تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/05/18 - 23:18
کد خبر: 242956

نمره ۲۰ آقای مدیر به عملکرد بهزیستی

رئیس بهزیستی کشور گفت: هیچ دستگاهی مانند بهزیستی نتوانسته برای برنامه ششم این‌گونه برنامه‌ریزی داشته باشد و بیشترین نمره را بین دستگاه‌ها داشته‌ایم به طوری که نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری گفت: شاید ما در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی نداشته باشیم، اما با کمک رسانه می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که با توصیه و راهنمایی‌های خود تغییر نگرش در حوزه‌های اجتماعی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: در ماده 75 این برنامه بحث اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیت‌ها، ماده 80 در حوزه سلامت اجتماعی و 5 آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق‌، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی، بهزیستی، شیوه نامه اقدام و عمل دارد و تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.

محسنی گفت: در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده 140 اورژانس مستقر شود که اکنون به 150 رسیده و 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانه‌های امن شیوه‌نامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.

وی ادامه داد: نیاز به حمایت رسانه‌ها داریم تا مشکلات جامعه هدف را انتقال دهیم، این در حالی است که در قانون احکام دائمی، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.

محسنی افزود: در 30 شهرستان که کمترین شاخص توسعه‌یافتگی را دارند 30 مرکز جامع تخصصی راه‌اندازی خواهیم کرد که خدمات به‌هنگام، پیشگیرانه و توانمندسازی را داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته اند و ما هم قول می‌دهیم به این اعتماد پاسخ دهیم و در بحث تأمین 11هزار و 300 مسکن ویژه معلولان تا پایان سال 97 آن را تکمیل کنیم.

وی در پاسخ مبنی بر نمره دادن به عملکرد بهزیستی در آستانه دادن رأی اعتماد در مجلس در این حوزه گفت: برای قضاوت باید ببینیم در چه وضعیتی بوده‌ایم و اکنون در چه وضعیتی هستم. بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیروهای تخصصی دارد، در بحث اسیب‌ها پروتکل و شیوه‌نامه دارد و برای پیاده‌سازی آنها مشکلی در اجرا نداریم.

محسنی افزود: برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمره‌گذاری به ما نشان‌دهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فکر می‌کنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاه‌هایی بوده‌ایم که نمره بالاتر از سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم و نمره قبولی ما بین 19 و 20 است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی را مانند بهزیستی نمی‌توانید ببینید که برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top