تاریخ انتشار: شنبه 1396/05/21 - 08:42
کد خبر: 243070

هدف از متهم کردن دانشگاه پیام‌نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نورگفت: متهم کردن دانشگاه پیام نور به خارج شدن از ریل اصلی، دور از انصاف بوده و هدف از این بحث ها و اقدامات را باید در مسایل دیگری جست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه پیام نور، ابوالفضل فراهانی گفت: این دانشگاه باتوزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور در اجرای سیاست های کلی علم وفناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پیشگام بوده و  با تهیه بیش از ۷۰۰۰ عنوان محتوای آموزشی خودآموز (نوشتاری و الکترونیکی) توانسته گام مهمی را در توسعه آموزش از راه دور ایفا کند.

وی در خصوص پذیرش در دانشگاه‌های  باز گفت: بررسی های تطبیقی بین دانشگاه پیام نور با دانشگاه های باز دنیا از قبیل دانشگاه باز انگلستان، دانشگاه باز هلند، دانشگاه باز کاتالونیای اسپانیا، دانشگاه باز هلنیک یونان و ایندیرا گاندی و دانشگاه باز ژاپن نشان می دهد که در دانشگاه های باز یاد شده در تمام مقاطع(کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری) و رشته های تحصیلی(علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی) پذیرش دانشجو انجام می شود و هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانشجو در رشته های فنی و مهندسی یا مقاطع دکتری در آنها وجود ندارد حتی بعضی از این دانشگاه ها در رشته های زیر شاخه علوم پزشکی نیز پذیرش دانشجو دارند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود : از آنجایی که وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران نیز در زمینه توسعه یادگیری الکترونیکی وارد شده و در سال ۱۳۹۴ در بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی دیده شده، این موضوع به خوبی گویای این بحث است که در توسعه آموزش از راه دور محدودیتی نبایست قائل شد.

فراهانی در خصوص آموزش ترکیبی نیز گفت: ضمنا بررسی ها بیانگر این است که آموزش در اکثر دانشگاه های باز دنیا به صورت ترکیبی انجام می شود و کمتر دانشگاهی در دنیا وجود دارد که آموزش آنها صرفا به صورت مجازی انجام شود و اینکه مطرح می شود این دانشگاه بایست صرفا به صورت مجازی فعالیت نماید در نظامهای معمول و رایج دنیا دارای پایه و اساس علمی نیست

وی گفت: متاسفانه یا خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه ها در داخل کشور، طی دهه های اخیر اقدام به راه اندازی دوره های مجازی کرده اند که ماموریت و فلسفه وجودی آنها آموزش حضوری است، و اینکه شاهد این باشیم که دانشگاه هایی که مطابق نظام آموزش حضوری اداره می شوند متولی دوره های صرفا مجازی و الکترونیکی حتی در رشته های فنی و مهندسی باشند و تنها دانشگاه مبتنی بر آموزش از راه دور کشور از مجوز برگزاری دوره های الکترونیکی حتی در بعضی از رشته های علوم انسانی محروم باشد نشان از چیست؟ !

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی مبتنی بر آموزش باز و از راه دور بوده و تا کنون راهی به غیر از اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را طی نکرده وتمام رشته های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دایر است.

فراهانی افزود: اینکه دانشگاهی براساس مجوزها و سیاست های ابلاغی وزارت عتف و مطابق با استانداردها و نظام های باز وآموزش  از راه دور دنیا فعالیت کند، در حالی که متهم به خروج از ریل اصلی باشد دور از انصاف و مباحث علمی و دانشگاهی بوده و هدف از این بحث ها و اقدامات را باید در مسایل دیگری جست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top