تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/23 - 01:49
کد خبر: 243210

وزرایی که رأی اعتماد نخواهند گرفت

محافل حامی دولت می‌گویند برخی نمایندگان فراکسیون امید، برای دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، از دولت باج و امتیاز می‌خواهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از کیهان، کانال تلگرامی روزنامه سلام نوشت: یکی از نمایندگان فراکسیون امید که در هیئت رئیسه مجلس هم عضو است از علی ربیعی برای رای اعتماد درخواست کرده است که 5 نفر از بستگانش در هیئت‌مدیره شرکت‌های بزرگ شستا منصوب شوند که بعد از مخالفت ربیعی با این درخواست نامعقول این نماینده عضو فراکسیون امید،  وزیر کار را تهدید کرده است که جو رسانه‌ای بر علیه‌اش به راه خواهد انداخت.

در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود خبر داد: تعدادی از وزرای دولت یازدهم که از کارآمدترین هستند وکارنامه‌های درخشانی دارند،   به دلیل توقعات بیجا و فشارهای سیاسی زیادی که به آنها وارد شد تمایلی به ادامه کار در دولت دوازدهم نداشتند و صرفا با اصرار شخص رئیس‌جمهور و عده‌ای از صاحبنظران دلسوز حاضر شدند در دولت دوازدهم نیز باشند. در نقطه مقابل، بعضی از وزرای دولت یازدهم که عملکرد قابل قبولی نداشتند علاقه شدیدی به ماندن در دولت نشان می‌دهند و حتی برای اینکه بتوانند در دولت دوازدهم حضور داشته باشند، به نمایندگان مجلس وعده‌هائی داده‌اند و می‌دهند. همین روحیه باج‌دهی است که عده‌ای از نمایندگان مجلس را به باج‌خواهی تشویق کرده و موجب شده رأی و نظر خود را با میزان امتیازاتی که می‌گیرند منطبق کنند. این روش غلط و بسیار مضر مربوط به همه نمایندگان نیست.

این روزنامه می‌افزاید: چه بسا یک وزیر که اهل باج‌دهی نیست صرفا به خاطر همین امتیاز مثبتی که دارد نتواند رأی بیاورد و چه بسا کسانی که واجد صلاحیت‌های لازم برای تصدی وزارت نیستند به دلیل امتیازدهی در مسند وزارت قرار گیرند و امکانات و فرصت‌های متعلق به کشور و مردم را به تباهی بکشند و یا حداقل معطل نمایند.

از سوی دیگر بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌وگو با «انتخاب» گفت: در مورد اسناد منتشره اخیر در مورد لابی‌گری یکی از وزرا خاطر نشان کرد: اگر این کمک‌های مالی و وام‌ها در زمان دیگری انجام می‌شد، کار خوبی بود، چرا که نمایندگان ارباب رجوع دارند و می‌بایست به آنها کمک کنند، اما اینکه الان و در بحبوحه بررسی کابینه و رای اعتماد، این اتفاق می‌افتد، شبهه پیش می‌آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top