تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/05/19 - 11:11
کد خبر: 242996

ثبت‌نام دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی مفتاح

مهمترین محورهای این دوره، در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شده است. بخش عمومی به مباحثی چون «بنیادهای هستی شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی علوم انسانی اسلامی»، «اجتهاد، نظام سازی فقهی و علوم انسانی» خواهد پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر حمید بالائی مسئول دبیرخانه دوره های آموزشی پژوهشی فعالان علوم انسانی در مصاحبه با... گفت: نخستین دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی «مفتاح»، ویژه طلاب سطوح دوم و سوم و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های تخصصی اقتصاد، سیاست، فرهنگ، حقوق، مدیریت، روانشناسی، تاریخ و علوم تمدن اسلامی شهریور ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گفته ی دکتر بالایی یکی از آسیب های مهم علوم انسانی اسلامی در کشور ما این است که میان گفتمان رایج در این سنخ از علوم با مبانی فرهنگ اسلامی رابطه ی منسجم و دقیقی وجود ندارد. وی افزود: متاسفانه با وجود تلاش های انجام شده و نتایج قابل قبول آنها، گفتمان و مبنای دینی  در عرصه علوم انسانی ایران، جریان اصلی، تأثیرگذار و تصمیم ساز محسوب نمی شود. بر این اساس حرکت به سمت مرجعیت علمی گفتمان اسلامی در علوم انسانی کشور، مهمترین چشم انداز این دوره محسوب می شود.

ثبت‌نام دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی مفتاح

یکی از نقاط قوت دوره ی مفتاح این است که برخی از مراکز علمی فعال کشور، در زمینه ی علوم انسانی مانند مؤسسه پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با دبیرخانه ی آن همکاری دارند. از اساتید مدعو این دوره نیز می توان به حضرات آیات اراکی، کعبی، حجج اسلام واعظی، میرمعزی، پارسانیا، ملک زاده و دکتر درخشان، دکتر رضاییان اشاره کرد.

به گفته دکتر بالایی مهمترین محورهای این دوره، در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شده است. بخش عمومی به مباحثی چون «بنیادهای هستی شناختی، معرفت شناختی و ارزش شناختی علوم انسانی اسلامی»، «اجتهاد، نظام سازی فقهی و علوم انسانی» خواهد پرداخت.

بخش تخصصی نیز با توجه به هشت حوزه یاد شده در علوم انسانی به طور همزمان و در محورهای «نقد و بررسی مبانی فلسفی و اخلاقی علوم انسانی مدرن»، «مکاتب و نظام های اسلامی در حوزه های گوناگون اجتماعی براساس آراء اندیشمندان مسلمان» و «علوم انسانی و مسائل جامعه اسلامی در حوزه های گوناگون»  برگزار می شود.

گفتنی است نخستین دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی «مفتاح» سوم تا هشتم شهریور ماه سال جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیرحمه الله علیه قم برگزار می شود و علاقه مندان از هفدهم تا بیست و نهم مرداد ماه فرصت دارند با ارسال مشخصات فردی و رشته تخصصی خود به شماره 3000646400، برای حضور در این دوره ثبت نام نمایند. از ثبت نام کنندگان طی مصاحبه ای گزینش به عمل آمده و از پذیرفته شدگان برای شرکت در دوره دعوت خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دوره های آموزشی پژوهشی فعالان علوم انسانی با اشاره به اینکه برای شرکت کنندگان در دوره ی مفتاح، امکانات اسکان در شهر مقدس قم فراهم شده است، بیان داشت که پروژه های منتخب شرکت کنندگان در پایان دوره، مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهد گرفت و پژوهشگران برتر این دوره به مراکز معتبر علمی معرفی می شوند.

دکتر بالایی در ادامه گفت: اقتصاد، مدیریت، حقوق، علوم سیاسی، فرهنگ، روانشناسی، تاریخ و همچنین علوم تمدن اسلامی حوزه های تخصصی مورد بررسی در نخستین دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی «مفتاح» می باشند و در پایان این دوره برای شرکت کنندگان مدرک پایان دوره معتبر علمی صادر خواهد شد.

همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت نخستین دوره آموزشی پژوهشی علوم انسانی اسلامی «مفتاح» به نشانی www.meftaah.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 09107660356 تماس حاصل نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top