تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/05/23 - 10:33
کد خبر: 243228

به بهانه سفر استادان ایرانی به مالزی

تور ۷ روزه اسلامی!

تور ۷ روزه اسلامی!

این سفر با هدف آشنایی با تاریخ، فرهنگ، اماکن و دانشگاه‌های مالزی و به‌صورت یک تور سلامت و اسلامی و در خور شأن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و برنامه آن به تصویب ستاد رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم رسیده است. حالا با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و یکی از اهداف مهم در این راستا جلوگیری از خروج ارز از کشور و استفاده از امکانات و موقعیت‌های داخلی است، به نظر می‌رسد این اقدام ستاد رفاهی با شعار و اهداف سال کمی فاصله داشته باشد.

به گزارش صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، «استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه به سفر مالزی می‌روند.» خبری که این روزها وقتی سری به پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد رفاهی استادان و کارکنان وزارت علوم می‌زنیم با اطلاعیه ‌آن مواجه می‌شویم که در آن آمده است: «ستاد رفاهی اعضای هیات‌علمی طی توافق مشترک با شرکت... اقدام به برگزاری سفرهای سیاحتی و فرهنگی برای استادان و کارکنان دانشگاه‌ها به مالزی کرده است.» براساس این اطلاعیه، حبیب سنگتراش، دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیات‌علمی این وزارتخانه از مشاوران رفاهی روسای دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور خواسته است تا برای استفاده از امکان این سفر اطلاع‌رسانی کنند. سفری هفت روزه که با هزینه‌های جانبی آن حدود دو میلیون تومان هزینه دارد.

در توضیح اهداف این سفر هم آمده است: «این سفر با هدف آشنایی با تاریخ، فرهنگ، اماکن و دانشگاه‌های مالزی و به‌صورت یک تور سلامت و اسلامی و در خور شأن استادان و کارکنان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و برنامه آن به تصویب ستاد رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم رسیده است. حالا با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و یکی از اهداف مهم در این راستا جلوگیری از خروج ارز از کشور و استفاده از امکانات و موقعیت‌های داخلی است، به نظر می‌رسد این اقدام ستاد رفاهی با شعار و اهداف سال کمی فاصله داشته باشد.»

تور 7 روزه اسلامی!

اما محمد مختاری، گفت: «مجموعه ستاد فقط به سفرهای خارجی و اقداماتی از این دست توجه ندارد بلکه در این حوزه تورهای داخلی فراوانی را برگزار و اجرا کرده است، اما توجه داشته باشید که ما باید خیلی واقعی فکر و با مسائل با صداقت برخورد کنیم، ‌الان شاهد هستیم که سالانه به انحای مختلف در کشور ما اقداماتی صورت می‌گیرد که منجر به خروج بی‌رویه ارز از کشور می‌شود و ارگان‌ها به اشکال مختلف کارکنان و مدیران خود را به خارج از کشور اعزام می‌کنند، در حقیقت همه این اقدامات با اینکه موجب خروج ارز از کشور می‌شود، اما هنوز جریان دارد.»

 این عضو هیات‌علمی دانشگاه خوارزمی در ادامه اضافه می‌کند: «ما هدف‌مان از اجرای این طرح این بود که به سفرهای استادان و اعضای هیات‌علمی جهت بدهیم تا به جای سفرهای علمی و تفریحی به کشورهای اروپایی و آمریکایی، در کشورهای دوست و اسلامی مثل مالزی حضور داشته باشند.» او معتقد است حساسیت‌هایی که در سایر کشورها در حوزه‌های مختلف وجود دارد، در مالزی به چشم نمی‌خورد. مختاری در ادامه در پاسخ به این سوال که این سفر چه آورده‌ای برای استادان و اعضای هیات‌علمی خواهد داشت، می‌گوید: «البته ما هدف‌مان از این سفر صرفا بحث تفریحی نیست بلکه در این برنامه، بازدید استادان حاضر از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و برخی موسسات تحقیقاتی کشور مالزی هم پیش‌بینی شده است. یعنی بنای اصلی ما بر این بوده که در قالب این سفر روابط علمی جدیدی میان دو کشور شکل بگیرد.

تور 7 روزه اسلامی!

بنابراین هدف از این سفر در راستای ارتقای ارتباطات علمی است نه صرفا یک سفر رفاهی و تفریحی ساده.» مختاری در پاسخ به این سوال «فرهیختگان» که آیا در گذشته هم برنامه‌های مشابهی از این دست انجام شده یا نه، می‌گوید: «بنده چون مدت کوتاهی است که به ستاد آمده‌ام از اقدامات دوره‌های قبل به درستی اطلاع ندارم اما غیر از سفر مالزی بنا داریم تا شرایط لازم برای سفر استادان و اعضای هیات‌علمی به عتبات عالیات را هم فراهم کنیم.» معاون ستاد امور رفاهی اعضای هیات‌علمی وزارت علوم در ادامه به این نکته هم اشاره می‌کند که در حال حاضر کارت ارزی هم در اختیار اعضای هیات‌علمی از طریق ستاد قرار می‌گیرد و شرایطی فراهم شده تا اعضای هیات‌علمی بتوانند از بانک‌های مختلف تسهیلات مالی دریافت کنند.

حال اگرچه حضور استادان، محققان و دانشمندان ایرانی در بیرون از مرزها و در تعامل با سایر مراکز تحقیقاتی جهان می‌تواند به گسترش روابط علمی و ایجاد ارتباطات تحقیقاتی و دانشگاهی کمک شایان توجهی کند، اما مسئولان امر می‌توانند با بررسی همه‌جانبه امکانات کشور و ایجاد طرح‌های ابتکاری چون تورهای علمی داخلی برای استادان ایرانی، به گسترش بیشتر روابط میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در داخل کشور هم کمک و یاری رسانند.

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top