تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/05/17 - 13:31
کد خبر: 242859

همه حدس و گمان‌ها درباره وزیر پیشنهادی علوم

نگاهی به اخبار روزهای گذشته پیرامون معرفی علی خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، نشان می‌دهد که احتمالا انتخاب وی چندان به مذاق برخی از جریانات سیاسی خوش نیامده است و این جریانات انتظار داشته‌اند که روحانی فرد دیگری را به عنوان وزیر علوم معرفی کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از گمانه‌زنی‌های فراوان پیرامون کابینه جدید دولت دوازدهم بالاخره امروز سه‌شنبه 17 مردادماه لیست کابینه پیشنهادی در نشست علنی پارلمان توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. آنچه در این بین موجب تعجب همگان شد، معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم به مجلس بود که پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، در این باره گفت: وزیر علوم بعداً به مجلس معرفی می‌شود!

البته نگاهی به اخبار روزهای گذشته پیرامون معرفی علی خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، نشان می‌دهد که احتمالا انتخاب وی چندان به مذاق برخی از جریانات سیاسی خوش نیامده است و این جریانات انتظار داشته‌اند که روحانی فرد دیگری را به عنوان وزیر علوم معرفی کند. «خبرنامه دانشجویان ایران» در روزهای گذشته گزارشی را پیرامون حواشی معرفی علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم منتشر کرده بود که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید:

در ادامه به اخبار روزهای گذشته پیرامون روند قطعی شدن معرفی علی خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم خواهیم انداخت:

دقیقا یک هفته قبل بود که نام علی خاکی صدیق به لیست وزاری پیشنهادی علوم اضافه شد که رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با مهر به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: موضوع معرفی من به عنوان یکی از کاندیداهای وزارت علوم مطرح شده اما تا زمانی که اعلام نشود این موضوع قطعی نیست. وی همچنین اعلام کرد: هنوز از من درخواست ارائه برنامه نکرده اند.

این در حالی است که در آن روزها اسامی افراد دیگری همچون محمدعلی سبحان اللهی، رئیس دانشگاه خوارزمی، احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، محمدرضا بهشتی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، عبدالرضا باقری مشاور وزیر علوم و چهره‌هایی دیگر همچون رضا فرجی دانا، جعفر توفیقی و محمود نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم مطرح بود.

با وجود مطرح شدن اسامی مختلف برای تصدی‌گری وزارت علوم، عبدالرضا باقری که خود یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت علوم بود، در گفتگویی درخصوص اینکه ، آیا دولت پیشنهادی دراین خصوص به وی ارایه داده است یا نه، گفت: این موضوع را باید از دولت بپرسید چون من شنیده‌ام دکتر خاکی صدیق(رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی) انتخاب شده است و باید از دولت این موضوع را پیگیری کنید.

علاوه بر این، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و گزینه احتمالی وزارت علوم به مراسم تنفیذ رئیس جمهور دعوت شد، تا خبر تصدی‌گری وی بر وزارت علوم قوت بیشتری به خود بگیرد.

علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر اعلام کرد: برنامه خود را به رئیس جمهور ارائه کرده‌ام اما جزئیات آن را در صورتی که معرفی شوم ارائه خواهم کرد.

محمد فرهادی در حاشیه افتتاح ساختمان دبیرخانه شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه معرفی خاکی صدیق را به عنوان وزیر پیشنهادی در دولت آینده تایید می‌کنید یا خیر، گفت: این موضوع را تایید می‌کنم و وی برای تصدی این وزارتخانه انتخاب شده است.

خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد، علی خاکی صدیق که چندی است به عنوان گزینه اصلی برای تصدی وزارت علوم مطرح شده است، دوشنبه شب از قبول این سمت انصراف داد.

احمد بنی احمدی، مسئول روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگویی در واکنش به خبر انصراف خاکی صدیق از تصدی وزارت علوم گفت: هنوز پذیرش انصراف قطعی نیست و احتمالا گزینه نهایی فردا مشخص می‌شود.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد، شنیده‌ها حاکی از این است که احتمال معرفی شدن رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم وجود دارد.

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی در گفتگویی شایعه انصراش از تصدی وزارت علوم را تکذیب کرد و گفت: بنده به عنوان گزینه نهایی وزارت علوم هستم و به عنوان وزیر علوم معرفی خواهم شد. وی در خصوص خبرهایی مبنی بر انصراف خود از قبول این مسئولیت گفت: من نمی‌دانم این شایعه‌ها از کجا درز پیدا کرده ولی من به عنوان گزینه وزارت علوم معرفی می‌شوم.

خاکی صدیق حتی در حاشیه نشست روسای دانشگاه های کشور در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ای که به رئیس جمهور اعلام کرده‌ام بر دو محور توسعه کیفی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی است. وی همچنین اعلام کرد: تا این لحظه من به عنوان گزینه قطعی وزارت علوم برای معرفی به مجلس هستم.

با وجود اطمینان خاکی صدیق مبنی بر معرفی شدنش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، اما امروز وقتی لیست کابینه پیشنهادی دولت دوزادهم توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد، نامی از علی خاکی صدیق در لیست مذکور دیده نمی‌شد. پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، در این باره گفت: وزیر علوم بعداً به مجلس معرفی می‌شود!

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اعلام کرد: در مورد چرایی عدم معرفی وزیر علوم دولت دوازدهم از حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور سئوال کردم و پاسخ وی این بود که دولت هنوز در مورد گزینه وزارت علوم به جمع بندی نرسیده است.

سلیمی درمورد منتفی شدن معرفی خاکی صدیق برای تصدی وزارت علوم دولت دوازدهم گفت: این موضوع مشخص نیست.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی درباره علت معرفی نشدن گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم در نامه امروز روحانی به رئیس مجلس، تصریح کرد: خاکی صدیق برنامه‌هایش را به رئیس جمهور ارائه داده بود و این برنامه‌ها مورد قبول رئیس جمهور قرار گرفته بود اما ساعت 21:30 دیشب(دوشنبه) وی انصراف خودش را اعلام کرد. وی درباره علت انصراف وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: شاید نتوانسته‌اند با خودشان کنار بیایند. بالاخره مسئولیت وزارتخانه مهمی مانند علوم دشوار است و نیاز دارد که فرد به قطعیت برسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد زمان معرفی گزینه جدید برای وزارت علوم به مجلس عنوان کرد: امروز به معاون پارلمانی رئیس جمهور پیشنهاد دادیم که شرایطی فراهم شود که رئیس جمهور تا فردا درباره گزینه جدید وزیر علوم به جمع بندی برسد و به مجلس معرفی کند و فکر می کنم که فردا معرفی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top