده است که نسبت به نمونه های قدیمی‌تر خود پیشرفت خوبی داشته است و کاربران می‌تواند ساعات زیادی بدون اتصال به برق شهری از این تبلت استفاده کنند.

امکانات ارتباطی
امکان استفاده از  Wi-Fi، امکان بلوتوث با نسخه 4 که سرعت مناسبی نسبت نسخه‌های پیشین دارد از دیگر قابلیت‌های محبوب در این تبلت هستند. استفاده از شبکه‌ی wifi احساس مطلوب گشت و گذار در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند تا به لطف به‌روز بودن تکنولوژی‌های جی‌ال‌ایکس همگام با جهان این امکان برای کاربر ایرانی نیز فراهم شود. پورت‌های مورد نیاز نظیر پورت USB، Micro HDMI و ... به خوبی در آن جاسازی شده‌اند و در مجموع تبلت هیبریدی خوش ساختی را فراهم آورده است. باید به این مورد اشاره داشت جنس بدنه‌ی کیبورد و ظرافت آن باعث شده تا تایپ در آن بسیار راحت باشد.

امکانات ارتباطی
در این مورد هم این محصول ایرانی ار رقبای خود عقب نمانده و امکان استفاده از Wi-Fi ، بلوتوث با نسخه 4 و پورت‌های USB، Mini HDMI و ...در این تبلت تعبیه شده است.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top